• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4677 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير

رقابت اصولگرايان براي رياست كرسي‌هاي باقيمانده پارلمان شدت گرفت

دو دوراهي قاليباف

انتخاب اعضاي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس و البته سكانداران آنان اگرچه با انتقادهاي بسيار به عملكرد هيات‌رييسه و نقش‌آفريني آنان به سود برخي افراد پايان يافت، ولي اين به معناي خداحافظي پارلمان با رقابت‌هاي درون‌گروهي اصولگرايان براي تصاحب كرسي‌هاي صاحب‌نفوذ «بهارستان» نيست. كرسي‌هاي رياست مركز پژوهش‌هاي مجلس، اصل 90 و البته ديوان محاسبات حالا تنها كرسي‌هايي است كه اصولگرايان مي‌توانند براي تصاحب آن رقابت كنند؛ كرسي‌هايي كه هر كدام مي‌تواند آينده‌اي متفاوت را براي دارندگانش رقم بزند.
در اين ميان گمانه‌زني‌ها درباره رياست مركز پژوهش‌هاي مجلس باتوجه به جايگاه علمي اين نهاد و وزن و اعتبارش در ميان افكار عمومي بيش از ديوان محاسبات در جريان است؛ حال آنكه ديوان تنها بازوي نظارتي پارلمان است و گاه و بي‌گاه مي‌تواند به عنوان ترمزي در مسير دولتمردان عمل كند. الياس نادران و عليرضا زاكاني تاكنون دوچهره‌اي بودند كه نام‌شان بيش از پيش براي رياست مركز پژوهش‌ها شنيده شد؛ به ويژه آنكه از رقابت با محمدباقر قاليباف بر سر رياست مجلس كناره‌گيري كرد و نادران نيز حاضر به رقابت با حميدرضا حاجي‌بابايي بر سر رياست كميسيون برنامه و بودجه نشد. با اين حال اما شنيده‌ها حاكي از دست بالاي نادران براي انتصاب به عنوان رييس مركز پژوهش‌ها است.
ديوان محاسبات نيز كه از مهرداد بذرپاش گرفته تا عادل آذر براي تصاحب آن در تلاشند؛ احتمالا به لطف‌الله فروزنده، عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب خواهد رسيد، مشروط به آنكه در روزهاي آتي تغيير محسوسي در نوع نگاه قاليباف و يارانش به اين مركز ايجاد نشود. در اين ميان شنيده‌هاي «اعتماد» حاكي از آن است كه زاكاني علاوه بر مركز پژوهش‌ها، نيم‌نگاهي به رياست كميسيون اصل 90 به عنوان اصلي‌ترين كميسيون فسادستيز پارلمان دارد، حال آنكه سيدمحمود نبويان و نصرالله پژمانفر نيز گوشه و كنار ديدارها و نشست‌هايي را براي تصاحب كرسي رياست اين كميسيون ترتيب مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون