• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4677 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير

خبر

حضور پرقدرت در تامين ارز مورد نياز  كالاهاي ضروري

رييس‌جمهوري از رييس كل بانك مركزي خواست به حضور پرقدرت در تامين ارز مورد نياز كالاهاي ضروري مردم و واحدهاي توليدي ادامه داده و در عين حال با همكاري نهادهاي ذي‌ربط نظارت بر بازار ارز را با جديت دنبال كند تا بازار دستخوش بازي‌هاي رواني و عمليات رسانه‌اي مخرب بعضي سودجويان نشود. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، حسن روحاني در گفت‌وگو با عبدالناصر همتي، رييس كل بانك مركزي در واكنش به اقدامات بانك مركزي براي ثبات‌بخشي به بازار ارز گفت: «اطمينان دارم صادركنندگان با همكاري وزارت صنعت، معدن و تجارت، با عرضه ارز حاصل از صادرات‌شان به چرخه اقتصاد، بانك مركزي را در تامين نيازهاي ارزي فعالان اقتصادي و مديريت بازار همراهي خواهند كرد. بانك مركزي بايد عرضه ارز نيمايي را تقويت كرده و بر تامين ارز مورد نياز كالاهاي اساسي مردم و مواد اوليه كارخانجات متمركز شود.»


ابلاغ مصوبه افزايش مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي

معاون اول رييس‌جمهوري مصوبه افزايش مستمري بازنشستگان و مستمري‌بگيران سازمان تامين اجتماعي در سال ۱۳۹۹ را ابلاغ كرد. به گزارش ايسنا، به موجب مصوبه فوق، از تاريخ ۱‌‏/۱‌‏/۱۳۹۹ كليه مستمري‌هاي بازنشستگي، ازكارافتادگي و مجموع مستمري بازماندگان مشمولين قانون تامين اجتماعي كه تا پايان سال ۱۳۹۸ برقرار شده، به ترتيب براي دريافت‌كنندگان حداقل مستمري و ساير افرادي كه به نسبت پرداخت حق بيمه برقرار شده است، به ميزان ۲۶ درصد و براي ساير سطوح بالاتر از حداقل مستمري به ميزان ۱۵ درصد مستمري آنان در پايان اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به علاوه مبلغ ثابت ۱۴۰ر۶۶۰ر۱ ريال افزايش مي‌يابد.


اصرار نماينده‌اي براي حضور در كميسيوني خاص، استيضاح را كليد زد
احمد اميرآبادي‌فراهاني عضو هيات رييسه مجلس با اشاره به برخي خبرها مبني بر درخواست استيضاح هيات رييسه از سوي تعدادي از نمايندگان گفت: «امتيازبندي نمايندگان براي حضور در كميسيون‌ها براساس سوابق كاري، اجرايي و نمايندگي و همچنين تحصيلات آنها تعيين ‌شد» به گزارش خانه ملت، نماينده مردم قم در مجلس اظهار كرد: «زماني كه يك نماينده امتياز لازم را براي حضور در كميسيون عمران به دست آورده، چگونه هيات رييسه مي‌تواند وي را كنار گذاشته و نماينده‌اي كه نتوانسته امتيازي به دست بياورد را تنها به‌دليل اصرار وي جايگزين آن نماينده كند. اين نماينده اكنون خواهان استيضاح هيات رييسه است ولي ما نمي‌توانيم كاري براي وي انجام دهيم زيرا دستورالعمل كاملا مشخص است.»


توييت ميرسليم در فضاي مجازي عليه فضاي مجازي
نماينده تهران در مجلس در پيامي در فضاي مجازي، از وضعيت فضاي مجازي انتقاد كرد و آن را جولانگاه مطالب دروغ دانست. سيدمصطفي ميرسليم، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي، در حساب توييتري خود نوشت: «فضاي مجازي لجام گسيخته، جولانگاه مطالب دروغ و شبهه آفرين عليه انقلاب و اعتقادات اصيل مردم شده است.»
مجلس يازدهم فقط به فكر ختم قرآن و نماز آيات نيست
سيد سلمان ذاكر، نماينده اروميه در مورد اقدامات اخير مجلس يازدهم از جمله ختم روزانه قرآن يا برگزاري نماز آيات و ... گفت: «تصميماتي از اين قبيل كه نمايندگان مجلس روزانه يك جلد قرآن ختم كنند يا اينكه مثلا براي خواندن نماز آيات جلسه دقايقي تعطيل شد‌ تصميم‌هايي از جانب اشخاص بود. يعني اين‌طور نيست كه كل مجلس به فكر انجام اين كارها باشند.» به گزارش اعتمادآنلاين، او توضيح داد: «برخي سعي دارند با صحبت كردن راجع به اينكه اكثريت مجلس رنگ اصولگرايي دارد، درباره مجلس يازدهم سياه‌نمايي كنند. اين در شرايطي است كه تجربه نشان مي‌دهد‌ دوقطبي بودن تركيب هر نهاد يا نظامي موجب تشتت رأي مي‌شود. »


اتهامات به «اتحاد» و «بيانيه ۷۷» جرم سياسي تلقي شود

علي شكوري‌راد، دبيركل حزب اتحاد ملت در مورد دادگاه اخير امضاكنندگان نامه موسوم به ۷۷ نفر گفت: «اين دادگاه داراي دو موضوع مجزا از هم ولي راجع به يك «رخداد» بود. بيانيه 77 تن در همان روزهاي نخست اتفاقات آبان ماه توسط جمعي از اصلاح‌طلبان تهيه و منتشر شد. ... موضوع دوم اين دادگاه مربوط به بيانيه‌اي بود كه «حزب اتحادملت ايران اسلامي» صادر كرده است. بيانيه‌اي كه به فاصله يك هفته پس از وقايع خشونت‌بار آبان منتشر شد.» به گزارش جماران؛ او ادامه داد: «ظاهرا گزارش‌دهنده پرونده «بيانيه77نفر» به دادسرا وزارت اطلاعات و گزارش‌دهنده بيانيه تفصيلي حزب اتحادملت، اطلاعات سپاه است. اين سازمان گزارشي به دستگاه قضايي ارايه داده و اعلام جرم كرده است. هر دو پرونده در شعبه ۴ بازپرسي دادسراي ويژه رسانه تهران مفتوح گرديد» دبيركل اتحاد با اشاره به اينكه تصور ما اين بود كه با توضيحات ارايه شده به بازجويان اطلاعات سپاه ماجرا فيصله پيدا كرده است، گفت: «در حقيقت گزارش‌هايي هم كه از جانب نهادهاي امنيتي در اين خصوص ارايه شده، صرفا به متن بيانيه اشاره دارد و چيزي وراي آن جهت پرداختن به آن ندارد. لذا انتظار مي‌رود كه عناوين اتهامي در اين پرونده، سياسي تلقي شده و دادگاهي با حضور هيات منصفه به آن رسيدگي كند. به ويژه در قبال پرونده بيانيه حزب اتحادملت كه طبق قانون، جرايم مرتبط با احزاب بايد در دادگاه رسيدگي‌كننده به جرم سياسي و با حضور هيات منصفه برگزار شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون