• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4693 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۵ تير

خبر

وضعيت سربازي متقاضيان كنكور ارشد و دكترا پس از تعويق كنكور

به دنبال اعلام تعويق در زمان برگزاري كنكور كارشناسي‌ارشد و دكترا و برخي نگراني‌هاي مطرح شده از سوي متقاضيان مشمول سربازي، رييس اداره سرمايه انساني سرباز ستادكل نيروهاي مسلح توضيحاتي را ارايه كرد. امير غلامرضا رحيمي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، درباره نگراني برخي مشمولان سربازي كه متقاضي شركت در كنكور كارشناسي‌ارشد و دكترا بودند، گفت: برابر قانون و مقررات وظيفه عمومي مهلت مقرر در قانون براي فارغ‌التحصيلان كارشناسي و ارشد يك‌سال است و اين مدت تمديد نشده است. بنابراين در صورت سپري شدن اين مدت مشمولان وظيفه بايد خود را براي انجام خدمت وظيفه عمومي به دفاتر پليس +10معرفي كنند. او ادامه داد: در مورد كنكور كارشناسي‌ارشد و دكترا نيز هماهنگي‌هاي لازم انجام خواهد شد و مشكلي براي شركت در كنكور براي متقاضيان وجود نخواهد داشت، اما اگر پس از شركت در كنكور و تا قبل از اعلام نتايج مهلت يك‌ساله آنان به اتمام رسيده باشد، لازم است كه اقدام به تعيين تكليف خدمت سربازي خود كنند تا وارد غيبت نشوند. رييس اداره سرمايه انساني سرباز ستادكل نيروهاي مسلح افزود: در صورت قبولي اين افراد در دانشگاه امكان ادامه تحصيل‌شان وجود دارد و منعي براي آن نيست. از همين‌رو نيز توصيه ما به متقاضيان اين است كه در اين خصوص نگراني نداشته باشند. در صورت لزوم هماهنگي بين ستادكل و مسوولان مربوطه در اين بخش نيز انجام خواهد شد.

 

وضعيت قرنطينه سوالات آزمون‌هاي سراسري

رييس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: قرنطينه آزمون‌هاي سراسري باز نشده است و افراد و طراحان سوال تا پايان برگزاري آزمون‌ها در قرنطينه باقي مي‌مانند.

دكتر ابراهيم خدايي در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: با توجه به اعلام تعويق زمان آزمون‌هاي دكترا و كارشناسي‌ارشد قرنطينه آزمون‌ها باز نشده است. در واقع اصلا قرنطينه باز نشد كه بخواهد دوباره بسته شود و هيچ اعزام سوالي صورت نگرفت. خدايي درباره وضعيت افراد و طراحان سوال حاضر در قرنطينه آزمون‌ها گفت: اين افراد همگي سالم هستند و پيش از ورود به قرنطينه آزمون‌ها تست دادند. ضمن اينكه وضعيت قرنطينه آزمون‌ها كنترل شده است و مشكلي از اين نظر وجود ندارد. اين افراد با توجه به تعويق زمان آزمون‌ها بايد مدت زمان بيشتري در قرنطينه بمانند. رييس سازمان سنجش با تشكر از وزير بهداشت در زمينه نامه ابلاغي به معاونت بهداشتي وزارت بهداشت گفت: اين نامه درباره اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي برگزاري آزمون‌هاست و خوشبختانه كار را به صورت نظام‌مند پيش مي‌برد و سازمان سنجش و مركز سنجش وزارت بهداشت با هماهنگي معاونت بهداشتي پروتكل‌ها را اجرا مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون