• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4684 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۵ تير

رييس‌جمهوري بر همكاري ضابطان قضايي در زمينه رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي تاكيد كرد

برخورد با خاطيان كرونايي

 بيش از يك ماه است كه شيب ابتلا به كرونا و البته مرگ و مير ناشي از آن صعودي است. توصيه به رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي هم كارساز نبوده  و كوويد19 همچنان پرسرعت و با شدت قرباني مي‌گيرد. از همين روي درست از امروز يعني پانزدهم تير ماه استفاده از ماسك به عنوان مهم‌ترين عامل پيشگيري از انتقال بيماري در مكان‌هاي عمومي اجباري شده است. رييس‌جمهوري ديروز در نشست روز شنبه ستاد ملي مقابله با كرونا بر اين موضوع تاكيد كرد كه اگر كارمندي در اداره‌اي بدون ماسك حضور يابد بايد براي او غيبت بزنند يا او را برگردانند. روحاني بيش از هر چيز تاكيد داشت كه در فضاهاي متعلق به دولت يا شبه‌دولت همچون بانك‌ها، شهرداري‌ها و... «قدم رو به جلو»‌  برداريم تا استفاده  از ماسك الزامي شود. همچنين روحاني استفاده از خدمات مترو يا اتوبوس را نيز مستلزم استفاده از ماسك دانست و از ضابطان قوه قضاييه خواست در اين حوزه همكاري كنند. همچنين روحاني تاكيد كرد كه اگر رستوران‌ها پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت نكنند، پس از تذكر و درصورت ادامه اين روش به مدت 10 روز تعطيل مي‌شوند.
رييس‌جمهوري در ادامه به كرونا به عنوان بحران و پديده‌اي چندوجهي اشاره كرد كه تنها مربوط به حوزه بهداشت و درمان نيست، بلكه موضوعات اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و حتي روابط بين‌الملل را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. روحاني مطرح كرد كه اين ويروس رشد اقتصادي در تمام دنيا را با كاهش جدي روبه‌رو كرده تا جايي كه رشد اقتصادي جهاني به منهاي 3 رسيده است. همچنين وضعيت صادرات به ‌طور متوسط به منفي 12 تنزل يافته است. رييس‌جمهوري به مساله فرهنگ‌سازي در اين زمينه نيز پرداخت و اذعان كرد كه صداوسيما و رسانه‌ها بايد فرهنگ‌سازي كنند تا اين بيماري ننگ و عار تلقي نشود و فرد مبتلا بنا بر وظيفه شرعي و اخلاقي به خانواده و اطرافيان خود اين موضوع را اطلاع‌ دهد. همچنين مقرر شد كه كميته بهداشتي و اجتماعي- امنيتي راجع‌ به آنهايي كه بيماري خود را مخفي مي‌كنند، فكري كنند و طرحي بياورند تا در جلسه تصويب شود، چراكه پنهان كردن بيماري نوعي تجاوز به حقوق ديگران است.
رييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنانش به ممنوعيت‌هاي اعلامي براي مناطق قرمز و زرد اشاره كرد و توضيح داد كه ممنوعيت‌ها براساس قرمز يا سفيد بودن استان‌ها اجرا شده اما هيچ‌كدام ثابت نيست، چراكه استاني سفيد ممكن است قرمز شود و استاني قرمز ممكن است در دوره‌اي سفيد شود. روحاني تاكيد كرد كه حتي استان هم نبايد ملاك قرار بگيرد، چراكه براي نمونه در يك استان 5 شهرستان درگير هستند و بقيه مشكلي ندارند، بنابراين بايد بر همان 
5 شهرستان تمركز كنيم. به گفته روحاني، شرايط قرمز شهرستان‌هاي مختلف به ستادهاي كرونا اطلاع داده مي‌شود و براساس آن اعمال محدوديت‌هاي منطقه‌اي صورت مي‌گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون