• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4716 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۲ مرداد

خبر

فضاي پس از انتخابات امريكا فصل جديد گفت ‌و گو با ايران

سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي ايران پيش‌بيني مي‌كند، نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري نوامبر امريكا هر چه باشد موجب آغاز فصل تازه‌اي از گفت‌وگوها ميان تهران و واشنگتن در قالب مذاكرات چند جانبه خواهد شد. سيدحسين مرعشي گفته يكي از مسائل ايران و امريكا، مساله هسته‌اي بوده است اما ما هميشه سه، چهار مساله ديگر هم با امريكايي‌ها داشته‌ايم. او به ايرنا گفت:«امروز معلوم شده، تحريم‌هاي يك‌جانبه امريكا و اعمال تحريم‌هاي ثانويه مي‌تواند از تحريم‌هاي مصوب شوراي امنيت هم سخت‌تر باشد.» به‌ گفته سخنگوي حزب كارگزاران، چه بايدن انتخابات را ببرد و چه ترامپ ما بعد از نوامبر يا همان آبان بايد وارد مرحله جديدي از روابط بين‌المللي‌مان شويم؛ چون هم ما تجربه‌اي داريم و هم دولت جديدي كه در امريكا روي كار مي‌آيد. مرعشي ادامه داد:«ما در اين دوره با ترامپي كه بدعهدي كرده بود، نمي‌توانستيم وارد گفت‌وگوي موثري شويم اما چه آقاي بايدن راي بياورد و چه آقاي ترامپ دوباره راي آورد،حتما فصل جديدي از گفت‌وگوها در قالب 1+5 (5 عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل به علاوه آلمان) يا ۴+۲ شروع خواهد شد.» او معتقد است كه هم امريكايي‌ها به اين گفت‌وگوها نياز دارند هم ايران به اين گفت‌وگوها تمايل دارد. فضاي بعد از انتخابات رياست‌جمهوري امريكا به نظرم فضاي شروع گفت‌وگوي جديد خواهد بود.

رفتار و گفتار فتاح تكرار احمدي‌نژاد است

جواد امام، گفتار و رفتارهاي پرويز فتاح، رييس بنياد مستضعفان در يك برنامه تلويزيوني را تكرار احمدي‌نژاد مي‌داند و معتقد است:«ايشان هيچ ويژگي خاص مديريتي يا شخصيتي يا سابقه‌ برجسته‌اي ندارد. لذا به ‌نظر مي‌‌رسد كه الگوي رفتاري ايشان همان رفتار گذشته است.» به گزارش ايلنا، مديرعامل بنياد باران معتقد است كه فتاح خودش در آن برنامه به درستي به اين موضوعات اشاره كرده چراكه هنوز كسي درخصوص او و اين حرف‌ها اظهارنظر نكرده بود اما خودش بعد از مطرح كردن اين سخنان در اين برنامه گفت كه «برخي مي‌گويند اين رفتارها پوپوليستي است و براي انتخابات ۱۴۰۰ است» به نظر من همين جمله از سوي خود ايشان بيشتر از هر چيز نشان‌دهنده انگيزه‌هاي اين رويكرد است. به‌ گفته اين فعال سياسي اصلاح‌طلب از آنجا كه معدل معرفي اشخاص براي كانديداتوري رياست‌جمهوري پايين آمده تا پيش از اين اگرچه برخي گمانه‌زني‌ها وجود داشت كه ايشان هم مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ باشد اما هنوز كسي به ‌طور رسمي پاسخي نداده بود كه ايشان خودش مساله ۱۴۰۰ را هم مطرح كرد.

واكنش جهانگيري و زنگنه به وضعيت بازار بورس و دارا دوم

بيژن زنگنه در واكنش به اخبار ضد و نقيض درباره عرضه دارا دوم در بورس ضمن تاكيد بر موافقت با ارايه پالايشگاه‌ها در بورس گفته است:«اختلاف بين وزارت نفت با وزارت اقتصاد در اين‌ باره را عده‌اي بيكار بال و پر مي‌دهند! اصلا نگراني از اين بابت وجود ندارد.» او در همين راستا در حساب توييتري‌اش نوشت:«با ارايه سهام‌ پالايشگاه‌ها در بورس نه ‌تنها مخالف نيستيم بلكه موافق هم هستيم. با توجه به درخواست اخير وزير محترم امور اقتصادي و دارايي دستور داده شد كه شركت پالايش و پخش به سرعت نسبت به ايجاد صندوق ETF پالايشي اقدام كند.» همچنين معاون اول رييس‌جمهوري در توييتي نوشت:«خوشبختانه با توافق وزيران محترم نفت و اقتصاد مشكل پيش آمده براي عرضه سهام صنايع پالايشي و پتروشيمي و راه‌اندازي صندوق ETF دارا دوم در بورس برطرف شد. اين توافق مورد حمايت قاطع دولت است و در روزهاي آينده اجرايي خواهد شد.»

توصيف واعظي از ويژگي‌هاي وزير پيشنهادي صمت

رييس دفتر رييس‌جمهوري «سلامت، جواني، پركاري، متدين و انقلابي بودن» را از ويژگي‌هاي «حسين مدرس‌خياباني» مي‌داند و معتقد است:«او به اين دليل كه در هر دو بخش بازرگاني و صنعت فعال بوده و متخصص است براي وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شوراي اسلامي معرفي شده است.» به گزارش ايرنا، محمود واعظي «متخصص بودن» را از مهم‌ترين ويژگي‌هاي مدرس خياباني دانست و ادامه داد:« اكنون و در اين موقعيت، برخي مديران در صنعت تخصص دارند اما در بازرگاني اشراف ندارند يا فردي در بخش بازرگاني مسلط است اما در صنعت تخصص ندارد كه خوشبختانه او هم در بازرگاني و هم در صنعت متخصص است.» واعظي ابراز اميدواري كرد كه نمايندگان مجلس روز چهارشنبه با آراي بالا، حسين مدرس‌خياباني را تاييد كنند تا او بتواند در ادامه راه با قوت، وزارتخانه بزرگ و مهم صنعت، معدن و تجارت را اداره كند.

هشدار عارف درباره آسيب ديدن اعتماد مردم به حاكميت

محمدرضا عارف معتقد است كه وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم به هيچ‌وجه در شأن و منزلت ملت ايران نيست و اين وضعيت نشان مي‌دهد از آرمان‌هاي اوليه انقلاب فاصله گرفته‌ايم. او گفت:«ارتقاي فرهنگي كشور و حل چالش‌هاي اين حوزه مهم‌ترين عامل در كاهش و حل چالش‌ها و بحران‌هاي اجتماعي است.» به گزارش ايرنا، رييس بنياد اميد ايرانيان با هشدار به تبعات بي‌توجهي به اخلاق در جامعه خاطرنشان كرد كه امروز اعتماد عمومي به دولت و حاكميت و اعتماد متقابل بين مردم و همچنين ارزش‌هايي مانند صداقت، امانتداري و وفاي به عهد آسيب ديده‌اند و بايد با نگاه فرهنگي اين‌گونه چالش‌ها را حل كرد. او همچنين با اشاره به اظهارنظرهاي صورت گرفته درباره برگزاري مراسم دهه اول ماه محرم در دوران كرونا گفت:«يك عده با نگاه قيم‌مآبانه مي‌گويند بايد مراسم ماه محرم مانند گذشته برگزار شود درحالي كه بايد با اولويت به شعور حسيني و مبنا قرار دادن دستورالعمل‌هاي ستاد ملي مبارزه با كرونا در اين خصوص عمل شود.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون