• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4717 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد

خبر

عفو و تخفيف مجازات 218 محكوم تعزيراتي با موافقت رهبر انقلاب

سخنگوي سازمان تعزيرات حكومتي از عفو و تخفيف مجازات ۲۱۸ نفر از محكومان تعزيرات حكومتي خبر داد. به گزارش ايسنا، سيدياسر رايگاني گفت:«به مناسبت فرا رسيدن اعياد سعيد قربان و غديرخم تعداد ۲ هزار و ۱۳۵ نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب، سازمان قضايي نيروهاي مسلح و سازمان تعزيرات حكومتي از سراسر كشور مورد عنايت مقام معظم رهبري(مدظله العالي) قرار گرفتند.» به گزارش ايسنا، او ادامه داد:«در عفو رهبري به مناسبت اعياد سعيد قربان و غديرخم ۲۱۸ نفر از محكومان سازمان تعزيرات حكومتي مشمول عفو يا تخفيف مجازات شده‌اند كه با دستور رييس سازمان، اين موارد براي اعمال به ادارات كل اجرايي سراسر كشور ابلاغ شد.»

تسنيم غلط كرده بپرسد ۲۰۰ ميليون وديعه مسكن گرفته‌ام يا نه؟!

مجلس دوره‌هاي مختلف، مبلغي را به عنوان وديعه مسكن در اختيار نمايندگان قرار مي‌دهد. اين مبلغ در دوره فعلي 200 ميليون تومان اعلام شده و در فلسفه پرداخت اين مبلغ اين ‌طور آمده كه نمايندگاني كه در تهران منزل ندارند، كمك ‌هزينه‌اي براي خريد يا رهن دريافت كنند تا بتوانند وظيفه نمايندگي خود را دنبال كنند. در همين راستا خبرنگاران تسنيم با برخي نماينده‌هاي تهران اين سوال را مطرح كردند كه «اولا آيا 200 ميليون تومان وديعه مسكن مجلس را گرفته‌اند يا خير ثانيا اگر گرفته‌اند يعني در تهران خانه نداشتند» عبدالحسين روح‌الاميني، نماينده تهران اما در مواجهه با اين پرسش اولا گفته «به تو چه؟» سپس در پاسخ به اصرار خبرنگار كه بالاخره اين مساله‌اي است كه مردم حق دارند بدانند، تاكيد كرده است:«در تسنيم غلط كرده‌اند كه گفته‌اند چنين موضوعي را بپرسيد!» به گزارش تسنيم، اين درحالي است كه اگر در ظاهر از آقاي روح‌الاميني بپرسيد «شما موافق شفافيت هستيد يا خير؟» به ‌احتمال زياد براي مواجه نشدن با انتقاد عمومي تاكيد خواهد كرد كه «بنده 100 درصد موافق شفافيت هستم» اما وقتي با كوچك‌ترين پرسشي درباره مبلغ دريافتي مواجه مي‌شود به اين نتيجه مي‌رسد كه غلط كرده‌اند اين سوال را از او مي‌پرسند.

لغو سفر جهانگيري به لبنان در پي استعفاي حسان دياب

سفارت جمهوري اسلامي ايران در لبنان يكشنبه گذشته برنامه سفر جهانگيري به لبنان را منتشر و اعلام كرده بود كه معاون اول رييس‌جمهوري روز دوشنبه وارد بيروت مي‌شود و با حسان دياب، نخست‌وزير و ميشل عون، رييس‌جمهور و نبيه بري، رييس پارلمان لبنان ديدار و گفت‌وگو مي‌كند. اما پس از تحولاتي كه در لبنان رخ داد، حسان دياب دوشنبه شب در يك سخنراني استعفاي دولت خود را اعلام كرد. آن‌ طور كه ايسنا به نقل از يك پايگاه خبري لبناني گزارش داده بعد از اين رويداد خبر آمد كه جهانگيري سفرش به لبنان را لغو كرده است. اين گزارش همچنين به دلايل لغو سفر معاون اول رييس‌جمهور كشورمان به بيروت كه قرار بود روز دوشنبه گذشته انجام شود، پرداخته است.

مجيد آذرپي به مرخصي آمد اميرسالار داوودي نه

در روزهاي گذشته اخباري از ابتلاي برخي زندانيان سياسي در اوين و ديگر زندان‌هاي كشور به ويروس كوويد-19 منتشر شد. در همين راستا برخي منابع خبري از ابتلاي چند نفر از زندانيان سياسي از جمله اسماعيل عبدي، اميرسالار داوودي، مجيد آذرپي و... به كوويد-19 خبر دادند. يك منبع آگاه در دستگاه قضايي در گفت‌وگو با «اعتماد» با تاييد ورود كوويد-19 به آن ‌سوي ديوارهاي اوين گفت كه در اين رابطه جاي نگراني نيست و مسوولان زندان در تلاشند تا اقدامات لازم براي قرنطينه و البته درمان زندانيان مبتلا با دقت دنبال شود. يك روز پس از تاييد ورود ويروس كرونا به زندان اوين اما خبر آمد كه مجيد آذرپي زنداني سياسي از زندان اوين خارج شده و به مرخصي آمده است. اگرچه البته اخبار حكايت از آن دارد كه تست كروناي اميرسالار داوودي مثبت بوده اما هنوز خبري از مرخصي اين وكيل دادگستري منتشر نشده و بايد منتظر ماند و ديد دستگاه قضايي تصميم دارد به اين زنداني سياسي كه پيش از شيوع كرونا هم درخواست مرخصي كرده بود، اجازه خروج جهت درمان را بدهد يا خير.

تذكر كتبي و شفاهي ميرسليم به قاليباف

سيدمصطفي ميرسليم، رييس شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي و نماينده مردم تهران در مجلس درباره پرونده رشوه ۶۵ ميلياردي كه پيش از اين مطرح كرده بود و در ادامه آن يكي از نمايندگان مجلس هم بازداشت شده است، توضيح داد:«تا امروز افرادي مظنون و عده‌اي هم متهمند و بازجويي ادامه دارد و ان‌شاء‌الله حق اثبات خواهد شد. اميد ما اين است كه گرفتار اطاله دادرسي نشويم.» به گزارش هفته‌نامه شما، ارگان حزب موتلفه اسلامي، اين نماينده مجلس همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه عده‌اي گفتند چرا اگر با آقاي قاليباف اختلافي بوده، حاضر شديد در يك ليست قرار بگيريد، گفت:«آقاي قاليباف در دوران مسووليت‌هاي اجرايي خود خدمات ارزنده‌اي انجام داده كه بايد تقدير شود؛ در همان حال زير نظر ايشان اشتباهات مهمي رخ داده كه به ‌موقع به ايشان تذكر كتبي و شفاهي داده‌ام و بايد اصلاح مي‌شد و به اينجا نمي‌رسيد كه جانشين مورد اعتماد ايشان دستگير و گرفتار شود و بسياري از مديران شهرداري درگير مفاسد شوند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون