• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4707 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ مرداد

خبر كوتاه

كسي پاسخگوي خسارات وارده به لوازم خانگي ناشي از قطعي برق نيست

صالحي، عضو كميسيون اقتصادي مجلس در انتقاد به قطعي مكرر برق گفت: در قبوض برق هزينه ماليات بر ارزش‌افزوده، بيمه، عوارض برق و آبونمان از مردم اخذ مي‌شود اما هنگام سوختن وسايل برقي به علت قطع و وصل برق كسي پاسخگو نيست.

واكنش وزارت راه به صدور حكم تخليه براي مستاجران

با وجود تاكيد بر تمديد خودكار قراردادهاي اجاره با قيمت‌هاي مصوب ستاد ملي مبارزه با ويروس كرونا، اما اخباري در خصوص صدور حكم تخليه توسط شوراهاي حل اختلاف براي مستاجران صادر شده است. محمود محمودزاده، معاون مسكن و ساختمان در اين خصوص گفت: هماهنگي‌هاي لازم براي عدم صدور تخليه واحد مسكوني با مراجع قضايي انجام و ابلاغ شده است. نبايد اين كار (حكم تخليه) انجام شود. او در ادامه افزود: چنانچه موردي پيش آمده شايد شعبه‌‌اي از شوراهاي حل اختلاف در جريان موضوع نبوده‌اند. وزارت راه و شهرسازي اين موضوع را پيگيري خواهد كرد. محمودزاده در خصوص برنامه‌ها و سياستگذاري‌هاي وزارت راه و شهرسازي براي ساماندهي بازار مسكن، كنترل قيمت‌ها و كاهش آن به ميزاني كه براي مصرف‌كنندگان واقعي قابل معامله باشد، به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي گفته است: قوانيني كه در جريان تصويب است، چه پيشنهادهاي دولت و چه طرح‌هايي كه در مجلس در حال بررسي است، چنانچه زودتر عملياتي و ابلاغ شوند حتما روي بازار مسكن و كنترل قيمت‌ها، تاثير مي‌گذارد. وي با اشاره به اينكه بازار مسكن در شرايط فعلي اقتصادي متاثر از بازارهاي مجاورش همچون طلا و ارز است، توضيح داد: استراتژي دولت و مشخصا وزارت راه و شهرسازي، جدا كردن بازار مصرف از بازار سرمايه‌گذاري است.

كاهش تقاضا براي سرمايه‌گذاري حباب سكه را كاهش داد

كشتي‌آراي، نايب‌رييس دوم اتحاديه طلا و جواهر تهران در خصوص بازار طلا گفت: در هفته اخير، عرضه و تقاضا متعادل بود؛ در حالي كه در برخي روزها نيز عرضه بيشتر از تقاضا بود. شوك تقاضا يا شوك فروش در بازار نداشتيم و با توجه به اينكه به ايام محرم نيز نزديك مي‌شويم، بازار در تعادل به سر مي‌برد. ضمن اينكه كاهش تقاضا براي خريد سكه به جهت سرمايه‌گذاري سبب شد حدودا ۲۵۰ هزار تومان حباب سكه كاهش پيدا كند. او در ادامه خاطرنشان كرد: در حالي كه در ابتداي هفته حباب سكه حدودا ۹۵۰ هزار تومان بود، در پايان هفته به ۷۰۰ هزار تومان كاهش پيدا كرد كه نشان مي‌دهد تقاضا در بازار براي خريد سكه كه بيشتر جنبه سرمايه‌گذاري دارد، كاهش پيدا كرده است.

تشكيل پرونده تخلف گرانفروشي براي اپراتورهاي تلفن همراه در دادگاه

معاون بازرسي و رسيدگي تخلفات سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از رسيدگي به پرونده تخلف افزايش قيمت بسته‌هاي اينترنتي اپراتورهاي تلفن همراه در دادگاه تعزيرات حكومتي خبر داد.

ماليات خانه‌هاي خالي در سال اول ۵۰ ميليون تومان خواهد بود

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس در خصوص ماليات بر خانه‌هاي خالي گفت: ماليات خانه خالي در سال اول به‌طور ميانگين ۵۰ ميليون تومان خواهد بود كه به‌طور متوسط ماهي ۴.۵ ميليون تومان براي خانه‌هاي خالي ماليات دريافت خواهد شد. ماليات خانه خالي براي سال اول ۶ برابر ماليات بر درآمد اجاره است كه در سال دوم ۱۲ برابر و در سال سوم ۱۸ برابر مي‌شود البته اينها قيمت‌ها منطقه‌بندي دارد و متناسب با مناطق قرار گرفتن خانه تغيير مي‌كند.

ميزان معافيت‌ها ۶۰ برابر شد

سعيد ممبيني در خصوص آخرين وضعيت تعاملات بين اين اتاق و سازمان امور مالياتي گفت: در ارتباط با نحوه رسيدگي به تعيين ماليات سال ۱۳۹۸ مؤديان صنفي از مدتي پيش مذاكرات متعددي با مسوولان سازمان امور مالياتي كشور داشتيم. در همين راستا چندين جلسه در هيات رييسه به نحوه رويارويي با اين موضوع پرداختيم و در نهايت چند موضوع و محور اصلي در مذاكرات مورد توجه ما قرار داشت. ممبيني افزود: با توجه به تاكيد و پيگيري كه سازمان امور مالياتي براي اجراي ماده ۹۷ قانون ماليات‌هاي مستقيم در سال ۹۸ در دستور كار قرار داده بود پيش‌بيني مي‌كرديم ممكن است بعضي مشاغل فاقد اسناد مالي باشند كه در نتيجه در اجراي ماده ۹۷ اين قانون، دچار مشكلاتي شوند؛ لذا با توجه به اينكه همچنان استفاده از ظرفيت تبصره ماده ۱۰۰ قانون ماليات‌هاي مستقيم وجود داشت اين موضوع را مورد پيگيري قرار داديم و در چندين جلسه در تعيين ضرايب مربوط به ماليات، از روش تعيين به وسيله تبصره ماده ۱۰۰ قانون مذكور پيگيري‌هايي صورت گرفت. رييس اتاق اصناف تصريح كرد: البته همه مي‌دانند كه در سال ۹۸ ضمن اينكه دچار ركود اقتصادي بوديم، در عين حال در يك ماه پاياني سال به دليل شيوع بيماري كرونا كسب‌وكارها آسيب زيادي ديدند، لذا اين موضوع مدنظر قرار گرفت و بر آن تاكيد شد. رييس اتاق اصناف ايران تاكيد كرد: نهايتا دو نكته مهم اتفاق افتاد، يكي اينكه با افزايش آستانه مبلغي كه مي‌شود در مورد تبصره ماده ۱۰۰ قانون ماليات‌هاي مستقيم استفاده كرد، موفق شديم كه معافيت‌ها را از ۱۰ برابر معافيت به ۶۰ برابر افزايش دهيم. به اين ترتيب افراد بيشتري علاوه بر گروه سوم و احتمالا تعدادي از مؤديان گروه دوم هم كه تا ۶۰ برابر معافيت ميزان درآمدشان تعيين مي‌شود، مي‌توانند با استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني تبصره ماده ۱۰۰ قانون ماليات‌هاي مستقيم نسبت به تعيين ماليات آنها اقدام كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون