• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4678 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير

بوريس جانسون سوژه يك سريال شد

احمدرضا درويش سريال مي‌سازد

احمدرضا درويش قصد دارد مجموعه تلويزيوني «فصل قلندران» را كه يك سريال داستاني و تاريخي است در ۱۰۴ قسمت بسازد. «فصل قلندران» كه احمدرضا درويش قصد دارد آن را كارگرداني كند، قصه‌اي در عصر صفويه است كه در جنوب كشور و حاشيه خليج‌فارس مي‌گذرد. اين سريال داستاني و تاريخي در ۸ فصل ۱۳ قسمتي كه هر قسمت ۶۰ دقيقه زمان دارد، ساخته خواهد شد و براي نگارش فيلمنامه اين اثر ۶ ماه تحقيق شده است. همچنين مدت نگارش فيلمنامه ۱۸ ماه بوده و ۴ نويسنده فيلمنامه اين اثر را به نگارش درآورده‌اند. داستان مجموعه جديد درويش از اين قرار است كه در سال ۱۰۳۱ هجري قمري «خالو حسين دادور»، كهنسال‌ترين ساكن جزيره هرمز همراه با فرزندان، نوه‌ها، نبيره‌ها و اقوام خود در يك سفر جمعي عازم دريا شده‌اند. همراهان خالو حسين همه ماهيگير و صياد مرواريد هستند. خالو حسين روي عرشه كشتي بادباني، در بستر دراز كشيده و كودكان صياد مرواريد، دور او حلقه زده‌اند. خالو حسين با سيمايي حاكي از يكصد و بيست و پنج سال تجربه‌هاي تلخ و شيرين، خاطرات گذشته را مرور مي‌كند. نوه‌ها، نتيجه‌ها و نبيره‌هاي خالو حسين، مبهوت، به سخنان خالو حسين گوش مي‌دهند. صداي خالو حسين، در پيچ و تاب بادبان‌ها مي‌پيچد. خالو حسين دادور، به يكصد و بيست سال قبل اشاره مي‌كند، به دوران پس از استيلاي مغولان و تيموريان و آنچه بر ايرانيان گذشته است.

اكران «مولان» هم به تعويق افتاد
كمپاني «ديزني» بار ديگر تاريخ اكران فيلم «مولان» را به دليل ادامه گسترش ويروس كرونا به عقب انداخت. به گزارش ايسنا و به نقل از هاليوود ريپورتر، «ديزني» اكران لايو اكشن «مولان» به كارگرداني «نيكي كارو» را به ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) موكول كرد. پيش‌تر قرار بود اين فيلم در تاريخ ۲۴ جولاي (۳ مرداد) در سينماها به نمايش گذاشته شود، اما با افزايش شمار مبتلايان به ويروس كرونا در كاليفرنيا و تعدادي از ايالت‌هاي ايالات متحده اين برنامه تغيير كرد. كمپاني «ديزني» همچنين برنامه بازگشايي «ديزني‌لند» در شهر «آناهايم» در ماه آينده را لغو كرد. روز پنجشنبه خبر تعويق نمايش «تِنِت» ساخته «كريستوفر نولان» براي دومين بار اعلام شد. به اين ترتيب تاريخ اكران اين فيلم از ۳۱ جولاي (۱۰ مرداد) به ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد) تغيير كرد. فيلم «نامتعادل» با بازي «راسل كرو» نيز كه قرار بود دهم جولاي به روي پرده برود در ۳۱ جولاي (۱۰ مرداد) اكران خواهد شد. در ابتدا قرار بود فيلم «مولان» براي نخستين‌بار در امريكاي شمالي و بسياري از نقاط جهان از جمله چين در ۲۷ مارس (۸ فروردين) اكران شود، اما با تعطيل شدن سينماهاي جهان در اواسط ماه مارس تاريخ اكران اين فيلم نيز به اواخر جولاي موكول شد.

بوريس جانسون سوژه يك سريال شد
يك سريال درام با پس زمينه ويروس كرونا و شيوع جهاني آن و شيوه برخورد بوريس جانسون نخست‌وزير بريتانيا با كنترل اين بيماري و عوارض آن، در دست ساخت قرار گرفت. به گزارش مهر مايكل وينترباتم قصد دارد لنز دوربين خود را معطوف داغ‌ترين موضوع امروز و شايد آينده بريتانيا يعني بوريس جانسون و مديريت پاندمي كروناويروس توسط او بكند. اين فيلمساز كه از جديدترين آثارش مي‌توان از مجموعه «تريپ» و كمدي «طمع» نام برد، قرار است يك سريال درام تلويزيوني با پس‌زمينه پاندمي جهاني بسازد. وي مي‌گويد: اين بزرگ‌ترين بحران ملي و شخصي يك رهبر دولتي از زمان جنگ جهاني دوم تا به حال است. جانسون كه خودش به خاطر كوويد ۱۹ شديدا مريض شد و به بخش مراقبت‌هاي ويژه رفت، به ‌شدت به خاطر اعمال خود پيش و طي دوران پاندمي مورد انتقاد گرفته است. بريتانيا در حال حاضر بالاترين ميزان مرگ‌ومير كوويد ۱۹ در اروپا و دومين ميزان تلفات سرانه جهان را دارد. سريال جديد كه هنوز عنواني براي آن انتخاب نشده، توسط پسنجر تهيه مي‌شود كه شركت متعلق به ريچارد براون تهيه‌كننده «كارآگاه حقيقي» است. تيم شيپمن ويراستار سياسي ساندي‌تايمز به عنوان مشاور سريال عمل مي‌كند.

كارگردان «شِرِك» درگذشت
كلي آزبري، كارگردان قسمت دوم انيميشن «شرك» در ۶۰ سالگي درگذشت. به گزارش ايرنا كلي آزبري (Kelly Asbury) كارگردان، فيلمنامه‌نويس، صداپيشه، تصويرگر و نويسنده كتاب‌هاي كودكان كه با كار روي انيميشن‌هايي چون شرك ۲ (۲۰۰۴)، اسمورف‌ها: دهكده گمشده (۲۰۱۷)، ديو و دلبر (۱۹۹۱) و نومئو و ژوليت (۲۰۱۱) به شهرت جهاني رسيد، امروز پس‌ از تحمل يك دوره طولاني بيماري مغلوب سرطان شد. اين كارگردان و نويسنده امريكايي با شرك ۲ و نومئو و ژوليت سه بار نامزد جايزه آني شد. انيميشن شرك نامزدي براي نخل طلا و پويانمايي اسپريت: اسب سيمارون (۲۰۰۲) نيز نامزدي براي جايزه دوربين طلايي جشنواره فيلم كن را براي وي به ارمغان آورد. آزبري صداپيشگي در انيميشن‌هايي چون شرك ۲ و ۳، شرلوك نومز (۲۰۱۸)، نومئو و ژوليت، اسمورف‌ها: دهكده گمشده و عروسك‌هاي زشت را نيز در كارنامه خود داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون