• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4696 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۹ تير

سند ملي موسيقي به جريان افتاد

آمفي‌تئاتر رم به نام انيو موريكونه نامگذاري شد

جايزه جشنواره ژاپني براي سينماگر ايراني

سولماز اعتماد براي نگارش فيلمنامه فيلم كوتاه «هم قفس» برنده جايزه بخش بهترين فيلمنامه فيلم كوتاه جشنواره هنرهاي رسانه‌اي ژاپن شد. به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومي پروژه، سولماز اعتماد براي نگارش فيلمنامه فيلم كوتاه «هم قفس» به كارگرداني بهزاد خداويسي يكي از ۴ برنده جايزه بخش بهترين فيلمنامه فيلم كوتاه جشنواره هنرهاي رسانه‌اي ژاپن شد. فستيوال هنرهاي رسانه‌اي ژاپن يك جشنواره ساليانه است كه از سال ۱۹۹۷ توسط آژانس امور فرهنگي ژاپن برگزار مي‌شود. اين جشنواره ۲۳ سال قدمت دارد.

اين جشنواره برندگان خود را زودتر از موعد برگزاري‌اش كه در تاريخ ۱۸ سپتامبر برابر با ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ خواهد بود، اعلام مي‌كند. با توجه به شيوع كرونا اگر امكان برگزاري و حضور در اين رويداد سينمايي ممكن شود، سولماز اعتماد براي دريافت جايزه‌اش به ژاپن سفر خواهد كرد. قربان نجفي و صبا محمدي در «هم قفس» به ايفاي نقش پرداخته‌اند و تهيه‌كنندگي آن را تيرداد فرجام‌راد به عهده داشته است.

سولماز اعتماد از جمله پخش‌كنندگان ايراني فيلم است و پروژه‌هاي فيلم كوتاه «از ايده تا جشنواره» را نيز اجرا مي‌كند.

 

سند ملي موسيقي به جريان افتاد

ماده واحده «فرآيند و مرجع تدوين سند ملي موسيقي» توسط اسحاق جهانگيري ابلاغ شد.

به گزارش ايسنا و به نقل از مركز خبر شوراي عالي انقلاب فرهنگي، بر اساس اين ماده واحده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف است با همكاري دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، سازمان تبليغات اسلامي و ساير نهادها و دستگاه‌هاي مرتبط به طريق مقتضي، سند ملي موسيقي را با رعايت چارچوب تدوين اسناد ملي حوزه فرهنگ تدوين كند. گفتني است، اجراي اين مصوبه منوط به رعايت الزامات متناظر اعم از عدم اختصاص منابع مالي و تشكيلاتي جديد و عدم مغايرت با مقررات لازم‌الاجراست.

آمفي‌تئاتر رم به نام انيو موريكونه نامگذاري شد

شوراي شهر رم روز جمعه نام يك مجموعه موسيقي اين شهر را به نام انيو موريكونه نامگذاري كرد. به گزارش مهر و به نقل از خبرگزاري فرانسه، شوراي شهر رم اعلام كرد: سالن آمفي‌تئاتر پارك دلا را به نام انيو موريكونه تغيير نام مي‌دهد. در اين مراسم كه با حضور جوزپه تورناتوره كارگردان مطرح ايتاليايي برگزار شد، فرزندان اين آهنگساز نامدار نيز حضور داشتند. موريكونه ساخت آهنگ فيلم به يادماندني «سينما پاراديزو» را براي تورناتوره انجام داده بود. انيو موريكونه ۶ جولاي در رم در ۹۱ سالگي درگذشت. او سازنده آهنگ فيلم‌هاي مطرح سينمايي بود كه «خوب، بد و زشت» و «روزي روزگاري در غرب» از جمله مشهورترين آنها هستند. او جايزه اسكار را براي ساخت موسيقي متن فيلم «هشت نفرت‌انگيز» كوئنتين تارانتينو دريافت كرده بود.

 

حضور «گاسلينگ» و «اوانز» در پرهزينه‌ترين فيلم نتفليكس

«كريس اوانز» و «رايان گاسلينگ» در پروژه پرهزينه «مرد خاكستري» حضور خواهند داشت. به گزارش ايسنا و به نقل از ددلاين، پروژه جديد «نتفليكس» با عنوان «مرد خاكستري» با بازي «رايان گاسلينگ» و «كريس اوانز» و با بودجه حدودي ۲۰۰ ميليون دلاري پرهزينه‌ترين پروژه «نتفليكس» خواهد بود.

برادران روسو كه كارگرداني فيلم ابرقهرماني «انتقام‌جويان: پايان بازي» را در كارنامه دارند، كارگرداني «مرد خاكستري» را نيز برعهده خواهند داشت كه هدف از ساخت آن آغاز پروژه‌اي چندگانه‌اي در سطح «جيمز باند» است. «اوانز» پيش‌تر در «انتقام‌جويان» و «كاپيتان امريكا» با برادران روسو همكاري داشته است. اين فيلم با اقتباس از رماني با همين عنوان به قلم «مارك گريني» ساخته خواهد شد كه براي نخستين بار در سال ۲۰۰۹ روانه بازار شد. «كريس اوانز» در نقش «هانسن» مامور سابق سيا در تعقيب و گريز همكار سابقش به نام «جنتري» با بازي «رايان گاسلينگ» در فيلم «مرد خاكستري» حاضر خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون