• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4682 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير

تست 8 بازيكن تيم علم و ادب تبريز مثبت شد

يك نفر پاسخگو باشد

رقابت‌هاي فوتبال دسته اول كشور همانند رقابت‌هاي ليگ برتر از سر گرفته شد و در هفته نخست پساكروناي اين رقابت‌ها، تيم‌ها روز سه‌شنبه به مصاف هم رفتند. در بين نتايج جالب هفته بيست‌وهفتم مسابقات نظير تساوي دو تيم بالاي جدولي مسي‌هاي ليگ، مس كرمان و رفسنجان، پيروزي خوشه طلايي و برد هفت بر صفر آلومينيوم اراك يك خبر ترسناك و عجيب هم منتشر شد كه فوتبال باشگاهي را به نوعي در شك فرو برد. 
مديران باشگاه علم و ادب تبريز كه تا چندي پيش با نام شهرداري در مسابقات حضور داشت بعد از شكست سنگين هفت بر صفر تيم‌شان مقابل آلومينيوم اعلام كردند، تست كروناي 8 بازيكن اين تيم مثبت شده است! گفته مي‌شود يكي از بازيكنان اين تيم نيز به دليل سرفه‌هاي زياد حين بازي تعويض شده است. اسماعيل بابازاده مالك باشگاه علم و ادب تبريز در اين باره گفت:«به ‌طور كلي در شهر تبريز تست PCR از هيچ‌كس گرفته نمي‌شود و فقط افراد بالاي 60 سال اين تست را مي‌دهند اما فدراسيون فوتبال اصرار داشت كه حتما از بازيكنان تست PCR گرفته شود، به همين دليل صبح روز دوشنبه اين تست را داديم و جواب آن هم بعد از بازي با آلومينيوم اراك اعلام شد كه 8 بازيكن ما تست‌شان مثبت بود. او در مورد اينكه چرا زودتر اقدام به انجام تست PCR نكرده‌اند و سرنوشت اين تيم چه مي‌شود، افزود:«همان‌طور كه گفتم، تست PCR در تبريز گرفته نمي‌شود الان هم در حال هماهنگي هستيم تا از كساني كه تست اوليه‌شان مثبت بوده، آزمايش مجدد گرفته شود. بعد از اين موضوع تمام بازيكنان ما 14 روز در قرنطينه خواهند بود، ضمن اينكه تيم آلومينيوم اراك هم بايد به قرنطينه برود و از آنها هم تست گرفته شود.»  اظهارات بابازاده سوالات زيادي را به ذهن متبادر مي‌كند، از جمله اينكه چطور مي‌شود شما بدون ارايه مدرك سلامت بازيكنان اجازه بازي در ليگ را پيدا كرده باشيد و دوم اينكه چرا اين مساله را كه هنوز جواب تست‌هاي ما آماده نشده را به ايفمارك اعلام نكرديد؟ در سمت مقابل فدراسيون پزشكي ورزشي چگونه مجوز برگزاري اين ديدار را صادر كرده است و آيا باقي بازي‌هايي كه تاكنون برگزار شده نيز با همين رويه به انجام رسيده؟ يعني تيم‌ها بدون دادن مدرك معتبر براي اثبات منفي بودن تست كرونا در مسابقات حاضر شده‌اند؟
با اين حال هراتيان، مدير پزشكي مركز ايفمارك سازمان ليگ در اين باره گفت:«تا اين لحظه مسوولان اين باشگاه هيچ مستنداتي براي صحبت‌هاي‌شان به ما ارايه نكرده‌اند و فقط اين خبر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در رسانه‌ها خوانده‌ايم. در صورتي كه اين باشگاه مستنداتي درخصوص ابتلاي بازيكنانش به كرونا ارايه كند در كارگروه مبارزه با ويروس كرونا اين مستندات مطرح خواهد شد و پس از بررسي در موردش تصميم‌گيري مي‌شود اما تاكنون اين باشگاه فقط ادعاي رسانه‌اي داشته و به صورت مكتوب چيزي اعلام نكرده است.» اتفاقات رخ ‌داده عصبانيت شديد مديران باشگاه آلومينيوم اراك را به دنبال داشت. محرابي، مديرعامل اين باشگاه مي‌گويد:«از صبح امروز در حال پيگيري از فدراسيون هستيم. هيچ‌كس حق ندارد، سلامتي بازيكنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خطر بيندازد. ما هنوز اين را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حد شايعه مي‌دانيم و چيزي براي‌مان ثابت نشده است و در صورت اثبات آن مي‌خواهيم كساني كه اين اشتباه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كردند به‌ شدت مجازات شوند و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پيگيري مي‌كنيم. نمي‌دانم كدام مربي و سرپرست مي‌تواند چنين كاري كرده باشد كه چند بازيكن تيمش به كرونا مبتلا باشند و آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در كنار هم قرار دهد.» حال بايد منتظر ماند و ديد در روزهاي آينده تست مجدد بازيكنان تيم تبريزي و تست بازيكنان آلومينيوم كه توانسته‌اند به رتبه دوم جدول برسند و در آستانه صعود به ليگ برتر قرار دارند چه خواهد شد. بدون شك نتيجه اين پرونده مي‌تواند تاثير زيادي بر ادامه مسابقات ليگ بگذارد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون