• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4693 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۵ تير

واكنش دانشگاه آزاد به اعتراض دانشجويان درباره افزايش شهريه

سخنگوي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به تاثير كرونا بر درآمدهاي دانشگاه آزاد گفت: كرونا درآمدهاي غيرشهريه‌اي دانشگاه آزاد را تحت‌الشعاع قرار داده و تعطيل كرده است.
احمد حيدري، سخنگوي دانشگاه آزاد اسلامي در گفت‌وگو با ايلنا در واكنش به گلايه برخي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص افزايش شهريه‌ براي ترم تحصيلي سال آينده و با توجه به اينكه اغلب كلاس‌هاي درس به صورت مجازي خواهد بود، گفت: در حال حاضر افزايش شهريه‌ها اعلام نشده كه تا چه درصدي افزايش خواهد داشت. ضمن اينكه هيات امنا بايد مصوب كند كه ارقام و افزايش شهريه تا چه ميزان بايد باشد.
او ادامه داد: علاوه بر اينها هزينه كلاس‌هاي مجازي براي دانشگاه بيشتر از كلاس‌هاي حضوري است، زيرا هزينه سرور، پهناي باند و مواردي از اين قبيل بايد پرداخت شود. ضمن اينكه حقوق اساتيد و كارمندان را نيز بايد در نظر داشت. نكته ديگر اينكه حقوق ساليانه كارمندان و هيات علمي افزايش پيدا مي‌كند و افزايش حقوق كارمندان و هيات علمي هر ساله است.
حيدري با اشاره به اينكه دانشگاه‌ها توسط شهريه‌ها اداره مي‌شوند، گفت: دانشگاه آزاد هم از محل شهريه‌ها اداره مي‌شود و هم بودجه دولتي ندارد. بايد بدانيد هزينه آموزش مجازي از حضوري بيشتر است، چون پهناي باند و هزينه‌هاي ديگر هم دارد و همان استادي كه سر كلاس مي‌آيد، اكنون در حال آموزش مجازي است در حالي كه حقوق كارمندان فرقي نمي‌كند و سال به سال طبق جداول كشوري افزايش پيدا مي‌كند.
سخنگوي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به تاثير كرونا بر در آمدهاي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: كرونا درآمدهاي غيرشهريه‌اي دانشگاه آزاد را تحت‌الشعاع قرار داده و تعطيل كرده است.  حيدري در پاسخ به اين سوال كه با توجه به آنكه آموزش مجازي، هزينه مضاعفي را به دانشجويان تحميل كرده، آيا امكان مساعدت به آنها در زمينه شهريه وجود دارد يا خير؟ گفت: ترم قبل يك ترم اوليه براي كلاس مجازي بود و پيش‌تر كسي فكري براي اين شرايط نكرده بود. يك باره كرونا آمد و برگزاري كلاس‌هاي مجازي اجباري شد، ولي به نظرم ترم‌هاي بعد كيفيت آموزش‌هاي مجازي خوب خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون