• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4708 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ مرداد

خبر كوتاه

اوضاع برنج وارداتي  بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ توماني

در حالي قيمت برنج وارداتي نسبت به پارسال تا ۸۵ درصد و در دو ماه اخير بيش از ۱۸ درصد رشد داشته كه حذف ارز ۴۲۰۰ توماني از اين كالا و كاهش واردات آن در مدت اخير نمي‌تواند در اين تغيير بي‌تاثير باشد. آنچه تغيير قيمت كالا و خدمات در تيرماه امسال از سوي مركز آمار منتشر شد، نشان داد كه تورم نقطه به نقطه (نسبت به تيرماه سال گذشته) و تورم ماهانه (نسبت به خردادماه) هر كدام ۴.۴ درصد افزايش داشته است. اين در حالي است كه در بين كالا و خدمات وضعيت افزايش قيمت برنج قابل توجه است؛ به گونه‌اي كه برنج خارجي بالاترين حد افزايش قيمت را نسبت به پارسال داشته و حدود ۸۵.۱ درصد گران شده است.

دست دلالان بازار مسكن  به زودي كوتاه مي‌شود

مديركل راه و شهرسازي استان تهران در خصوص دلال‌بازي در بازار مسكن گفت: به زودي اداره كل راه و شهرسازي استان تهران اقدامي انجام خواهد داد كه دست دلالان از بازار مسكن كوتاه شود، در حال برنامه‌ريزي براي طرحي هستيم كه دست دلالان بازار مسكن كه منجر به افزايش قيمت واحدهاي مسكوني مي‌شود كوتاه شود، چراكه اين افراد با حضور در بازار مسكن و مسكن مهر باعث ايجاد نابساماني شده‌اند. افزايش توليد و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق به زودي به ساماندهي مي‌رسد و ما طبق تعهدي كه داده‌ايم برنامه‌هايي داريم كه واسطه‌ها را از بين ببرد.

آيا بازار ايران در عراق  به خطر افتاده است؟

رييس اتاق بازرگاني مشترك ايران و عراق به نگراني‌هاي ايجاد شده درباره احتمال به خطر افتادن بازار ايران در عراق پاسخ داد. يحيي آل‌اسحاق اظهار كرد: همان‌طور كه پيش از اين نيز بارها تاكيد كرده‌ايم، همراهي و همكاري دولت‌ها و مردم ايران و عراق از سال‌ها قبل ادامه داشته و با توجه به گستردگي همكاري‌ها و معاملات، اين تصور كه مي‌توان اين رابطه را با خدشه روبه‌رو كرد، قطعا اشتباه است. وي با اشاره به مذاكرات دو طرف براي افزايش همكاري‌هاي دوجانبه اقتصادي بيان كرد: ميزان تجارت مشترك دو كشور، از عدد فعلي مي‌تواند به حدود ۲۰ ميليارد دلار در سال برسد كه همين امر جايگاه ايران و عراق در تجارت مشترك را تقويت خواهد كرد. از سوي ديگر، در ماه‌هاي گذشته نيز مذاكرات براي افزايش سطح همكاري‌هاي دوجانبه ادامه داشته و عراقي‌ها وعده‌هاي مثبتي به ما داده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون