• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4699 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ مرداد

استفاده نكردن از ماسك در كشورها چه جرايمي دارد؟

تقريبا همه كشورها قوانيني را براي رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي تعيين كرده‌اند و برخي ماسك‌زدن را اجباري كرده‌ و برخي براي رعايت نكردن اين قانون، جريمه‌هاي نقدي و غيرنقدي تعيين كرده‌اند.
به گزارش ايرنا، در بيشتر ايالت‌هاي آلمان همه افراد بالاي ۶ سال بايد در محله‌هاي مشخص شده ماسك زده و دهان و بيني‌شان را بپوشانند؛ مجازات تعيين شده براي نقض‌كنندگان اين قانون، از هشدار گرفته تا جريمه نقدي را شامل مي‌شود. در ايالت بايرن براي كساني كه به تكرار از اين تدابير تخطي كنند و در مراكز عمومي مانند مغازه‌ها ماسك نزنند، جريمه نقدي ۱۵۰ يورويي و براي تكرار آن تا ۳۰۰ يورو تعيين شده و براي مراكزي كه براي كارگران خود ماسك تهيه نكنند نيز تا ۵۰۰۰ يورو جريمه نقدي تعيين شده است.
در شهر بروكسل در كشور بلژيك، دولت براي افرادي كه در وسايل نقليه از استفاده از ماسك خودداري مي‌كنند، مبلغي معادل ۲۵۰ يورو جريمه درنظر گرفته و اين قانون در بلژيك براي همه افراد ۱۲ سال به بالا اجباري است.
دولت ايتاليا هم از ۶۰ ميليون جمعيت خود خواسته تا جايي كه امكان دارد در خانه بمانند و حالا هر ايتاليايي‌ فقط براي كار ضروري حق دارد پايش را از خانه بيرون بگذارد و اگر نتواند دليل موجهي براي خروج‌ به ماموران نظارت شهري ارايه كند ۲۰۶ يورو جريمه مي‌شود.
فرانسوي‌ها هم براي خروج از منزل بايد گواهي خاصي را پر كنند كه دليل موجه خروج‌شان در آن قيد شده باشد. وزير كشور كابينه ماكرون، براي شكستن قرنطينه خانگي، نزدن ماسك و خروج از خانه بدون دليل موجه تا ۱۳۵ يورو جريمه تعيين كرده است.در استراليا جريمه بسيار سنگيني براي شكستن قرنطينه تعيين شده و كساني كه مقررات محدوديت رفت‌وآمد را رعايت نكنند تا سقف ۵۰ هزار دلار استراليا جريمه مي‌شوند و حتي در برخي نقاط اين كشور ممكن است زنداني شوند.
شدت شيوع ويروس كرونا در روسيه سبب شده تا جريمه نقدي نزدن ماسك در حمل‌ونقل عمومي به 
۵ هزار روبل برسد و جريمه استفاده نكردن از ماسك و دستكش در اماكن اجتماعي برابر با ۴ هزار روبل خواهد بود.
پليس جمهوري آذربايجان هم شهروندان را در صورت استفاده نكردن از ماسك جريمه مي‌كند كه ميزان اين جريمه‌ها از ۵۰ تا ۴۰۰ منات است و اين ارقام توسط مجلس ملي آذربايجان تصويب شده است. ستاد مبارزه با كرونا در ارمنستان هم اعلام كرده شهروندان ملزم به همراه داشتن ماسك در همه اماكن عمومي‌ هستند و نقض‌كنندگان اين دستور با پرداخت ۱۰ هزار درام (حدود ۲۰ دلار) جريمه خواهند شد.در هند نيز ميزان جريمه استفاده نكردن از ماسك در برخي ايالت‌ها ۱۰۰ روپيه، در برخي ۵۰۰ و در مناطقي كه شمار مبتلايان افزايش يافته ۲ تا ۵ هزار روپيه نيز تعيين شده است.
مقامات پاكستان هم اعلام كردند شهروندان اين كشور درصورت استفاده نكردن از ماسك هنگام تردد در خيابان و اماكن عمومي، جريمه شده يا حتي زنداني مي‌شوند.
در تركيه هم مردم ۴۲ استان از ۸۱ استان تركيه ملزم به زدن ماسك در معابر و اماكن عمومي هستند و جريمه نزدن ماسك از ۲ ماه تا يك سال حبس و بدل آن از ۲۰۰ تا يك هزار ليره به تشخيص قاضي پرونده تعيين شده است. وزارت بهداشت كويت هم در بخشنامه‌اي اعلام كرد كه هر يك از افراد در صورت استفاده نكردن از ماسك به سه ماه زندان يا پنج هزار دينار جريمه خواهند شد.
در الجزاير هم استفاده از ماسك اجباري شده و حتي داخل خودروهاي شخصي، عدم استفاده از ماسك جريمه‌اي حدود ۵۰ يورو دارد و افرادي كه رعايت نكرده‌اند بازداشت شده و آزادي آنها به پرداخت جريمه منوط شده است.در عمان هم جريمه استفاده نكردن از ماسك از 
۲۰ ريال به ۱۰۰ ريال -معادل ۲۶۰ دلار- افزايش يافته است. دولت قطر هم اعلام كرده كه افرادي كه در اماكن عمومي از ماسك استفاده نكنند، با مجازات تا سه سال حبس روبه‌رو خواهند شد و جز حبس، براي متخلفان مجازات مالي ۲۰۰ هزار ريال (۵۵ هزار دلار) درنظر گرفته شده است. در مراكش هم به افراد هشدار داده شده در صورت سرپيچي از استفاده از ماسك، ۱۳۰۰ درهم جريمه نقدي يا سه ماه حبس در انتظار آنها خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون