• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4705 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد

آدام مك‌كي به سفارش شبكه اچ‌بي‌او كرونا را سوژه ساخت فيلم قرار داد

«خورشيد» مجيدي به بخش رقابتي جشنواره ونيز راه يافت

گروه ادب و هنر

آدام مك‌كي درامي درباره واكسن كرونا مي‌سازد

شبكه اچ‌بي‌او سفارش ساخت سريالي درباره ساخته شدن واكسن كوويد ۱۹ را به آدام مك‌كي داده است. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، اچ‌بي‌او قصد دارد درامي درباره ساخته شدن واكسن كرونا بسازد. آدام مك‌كي به عنوان تهيه‌كننده اجرايي اين پروژه انتخاب شده است. اين سريال كوتاه با اقتباس از كتابي با عنوان «اولين شات» نوشته برندان بورل ساخته مي‌شد. اين كتاب داستان رقابت جهاني براي ساخت واكسن ويروس كرونا را روايت مي‌كند و درباره كمپاني‌ها و چهره‌هاي دنياي دارو و دانشمندان است كه در عين حال با چالش‌هايي در دنياي سياست و ايمني و دسترسي‌ها نيز همراه است. در حالي كه مك‌كي تهيه‌كننده اجرايي اين سريال خواهد بود، بورل نيز با همين عنوان او را همراهي مي‌كند. مك‌كي شركت «هايپرآبجكت» را سال پيش براي توليد فيلم تاسيس كرد و اكنون با همين كمپاني با اچ‌بي‌او همكاري مي‌كند. او همان زمان يك قرارداد ۵ ساله با اچ‌بي‌او براي همكاري امضا كرد. او اكنون چندين پروژه براي اين شبكه در دست ساخت دارد كه سريالي درباره تيم لس‌آنجلس ليكرز در دهه ۱۹۸۰، سريالي درباره جفري اپستين و سريالي اقتباسي از فيلم «انگل» يا «پارازيت» از جمله آنهاست. او همچنين در حال تهيه كردن يك سريال درباره تغييرات آب و هوايي براي اچ‌بي‌او مكس است. بورل روزنامه‌نگاري لس‌آنجلسي است كه نوشته‌هايش در آتلانتيك، نيويورك‌تايمز، نشنال جئوگرافيك و بلومبرگ منتشر مي‌شوند. «اولين شات» يك كتاب غيرداستاني است كه در يك حراجي به هافينگتون براي انتشار فروخته شد.

 

فيلم جديد «نولان» خارج از امريكا رونمايي مي‌شود

بر اساس اعلام كمپاني برادران وارنر، فيلم جديد «انگاره» (Tenet) ابتدا در ۷۰ كشور خارجي و پس از آن در امريكا اكران مي‌شود. به گزارش ايسنا و به نقل از هاليوود ريپورتر، با توجه به ادامه بحران شيوع ويروس كرونا و تعطيلي سينماها در لس‌آنجلس و نيويورك، اكران فيلم «انگاره» به كارگرداني «كريستوفر نولان» به روشي غيرمتداول با ساير فيلم‌هاي مهم هاليوودي از تاريخ ۲۶ آگوست در ۷۰ كشور خارجي آغاز مي‌شود و پس از يك هفته و از سوم سپتامبر نيز در امريكا كليد مي‌خورد. تاريخ جديد اكران فيلم «انگاره» يك هفته پس از اعلام كمپاني برادران وارنر براي خارج كردن اين فيلم از برنامه اكران مشخص شده است و اين فيلم با وجود ادامه بحران كرونا نمي‌تواند براي اكران همزمان جهاني در امريكا و ديگر كشورهاي جهان بيش از اين منتظر بماند. اين فيلم ابتدا قرار بود در تاريخ ۱۷ مه ‌اكران شود تا اولين فيلم مهمي باشد كه پس از بازگشايي سالن‌هاي سينما به نمايش گذاشته مي‌شود اما ادامه روند افزايش موارد ابتلا به ويروس كرونا تاريخ اكران آن را به ۳۱ جولاي تغيير داد و در‌نهايت بحران جهاني كرونا تاريخ اكران اين فيلم را به ۱۲ آگوست تغيير داده بود. ادامه روند تعطيلي سينماهاي لس‌آنجلس و نيويورك تا تاريخ سوم سپتامبر به اين معنا خواهد بود كه فيلم «انگاره» ناگزير به آغاز اكران در امريكا بدون سينماهاي اين دو منطقه مهم است. تاكنون دولت محلي و مسوولان بهداشتي در ۳۰ ايالت امريكا اعلام كرده‌اند سينماها مي‌توانند فعاليت خود را مجددا آغاز كنند.

«خورشيد» مجيدي در بخش رقابتي ونيز

فهرست فيلم‌هاي هفتاد و هفتمين جشنواره فيلم «ونيز» با حضور سه فيلم از سينماي ايران در بخش رقابتي و افق‌ها اعلام شد. به گزارش ايسنا، فيلم «خورشيد» جديدترين ساخته مجيد مجيدي يكي از فيلم‌هاي بخش رقابتي جشنواره ونيز خواهد بود كه براي كسب جايزه شير طلايي اين رويداد سينمايي رقابت خواهد كرد و دو فيلم «جنايت بي‌دقت» به كارگرداني شهرام مكري و «دشت خاموش» از احمد بهرامي نيز نمايندگان سينماي ايران در بخش افق‌هاي جشنواره ونيز هستند. هفتاد و هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم ونيز اولين رويداد مهم سينمايي كه پس از بحران جهاني كرونا به صورت فيزيكي از تاريخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهريور ۱۳۹۹) برگزار مي‌شود، فيلم ايتاليايي «روابط» ساخته «دنيله لوكه‌تي» افتتاح‌گر جشنواره خواهد بود. امسال «كيت بلانشت» بازيگر استراليايي برنده اسكار رييس هيات داوران بخش رقابتي اين رويداد سينمايي است و در كنار آن «ورونيكا فرانز» كارگردان و فيلمنامه‌نويس اتريشي، «جوانا هاگ» كارگردان و فيلمنامه‌نويس انگليسي، «نيكولا لاجيويا» نويسنده ايتاليايي، «كريستين پتزولد» فيلمساز آلماني، «كريستي پوييو» كارگردان رومانيايي و «لوديواين سانيه» بازيگر فرانسوي ديگر اعضاي تيم داوري بخش رقابتي ونيز ۷۷ را تشكيل مي‌دهند كه مسووليت انتخاب برنده شير طلاي بهترين فيلم، شير نقره‌اي جايزه بزرگ هيات داوران، شير نقره‌اي بهترين كارگرداني، جوايز بهترين بازيگر مرد و زن جشنواره، جايزه هيات داوران و جايزه مارچلو ماسترياني (ويژه بهترين بازيگر نوظهور مرد يا زن) را بر‌عهده دارند. طبق اعلام پيشين، «تيلدا سوئينتن» بازيگر اسكاتلندي برنده اسكار و «آن هوي» كارگردان سرشناس هنگ‌كنگي، دريافت‌كنندگان جايزه افتخاري شير طلاي هفتاد و هفتمين جشنواره ونيز خواهند بود. در فيلم «خورشيد» به كارگرداني مجيد مجيدي و نويسندگي مشترك مجيدي و نيما جاويدي اولين نمايش خود را در سي و هشتمين جشنواره فيلم فجر تجربه كرد و سيمرغ بهترين فيلم و فيلمنامه را گرفت.

 

۲ انيميشن ايراني در جشنواره مورد تاييد آكادمي اسكار

هفدهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه
«In The Palace» در بلغارستان دو انيميشن كوتاه ايراني در بخش رقابتي خود را به نمايش خواهد گذاشت. به گزارش ايسنا، دو انيميشن كوتاه «يكديگر» ساخته سارا طبيب‌زاده و «ملكوت» از فرنوش عابدي دو نماينده سينماي ايران هستند كه در بخش رقابتي بهترين انيميشن اين رويداد سينمايي پذيرفته شده‌اند. اين جشنواره از سال ۲۰۰۳ فعاليت خود را در وارنا بلغارستان آغاز كرده و تمركز برنامه‌هاي آن بر نمايش آثار معاصر و پيشرو از سينماي بلغارستان، اروپا و سينماي بين‌المللي معطوف شده است. جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه
«In The Palace» بلغارستان از جمله رويدادهاي سينمايي مورد تاييد آكادمي اسكار در شاخه فيلم كوتاه است و برندگان جوايز بهترين انيميشن به همراه برندگان دو بخش ديگر در اين رويداد، واجد شرايط رقابت در جوايز اسكار شناخته مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون