• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4677 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير

واكنش رييس دفتر ناطق‌نوري به اظهارات حميد رسايي مبني بر حمايت از طبري:

شكايت مي‌كنيم

مدت‌هاست كه كنج عزلت را به بازي در زمين سياست ترجيح مي‌دهد. تنها كاري كه اين روزهاي شلوغ و پرحرف و حديث سياسي خود را به آن مشغول كرده، مديريت يك حوزه علميه است، آن هم در لواسان. كاري كه با لباسي كه همچنان بر تن دارد و عمامه‌اي كه بر سر مي‌گذارد، اتفاقا همخواني دارد. با اين حال حواشي اين روزها پرونده‌هاي اقتصادي پاي او را به رسانه‌ها باز كرده است. علي‌اكبر ناطق‌نوري چندين دوره نمايندگي و رياست مجلس را برعهده داشته، روزگاري نامزد انتخاباتي محافظه‌كاران مخالف اصلاحات بوده، رياست بازرسي دفتر راهبري را بر عهده داشته و هم‌اكنون نيز عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام است و برخلاف سال‌هاي دهه ۷۰ يكي از نامزدهاي بالقوه معتدلان سياسي براي رياست‌جمهوري است. با اين حال خروج از سياست او را نيز كم‌حرف كرده تا جايي كه در مواجهه با يك اتهام حتي خود دست به كار تكذيب نشده و رييس دفترش نسبت به آن واكنش نشان داده است؛ واكنشي كه قرار است پاي وكيل يا خود حميد رسايي را به دستگاه قضا باز كند. 
حميد رسايي، از اصولگرايان نزديك به جبهه پايداري پنجم تيرماه با انتشار رشته‌توييتي اتهاماتي را عليه علي‌اكبر ناطق نوري مطرح كرد و مدعي شد كه او، علي‌محمد بشارتي، وزير كشور در دولت دوم هاشمي‌رفسنجاني را با «اصرار» واداشته تا اكبر طبري كه سابقه عضويت در گروهك مجاهدين خلق را داشته «بدون نياز به استعلامات رايج از مراكز امنيتي» به «فرمانداري شهرستان نور» منصوب كند و پس از آن در نيمه دهه هفتاد باز با «همان لابي» به قوه قضاييه فرستاده است. او همچنين تاكيد كرده كه مروي، معاون آيت‌الله شاهرودي در زمان رياست بر دستگاه قضا در نامه‌اي خطر حضور طبري را يادآوري و البته اين گزاره را مطرح كرده كه «لازم است در پرونده طبري، روابط وي با ناطق‌نوري مورد بررسي قرار گيرد. خصوصا درباره منبع تامين هزينه‌ ساخت ‎حوزه علميه مجلل ناطق‌نوري در لواسان و ارتباطش با طبري.»
رييس دفتر ناطق‌نوري اما نسبت به اين موضوع واكنش نشان داده و اين اظهارات را در راستاي «موج تخريب چهره‌هاي انقلابي» توصيف كرده است. او در گفت‌وگويي كه در «خبرآنلاين» منتشر و تنها به بيان سمت مصاحبه‌كننده اكتفا كرده، گفته است: «ارتباط طبري با ناطق‌نوري و حوزه علميه امام حسن‌مجتبي مطلقا و تماما كذب است.» رييس دفتر ناطق‌نوري تاكيد دارد تشخيص كذب بودن اين ادعا سخت نيست؛ چراكه طبري هيچ زمان فرماندار نور نبوده و هيچ زماني ارتباط كاري و سازماني به‌صورت مستقيم يا غيرمستقيم با شخص ناطق‌نوري يا حوزه علميه او نداشته است. او همچنين گفته ناطق صراحتا نسبت به مخاطرات حضور طبري در قوه در زمان رييس فقيد قوه قضاييه هشدار داده‌ بود. به‌ گفته رييس دفتر ناطق‌نوري، تا زماني كه او از سمت رياست بر دفتر بازرسي رهبري استعفا دهد، هيچ موضوعي در مورد طبري به دفتر ارجاع نشده ‌بود. او همچنين تاكيد كرده كه «مراحل اوليه طرح شكايت صورت پذيرفته و اخبار تكميلي در اين باره، ظرف روزهاي آتي در اختيار عموم قرار خواهد گرفت.»
ناطق‌نوري نشان داده تا جايي كه بتواند از سياست و رسانه دوري خواهد كرد؛ چه آنكه در هر بزنگاهي از اين دست هم نزديكان او واكنش نشان مي‌دهند يا چراغ خاموش در دستگاه قضا ماجرا را پيگيري مي‌كنند. سكوت ناطق‌نوري البته باعث شد حواشي بسياري در مورد او مطرح شود كه گاه بي‌پاسخ مي‌ماند؛ حواشي چون احتمال كانديداتوري‌اش در انتخابات رياست‌جمهوري كه هر دوره تكرار مي‌شود يا مثلا ادعاي تاثير ناطق‌نوري در شهردار شدن محمود احمدي‌نژاد و ورود جدي‌اش به عالم سياست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون