• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4686 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۷ تير

هفته بيست‌وسوم ليگ برتر برگزار شد

پرسپوليس نزديك‌تر از هميشه به پوكر

با تمام حواشي چند روز اخير رقابت‌هاي هفته بيست‌وسوم ليگ برتر فوتبال ايران شنبه شب با برگزاري سه ديدار آغاز شد. در مهم‌ترين ديدار پرسپوليس صدرنشين در آزادي به مصاف تيم قعرنشين شاهين بوشهر رفت. پرسپوليسي‌ها مي‌خواستند با يك برد راحت فاصله امتيازي خود را با ساير مدعيان حفظ كنند اما شاهين كه يكي از بهترين تيم‌هاي چند هفته اخير ليگ بود، براي سرخ‌ها دردسرساز شد. در اين بازي كه با قضاوت وحيد كاظمي انجام شد پرسپوليس در نيمه اول نه تنها نتوانست دروازه ضعيف‌ترين خط دفاع خارج از خانه ليگ را باز كند بلكه با خطاي ناشيانه كمال كاميابي‌نيا ده نفره هم شد. اين اخراج اعتراض نيمكت‌نشينان پرسپوليس را به همراه داشت اما در نهايت غائله ختم به خير شد. در نيمه دوم يحيي گل‌محمدي با تعويض عبدي با بشار رسن و تغيير تاكتيك توانست همچنان بر بازي مسلط بماند تا اينكه در دقيقه 65 روي حركت ترابي و همكاري‌اش با عليپور و اشتباه مدافع شاهين به گل برتري دست پيدا كرد. ترابي با اين گل يك بار ديگر موفق شد گل سه‌ امتيازي براي سرخ‌ها به ثمر برساند تا ارزش‌هاي خود را يك بار ديگر به رخ بكشد. يحيي نيز با اين پيروزي بهترين شروع مربيان تاريخ پرسپوليس را با 6 برد و يك تساوي مال خود كرد. پرسپوليس با اين برد 53 امتيازي شد.  در ديگر ديدار شنبه شب تراكتور موفق شد بعد از دو هفته ناكامي سه امتياز حساس را به دست آورد. قرمزپوشان تبريز مقابل صنعت نفت آبادان كه يكي ديگر از تيم‌هاي مدعي كسب سهميه ليگ به حساب مي‌آمد با دو گل احسان حاج‌صفي به پيروزي دست يافت. گل اول احسان روي يك ضربه كاشته به ثمر رسيد و گل دومش نيز با يك شوت وحشتناك از راه وارد دروازه نفتي‌ها شد تا يكي از كاپيتان‌هاي تيم ملي درخششي كم‌نظير در اين بازي به ثبت رسانده باشد. تراكتور با اين برد با 40 امتياز موقتا به رتبه سوم رسيد. اين تيم بايد منتظر بماند تا تكليف بازي دو تيم استقلال و فولاد با رقبايش كه لغو شدند مشخص شود تا ببيند آيا همچنان در محدوده كسب سهميه مي‌ماند يا نه؟
در سومين ديدار روز نخست هفته بيست‌وسوم نيز پيكان بالاخره موفق به كسب پيروزي شد. شاگردان عبدالله ويسي در ديدار با ذوب‌آهن بحران زده با نتيجه پر گل 4 بر 1 به پيروزي دست پيدا كرد. خودروسازان با اين سه امتياز بعد از هفته‌ها از رتبه شانزدهم جدول فاصله گرفتند و يك پله صعود كردند. اما ذوب‌آهن با اين شكست در وضعيت هشدار قرار گرفت و ممكن است تا رتبه چهاردهم جدول سقوط كند.  اما يكشنبه شب و در كنار لغو دو ديدار پارس جنوبي جم با استقلال و نساجي با فولاد، سه ديدار ديگر برگزار شد. در مهم‌ترين ديدار سپاهان نزديك‌ترين تعقيب‌كننده پرسپوليس با تساوي بدون گل مقابل سايپا متوقف شد تا اختلافش با پرسپوليس به 12 امتياز برسد. سايپا هفته پيش هم استقلال را متوقف كرده بود تا نشان بدهد ابراهيم صادقي خوب ياد گرفته يقه تيم‌هاي پرمهره را بگيرد. شهر خودرو يكي از مدعيان كسب سهميه در سيرجان با يك گل از سد ميزبانش گل‌گهر گذشت و به رتبه سوم جدول رسيد. سيف‌اللهي تك‌گل برتري تيمش را در دقيقه 86 به ثمر رساند. در اين بازي اعلام آفسايد يك پرتاب اوت توسط كمك‌داور بازي و تاييدش توسط مهدي سيدعلي داور جنجالي ديدار فولاد و استقلال دوباره حاشيه‌ساز شد. كليپ اين سوتي عجيب و غريب هم‌اكنون در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود. در آخرين ديدار هفته نيز نفت مسجد سليمان با يك گل از سد ماشين‌سازي تبريز گذشت تا تيم تبريزي بعد از بركناري احد شيخ‌لاري نيز همچنان روي دور باخت قرار داشته باشد. 
در پايان هفته بيست‌وسوم پرسپوليس با 53 امتياز صدرنشين ماند و سپاهان و شهر خودرو هر دو با 41 امتياز دوم و سوم شدند. در پايين جدول نيز شاهين با 17، پيكان با 18 و گل‌گهر سيرجان با 19 امتياز در رده‌هاي آخر ايستاده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون