• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4721 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ مرداد

در آخرين هفته ليگ يك چه گذشت؟

آلومينيوم در ليگ برتر، سپيدرود در دسته سه

هفته پاياني رقابت‌هاي ليگ يك فوتبال كشور يكشنبه غروب با انجام 9 بازي همزمان آغاز شد. هفته‌اي كه در پايان آن تكليف تيم دوم صعودكننده به ليگ برتر و ديگر تيم سقوط‌كننده بعد از شهرداري تبريز مشخص مي‌شد. در بازي‌هاي اين هفته چند بازي از اهميت ويژه‌اي برخوردار بود. اول بازي آلومينيوم اراك بخت اول صعود به ليگ برتر مقابل داماش گيلان. دوم بازي مس كرمان تيم هم‌امتياز با تيم اراكي مقابل تيم سقوط كرده شهرداري تبريز، سوم بازي سپيدرود رشت برابر فجر سپاسي و در نهايت بازي نيروي زميني با گل ريحان البرز. هر چند تيم‌هاي قشقايي، ملوان و رايكا هم در معرض خطر بودند و دنبال‌كنندگان ليگ يك نيم‌نگاهي هم به بازي‌هاي اين سه تيم داشتند. 
آلومينيوم در خانه بايد داماش را شكست مي‌داد اما با توجه به تفاضل گل نزديكش با مس، نگران بود مبادا تيم تبريزي همانند بازي‌هاي قبلي‌اش با اختلاف بالا شكست بخورد. در اراك ابوالفضل عكاشه گل پيروزي‌بخش تيمش را به ثمر رساند و در تبريز، تيم مس كرمان سه بار دروازه حريفش را گشود. با اين نتايج تيم آلومينيوم با تفاضل گل بهتر (فقط يك گل) نسبت به مس راهي ليگ برتر مي‌شد. وقتي بازي تيم اراكي به پايان رسيد، داور بازي مس شهرداري 10 دقيقه وقت اضافه گرفت و مس در اين 10 دقيقه هر چه داشت رو كرد تا يك گل ديگر بزند و به جاي شاگردان رسول خطيبي راهي دور بعد شود. آن ده دقيقه به اندازه يك سال براي اراكي‌ها گذشت اما در نهايت شهرداري كه دروازه‌اش در بازي‌هاي قبل به هيچ توپي نه نمي‌گفت تا ثانيه‌ آخر مقاومت كرد تا مس در آستانه صعود به ليگ برتر ناكام بماند. به اين ترتيب آلومينيوم اراك بعد از سال‌ها حضور در دسته يك فوتبال ايران توانست راهي ليگ برتر شود. بعد از صعود اين تيم مردم اراك به خيابان‌ها آمدند و به جشن و پايكوبي پرداختند. 
رسول خطيبي سرمربي تيم بعد از صعود تاريخي تيمش گفت: «به نيت آقا امام زمان آمدم تا اگر كار را به انجام رساندم به جمكران بروم و قطعا هم به جمكران خواهم رفت.» او كه از ميانه فصل هدايت تيم را به جاي محمود فكري پذيرفته بود، افزود: «من روزي كه به اينجا آمدم در اولين مصاحبه‌اي كه انجام دادم، گفتم كه من براي خوشگذراني به اينجا نيامدم. به لطف خدا و غيرت بازيكنان كه جا دارد اينجا دست تك‌تك‌شان را ببوسم كه چنين متعصبانه به اين مردم و اين پيراهن غيرت به خرج دادند اين مردم را بعد از 18 سال به آرزوي‌شان رسانديم. ضمن اينكه از تمام مسوولان شهر اراك هم بايد تشكر ويژه‌اي داشته باشم كه به ما روحيه دادند.»
در سمت ديگر و در انتهاي جدول سپيدرود كه نيم فصل پيش از ليگ برتر به دسته يك سقوط كرده بود، با سرعت هرچه تمام‌تر سقوطش را ادامه داد و با باخت يك بر صفر مقابل فجر سپاسي راهي دسته دو شد. نيروي زميني نيز با تساوي يك بر يك مقابل گل ريحان سومين تيم سقوط‌كننده به دست دو لقب گرفت. اما ملوان كه در مقطعي از فصل نه تنها سقوطش قطعي به نظر مي‌رسيد و حتي تا مرز انحلال هم رفت، توانست با هدايت اكبر ميثاقيان كه تبحر خاصي در نگه داشتن تيم‌ها دارد، در دسته يك باقي بماند و به فصل بعد فكر كند. 
در پايان رقابت‌هاي ليگ دسته اول فوتبال كشور جام آزادگان، مس رفسنجان با 67 امتياز به عنوان قهرماني رسيد و به عنوان تيم نخست راهي ليگ برتر شد. آلومينيوم با 63 امتياز و تفاضل گل 20 (40 گل زده 20 گل خورده) دوم شد و دومين سهميه ليگ برتر را از آن خود كرد. مس كرمان با همين تعداد امتياز و تفاضل گل 19 (42 گل زده 23 گل خورده) سوم شد و در فاصله چند ميليمتري صعود به ليگ برتر باز ماند. در انتهاي جدول هم نيروي زميني با 33، سپيدرود رشت با 30 و شهرداري تبريز با 10 امتياز راهي دسته دو شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون