• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4718 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد

خبر

توافق با اسراييل ننگي است كه تاريخ فراموش نخواهد كرد

رييس دفتر رييس‌جمهوري در واكنش به آغاز روابط رسمي ميان تل آويو و ابوظبي و همچنين توقف طرح الحاق اراضي فلسطيني خاطرنشان كرد كه تكرار تجربه شكست‌خورده و مفتضحانه توافق با اسراييل ننگي است كه تاريخ فراموش نخواهد كرد. محمود واعظي رييس دفتر رييس‌جمهوري در حساب كاربري خود در توييتر با اشاره به اقدام دولت امارات متحده عربي در خصوص آغاز روابط رسمي ميان تل آويو و ابوظبي و همچنين توقف طرح الحاق اراضي فلسطيني نوشت: «‏دولت امارات چگونه مي‌تواند پاسخگوي تبعات خطاي خيانت‌بار، تفرقه‌افكنانه و راهبردي خود به آرمان فلسطين، اعراب و از همه مهم‌تر به جهان اسلام باشد؟ تكرار تجربه شكست‌خورده و مفتضحانه توافق با اسراييل ننگي است كه تاريخ فراموش نخواهد كرد.»

نهاد قانونگذاري همچنان بدون كميسيون حقوقي

با گذشت چند ماه از آغاز به كار مجلس يازدهم اما هنوز تكليف كميسيون حقوقي مشخص نيست. با اين وجود حسن نوروزي گفته است كه به‌زودي شاهد تشكيل و آغاز به كار كميسيون حقوقي و قضايي در مجلس يازدهم خواهيم بود. نماينده مردم رباط كريم و بهارستان درباره آخرين اقدامات در جهت تشكيل كميسيون حقوقي و قضايي مجلس يازدهم‌ چنين توضيح داد: «ما چندين نفري كه براي عضويت در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس اعلام آمادگي كرده‌ايم معتقديم كه خودمان بايد آستين بالا زده و براي تشكيل كميسيون حقوقي و قضايي با قضات و حقوقدانان حاضر در مجلس صحبت كرده و آنها را براي عضويت در اين كميسيون دعوت كنيم». او ادامه داد: «آستين همت بالا زده‌ايم تا از همكاران قضايي و حقوقدانان حاضر در مجلس دعوت كنيم تا براي عضويت در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس اقدام كنند.»

تكذيب توقيف كشتي‌ها يا محموله‌هاي ايراني

يك مقام مسوول در واكنش به برخي ادعاهاي رسانه‌اي مطرح شده در خصوص توقيف كشتي‌هاي نفتكش حامل محموله نفتي ايران از سوي امريكا گفت كه هيچ يك از كشتي‌هاي ايراني يا محموله‌هاي متعلق به ايران توقيف نشده‌اند. به گزارش نورنيوز، اين مقام مسوول ادعاهاي مطرح شده را تلاشي براي فضاسازي غير واقعي و قدرت‌سازي دروغين براي امريكا عنوان كرد و ادامه داد: «جمهوري اسلامي ايران همان‌گونه كه بارها اعلام كرده است به هرگونه اقدام خصمانه براي محدودسازي حقوق قانوني خود واكنش متقابل نشان خواهد داد و تاكنون به هيچ كشوري اجازه اقداماتي از اين دست را نداده است.»

هشدار آشنا درباره تاثير اقدامات جناحي بر امنيت ملي

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري چندي پيش اعلام كرد كه عده‌اي نمي‌خواهند واقعيت‌هاي جنگ اقتصادي و مسائل مرتبط با كرونا را بپذيرند و عملكرد دولت را زيرسوال مي‌برند. موضوعي كه حالا از سوي مشاور رييس‌جمهوري هم مطرح شده است. حسام‌الدين آشنا تلاش‌هاي بي‌وقفه برخي سياست‌زدگان تازه‌كار و سياست‌پيشگان كهنه‌كار براي ايجاد اختلال در سامانه‌هاي سياست‌گذاري كشور را بيش از آنكه ثمرات جناحي داشته باشد، داراي خطرات ملي دانست. او در همين راستا در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: «هشدار، تلاش‌هاي بي‌وقفه برخي سياست‌زدگان تازه‌كار و سياست‌پيشگان كهنه‌كار براي ايجاد اختلال در سامانه‌هاي سياست‌گذاري كشور بيش از آنكه ثمرات جناحي داشته باشد داراي خطرات ملي است. اين دولت مي‌رود، شما مي‌مانيد و نظام و مردم. بذر آرامش بپاشيد؛ آنكه باد مي‌كارد توفان درو مي‌كند.»

شكايت قاليباف از ميرسليم

مصطفي ميرسليم چند وقت پيش و در بحبوحه انتخاب هيات رييسه مجلس يازدهم ادعايي در خصوص پرداخت رشوه 65 ميليارد توماني شهرداري تهران براي خارج كردن طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران از دستوركار مجلس دهم را مطرح كرده بود. ادعايي كه با توجه به اينكه آن زمان محمدباقر قاليباف شهردار تهران بود، او را در مظان اتهام قرار داد و حالا مدت‌هاست كه نقل محافل و موضوعي بحث و اختلاف نظر شده است. در آخرين اخبار حتي خبر بازداشت يكي از نمايندگان پيشين مجلس در همين راستا هم منتشر شد. حالا اما به نظر مي‌رسد كه دعواي قاليباف و ميرسليم چنان بالا گرفته كه رييس مجلس شوراي اسلامي از مصطفي ميرسليم نماينده مردم تهران شكايت كرده است. به گزارش خبرآنلاين، برخي كانال‌هاي تلگرامي و سايت‌هاي خبري نزديك به محمدباقر قاليباف خبر داده‌اند كه محمدباقر قاليباف، رييس مجلس شوراي اسلامي از مصطفي ميرسليم شكايت كرده است. همچنين احمد اميرآبادي فراهاني، عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي درباره شكايت رييس مجلس از مصطفي آقاي ميرسليم نماينده تهران گفته است: «اين موضوع و ادعاي آقاي ميرسليم درباره رييس مجلس در هيات نظارت بر رفتار نمايندگان مورد بحث قرار گرفت. قرار بود در هيات نظارت بر رفتار نمايندگان، نمايندگاني كه در اين خصوص ادعايي داشته‌اند اصل مدارك خود را ارايه كنند». 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون