• 1404 دوشنبه 16 تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 3243 -
  • 1394 چهارشنبه 23 ارديبهشت

ذايقه ايراني‌ خودروي اروپايي مي‌پسندد نه چيني

معاون وزير صنعت درباره استراتژي وزارت صنعت براي همكاري شركت‌هاي خودروسازي چيني گفت: چين نيز مانند ساير شركت‌هاي خودروسازي با ايران همكاري مي‌كند اما ذائقه مردم بيشتر تمايل به خريد توليدات اروپايي است. رضا نوروززاده با اشاره به اينكه تعرفه‌هاي تنظيم شده ميان خودروهاي سي‌بي‌يو و سي‌كي‌دي اختلاف معناداري دارد گفت: اگر در اين خودروها وارد عمق بخشي ساخت داخل شويم امكان رقابت وجود ندارد به همين منظور سياست ما عمق بخشي به ساخت داخل است. وي با بيان اينكه سياست وزارت صنعت رسيدن به توليد سالانه 3 ميليون دستگاه است، افزود: در سال‌هاي 90 و 91 صنعت خودروسازي بالاترين خط توليد تجربه كرد اما درسال 92 تشديد تحريم‌ها باعث شد تا با افت توليد مواجه شويم. البته در نهايت درسال 93 با سياست‌هاي مناسب وزارت صنعت و شركت‌هاي خودروسازي سطح توليد از مرز يك ميليون دستگاه گذشته است. هدف ما درسال جاري توليد يك ميليون و 400 هزار دستگاه است، گفت: براين اساس از سايپا ديزل به عنوان يك بازوي قدرتمند در شركت خودروسازي سايپا درخواست مي‌كنيم تا فصل جديدي در توليد محصولات خود آغاز كرده و تمركز بيشتري را بر ساخت داخل توليدات داشته باشد. نوروززاده در رابطه با قيمت خودروهاي وارداتي وچگونگي رقابت آنها با خودروهاي داخلي به ارايه توضيحاتي پرداخت و گفت: دولت براي حمايت از توليد داخل تعرفه واردات خودرو را هر ساله مديريت مي‌كند هم اكنون رقابت مناسب ميان خودروهاي داخلي و وارداتي به وجود آمده و حتي آزاد است چرا كه دولت امسال تعرفه 45 درصدي را براي واردات خودروهاي با كمتر از حجم موتور 2500 سي سي تصويب كرده است كه اين موضع باعث مي‌شود تا رقابت بيشتري ميان توليدات داخلي و خارجي فراهم آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون