• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4722 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۹ مرداد

10 سال بعد از شب رويايي

اينتر به فينال ليگ اروپا رسيد

سال 2010 بود كه اينتر سه‌گانه اروپا را با مورينيو فتح كرد. آن زمان نراتزوري بر بام فوتبال جهان ايستاده بود و حتي بدبين‌ترين هوادار اين تيم نيز تصور نمي‌كرد، مجبور باشد براي ديدن تيم محبوبش در يك فينال ديگر 10 سال صبر كند. با اين حال 10 سال طول كشيد تا افعي‌ها موفق شوند دوباره به فينال يك رقابت معتبر اروپايي برسند و در آستانه جام بردن قرار بگيرند. 
اينتر در مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي ليگ اروپا كه به صورت متمركز در آلمان برگزار مي‌شود، موفق شد با 5 گل شاختار دونتسك اوكراين را شكست دهد و راهي ديدار پاياني شود. در اين بازي روملو لوكاكو و لائوتارو مارتينز دبل كردند و دي‌آمبروسيو ديگر گل اينتر را به ثمر رساند. به اين ترتيب اينتر جمعه شب مقابل سويا قرار خواهد گرفت. شاگردان آنتونيو كونته اگر موفق شوند حريف اسپانيايي، موسوم به متخصص ليگ اروپا را شكست دهند، بعد از 10 سال مي‌توانند يك جام ديگر به ويترين افتخارات‌شان اضافه كنند. پيروزي پر گل اينتر مقابل شاختار علاوه بر اينكه آنها را راهي فينال كرد، ركوردهاي جالبي هم براي‌شان به همراه داشت. در متن بيشتر اين ركوردها هم روملو لوكاكو گران‌قيمت‌ترين خريد تاريخ اينتر قرار دارد. بازيكني كه با درخشش، تك‌تك دلارهايي كه به حسابش واريز شده را اصطلاحا حلال كرده است. لوكاكو با دو گلي كه مقابل شاختار به ثمر رساند ،تعداد گل‌هايش در اين فصل را به مرز 33 رساند و حالا فقط يك گل با رونالدو نازاريو فاصله دارد تا عنوان بهترين گلزن تاريخ اينتر در يك فصل در تمامي رقابت‌ها را به دست آورد. رونالدو در سالي كه اينتر قهرمان جام يوفا شده بود اين ركورد را به ثبت رسانده بود و حالا «بيگ روم» اگر بتواند در فينال گلزني كند به ركورد رونالدو مي‌رسد. رونالدو هم زماني كه به اينتر آمده بود، ركورد نقل و انتقال باشگاه را شكسته بود. همچنين لوكاكو اين فصل 50 بازي براي تيمش به ميدان رفت و اين بيشترين تعداد بازي يك بازيكن از فصل 2010 به اين سمت است. اينتر با 5 گلي كه به شاختار زد، بهترين برد مرحله نيمه‌نهايي تاريخ جام يوفا/ ليگ اروپا را به دست آورد. آنها با بسته نگه داشتن دروازه‌شان تبديل به تنها تيمي شدند كه امسال از شاختار در اروپا گل نخورده است. اينتر همچنين به ركورد 111گل در تمامي رقابت‌هاي اين فصل رسيد كه بهترين ركورد گلزني تاريخ باشگاه به حساب مي‌آيد.  همچنين نراتزوري اين فصل عنوان بهترين تيم در نبردهاي هوايي را نيز به دست آورد. افعي‌ها در تمامي رقابت‌هاي فصل جاري 25 گل با ضربه سر به ثمر رساندند؛ بيشتر از هر تيم ديگري در اروپا. 
آنتونيو كونته در اولين فصل حضورش در اينتر تحولي بنيادين در تيم به وجود آورده. آنها با يك امتياز اختلاف نسبت به يوونتوس در سري آ دوم شدند، به نيمه نهايي جام حذفي رسيدند و حالا در فينال ليگ اروپا هستند. بردن اين جام مي‌تواند كمك بسزايي به كونته براي پيشبرد اهدافش در فصل‌هاي آينده بكند. اين پنجمين بار است كه نراتزوري در فينال ليگ اروپا/ جام يوفا ديده مي‌شود. آنها در 4 فينال قبلي 3 بار برنده شدند و جام قهرماني را بالاي سر بردند. آنها در صورت قهرماني در بازي جمعه شب تبديل به دومين تيم پرافتخار تاريخ اين رقابت‌ها خواهند شد و ليورپول و يوونتوس را پشت سر مي‌گذارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون