• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4720 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۷ مرداد

خبر كوتاه

دلالان مسكن، خودرو و ارز  منتظر ماليات باشند

با وجود آنكه لايحه ماليات بر عايدي سرمايه هنوز از طرف دولت ارايه نشده ديروز كليات اين طرح در كميسيون اقتصادي مجلس به تصويب رسيد. اين طرح در سال ۱۳۹۷ از سوي مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي مطرح شد اما دولت آبان ماه همان سال اعلام كرد كه در اين زمينه لايحه ارايه مي‌دهد. با گذشت حدود دو سال هنوز لايحه‌اي در اين زمينه ارايه نشده هرچند مسوولان دولتي مي‌گويند كه اين برنامه در دستور كار قرار دارد و هيچ مانعي براي اجراي آن ديده نمي‌شود.

اوراق نفتي چند روز آينده در بورس عرضه مي‌شود

وزير نفت درباره لغو عرضه اوراق نفتي در بورس گفت: عرضه اين اوراق طبق قانون بودجه، قانوني است و ربطي به پيش فروش نفت با سررسيد ۲ ساله ندارد. بيژن زنگنه وزير نفت در حاشيه جلسه كميسيون برنامه و بودجه درباره فروش اوراق سلف نفتي گفت: اوراقي كه قرار بود، منتشر شود اوراق مالي - اسلامي است كه در قانون بودجه نيز اجازه انتشار آن هم به دولت و شركت نفت داده شده بود؛ طي يكي، دو روز آينده مشكل حل و اوراق عرضه خواهد شد. وي افزود: در عرضه اين اوراق يك خلط مبحثي با پيشنهاد پيش‌فروش نفت با سررسيد دو ساله گشايش اقتصادي كه هنوز نهايي نشده، صورت گرفته است، لذا نمايندگان مجلس و ديوان محاسبات گفتند كه عرضه اين اوراق ابهام دارد؛ ما هم گفتيم كه نمايندگان ديوان محاسبات، سازمان امور مالياتي، وزارت نفت و نمايندگان مجلس بنشينند و با هم مشكل را حل كنند. وزير نفت با اشاره به طرح اين موضوع در جلسه كميسيون برنامه و بودجه گفت: در جلسه نيز محتواي كلي مطرح شد كه البته كميسيون نيز نظرش كمك به وزارت نفت است.

 

عرضه اوليه شركت نيروگاهي وابسته به بنياد مستضعفان در بورس

بنياد مستضعفان از عرضه اوليه سهام شركت نيروگاهي تابعه اين بنياد با نماد «بپيوند» در بورس در هفته‌هاي آينده خبر داد. شركت نيروگاهي زيرمجموعه اين بنياد پس از احراز كليه شرايط پذيرش در بازار سرمايه، از تاريخ بيست‌و‌‌دوم مرداد ماه سال جاري به عنوان سي‌وسومين شركت بنياد مستضعفان در فهرست شركت‌هاي فرابورس ايران ثبت شد. بر اساس اين گزارش، شركت مذكور به عنوان مالك يك نيروگاه سيكل تركيبي در يكي از استان‌هاي همجوار پايتخت فعاليت مي‌كند كه جزو شركت‌هاي زيرمجموعه هلدينگ برق و انرژي بنياد مستضعفان است.

شاخص‌هاي اقتصادي بايد با در نظر گرفتن شرايط ارزيابي شوند

محمد نهاونديان، معاون اقتصادي رييس‌جمهوري اميد را گام اول آينده‌سازي در جامعه دانست و گفت: بايد رويكردها در نقد گذشته و در طراحي آينده از موضع منصفانه و واقع‌بينانه باشد و در ارزيابي شاخص‌هاي اقتصادي ضرورت دارد كه عنصر زمان و مكان و شرايط داخلي و خارجي مورد توجه قرار بگيرد.

چرا قيمت ارز به تعادل واقعي نرسيد؟

رييس اسبق كانون صرافان در خصوص شرايط بازار ارز گفت: در شرايطي كه نرخ تورم در كشور ما بيش از 10 برابر در كشورهاي حوزه دلار است، نبايد از بالا رفتن قيمت ارز تعجب كرد. زماني كه شاهد كاهش ريزش قيمت هستيم، اين سوال مطرح مي‌شود كه چه اتفاق مثبتي در وضعيت اقتصادي كشور، افتاده كه قيمت‌ها رو به پايين حركت كرده است؟ وقتي هيچ دليلي علمي و اقتصادي براي ريزش قيمت‌ها مشاهده نشود و باز هم قيمت‌ها ريزشي باشد، معلوم مي‌شود كه مساله دستوري و مصنوعي است و تجربه نشان داده كه قيمت‌هاي مصنوعي و دستوري پايدار نخواهد بود.

 

تامين مواد اوليه لوازم خانگي

سعيد ممبيني، رييس اتاق اصناف ايران از تامين مواد اوليه لوازم خانگي و سرعت در واردات آن خبر داد و گفت: كمبودي در كالاهاي اساسي روزمره مردم وجود نداشته و تلاش دولت و وزارت صمت بر تامين اين كالاها است. رييس اتاق اصناف ايران با تاكيد بر اينكه در تامين ماده اوليه ساير كالاها نيز مشكل خاصي وجود ندارد، تصريح كرد: نهاده‌هاي دامي نيز بر اساس تدابير حوزه كشاورزي واردات آن به سرعت در حال انجام است. در خصوص ارز اين كالاها نيز بانك مركزي وعده حل اين مشكل را داده است. ممبيني در خصوص توليد ماسك در اصناف نيز خاطرنشان كرد: در كارگاه‌ها، توليد ماسك به سرعت در حال انجام بوده و كمبودي وجود ندارد. حتي برخي از كارگاه‌ها با تغيير كاربري اقدام به توليد ماسك كرده تا بتوانند با قيمت مصوب عرضه كنند.

 

دسترسي مردم به اطلاعات حقوق و مزاياي مديران تا ۲ ماه آينده

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: به تدريج و در مدت ۲ ماه، حقوق و مزايا، پيشينه كاري و زندگي همه مديران شاغل در مجموعه‌هاي مرتبط با اين وزارتخانه در دسترس و نظارت عموم قرار خواهد گرفت. محمد شريعتمداري در ارتباط تصويري با بخش خبري ۲۱ شبكه يك سيما درباره افتتاح سامانه‌هاي شفافيت اين وزارتخانه افزود: يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت، حركت در جهت شفافيت به عنوان يكي از راه‌هاي جلوگيري از فساد و استفاده از خرد جمعي مردم در اداره امور حكومتي است. اين سامانه‌هاي هوشمند فعاليت‌هاي اجرايي در مجموعه صندوق‌هاي بازنشستگي كشوري است و ستاد و سازمان‌هاي وزارتخانه در مجموعه ۳۲ سامانه اصلي و چند زير سامانه قرار دارند كه چراغ راه مديريت براي پيشرفت امور هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون