• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4696 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۹ تير

بهت و سوگواري در شبكه‌هاي اجتماعي براي سهيل گوهري

ياد سهيل


گروه اجتماعي| روز 18 تيرماه باشگاه استقلال، طي حكمي از سوي احمد سعادتمند، مديرعامل باشگاه استقلال، سهيل گوهري به عنوان سرپرست روابط عمومي اين باشگاه منصوب شد. درست يك روز بعد سهيل گوهري خبر استعفايش را به سبب « فشارها و حاشيه‌ها»يي كه براي تيم استقلال ايجاد شده اعلام كرد. 27 تير سيد حسين حسيني، كاپيتان تيم فوتبال استقلال تهران در ديدار مقابل صنعت نفت آبادان عكس او را، با نوار سياهي در حاشيه‌اش در دست گرفت. سهيل گوهري صبح همان روز بر اثر ابتلا به كرونا از دنيا رفته بود. مرگ ناگهاني گوهري سبب شده تا شبكه‌هاي اجتماعي پر شوند از عكس‌هاي او و نوشته‌هاي دوستان، آشنايان و حتي كساني كه او را از نزديك نمي‌شناختند.
«روي سخنم با آنهايي است كه سهيل‌ گوهري را نمي‌شناختند ولي به تبع خيلي از افراد ديگر، در اين مدت به او بدي كردند، تهمت زدند و آخرت‌شان را خرج دنياي ديگران! دنيا را ببينيد؛ حتي زمان براي طلب حلاليت نداريد و نداريم! ماند به قيامت و خدايي كه از حق‌الناس نخواهد گذشت...»، «آقايون پرونده ساز! خودتون رو ديگه خسته نكنيد. پرونده سهيل گوهري رو ببنديد. خدا بغلش كرد.» اين دو نمونه از توييت‌هاي پر گله‌اي بود كه پس از درگذشت گوهري منتشر شدند. توييت‌هاي بسياري مانند اينها دست ‌به دست شدند و خطاب‌شان به كساني بود كه با معرفي گوهري به عنوان سرپرست روابط عمومي باشگاه استقلال به نوع نوشته‌هاي او در شبكه‌هاي اجتماعي، از جمله اعتراضاتش پس از شليك به هواپيماي مسافربري اوكرايني تاخته بودند. با اين حال حتي در ميان كساني كه هم‌عقيده او نبودند هم كساني اشاره كردند كه مقياس قضاوت را بايد در جاي ديگري جست، مثل كاربري كه نوشت: «سهيل گوهري را نه ديده بودم، نه مي‌شناختم، صفحه اينستاگرامش پر بود از عكس‌هاش توي هيات انصار المهدي، سفرهاي اربعينش و زيارت امام رضا(ع) و آخرين عكسي هم كه گذاشته بود تو حرم امام رضا(ع) بود، ان‌شاءالله به حق همين امروز كه دحوالارضه، اهل‌بيت اون دنيا دستگيرش باشند مرگ به همه ما نزديكه.» 
گوهري در نامه استعفايش به درگيري با بيماري كرونا هم اشاره كرده بود. اما شايد به سبب حضورش در شبكه‌هاي اجتماعي بود كه گمان نمي‌رفت وضعيت وخيمي پيش‌رو داشته باشد. رسيدن خبر بستري شدن او در بيمارستان و بلافاصله پس از آن وصل شدنش به دستگاه در فاصله كمي رخ داد و سبب شد كه نام او توسط دوستان و آشنايانش مدام تكرار شود. در ميان آمارهاي روزانه مرگ‌ومير بر اثر ابتلا به كرونا نام‌هاي بسياري هستند كه براي هميشه از خانواده و آشنايان‌شان جدا مي‌افتند اما سوابق روزنامه‌نگاري و روابط عمومي گوهري سبب شده بود تا اين آشنايان طيف گسترده‌اي از آدم‌هاي مختلف و فعال در شبكه‌هاي اجتماعي باشند و همين شد كه نام او همچنان در توييتر و اينستاگرام بر سر زبان‌هاست. 
هشتگ #سهيل_گوهري با خاطرات فراواني از او در حال تكرار شدن است. و حالا آشنايان او اعلام كرده‌اند كه به دليل شرايط همه‌گيري بيماري مراسم حضوري براي او برگزار نخواهد شد اما از ساعت 8 شب يكشنبه (امروز) هشتگ #ياد_سهيل در شبكه‌هاي اجتماعي قرار است تبديل به مراسم مجازي جمعي براي او شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون