• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4727 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۴ شهريور

كارگردان ايراني تنديس جشنواره انيميشن هيروشيما را دريافت كرد

راسل كرو اميد را به سينماهاي جهان بازگرداند

«مينا» نامزد جشنواره مستقل استكهلم شد

فيلم كوتاه «مينا» به نويسندگي و كارگرداني آوازه شاهنواز و تهيه‌كنندگي محمدرضا رسولي در هفتمين حضور بين‌المللي خود نامزد جايزه بهترين فيلمنامه در جشنواره فيلم مستقل استكهلم شد.

به گزارش ايسنا، فيلم كوتاه «مينا» كه محصول مشترك ايران و كاناداست، پيش از اين در رويدادهاي بين‌المللي ديگري چون جشنواره فيلم ميشيگان، بوينوس آيرس، جشنواره ملل اتريش، آنكور هند و جشنواره فيلم فليكر امريكا نيز حضور داشته است.

نويسنده و كارگردان: آوازه شاهنواز، تهيه‌كننده: محمدرضا رسولي، آوازه شاهنواز، بازيگران: نيكا شهباززاده، اميربهادر اورعي، شراره رنجبر، دنيا طاهونه‌چي. جشنواره فيلم مستقل استكهلم روز ۱۱ و ۱۲ دسامبر (۲۱ و ۲۲ آذر) به نمايش فيلم‌هاي حاضر در جشنواره خواهد پرداخت و پس از آن برندگان شاخه‌هاي مختلف در مراسم اعطاي جوايز معرفي مي‌شوند.

راسل كرو در صدر باكس‌آفيس امريكا

در حالي كه امريكا با بخش كوچكي از پرده‌هاي سينماهايش در حال فعاليت است، فيلم جديد راسل كرو با اقبال روبه‌رو شد و در همين حال يك فيلم بلاكباستري در چين اميد را به گيشه برگرداند. به گزارش مهر و به نقل از هاليوود ريپورتر، بعد از ماه‌ها بسته ماندن سينماها، باكس آفيس امريكا توانست بالاترين ميزان فروش خود را در دوران پس از پاندمي تجربه كند. سالن‌هاي سينما در فلوريدا، تگزاس، جورجيا و ديگر بخش‌هاي امريكا كه اجازه افتتاح دوباره را با راهبردهاي ايمني پيدا كرده‌اند، نخستين نمايش بزرگ سينمايي خود را از ماه مارس تاكنون تجربه كردند. فيلم «قاطي‌كرده» يا «نامتعادل» محصول سولستيس استوديوز با نقش‌آفريني راسل كرو اين نمايش بزرگ را رقم زد و توانست در ۱۸۲۳ سالن در امريكاي شمالي بزرگ‌ترين اكران از زمان آغاز پاندمي تا به حال را ثبت كند. اين فيلم در آخر هفته‌اي كه به پايان رسيد بيش از ۴ ميليون دلار فروخت كه با توجه به وضعيت موجود، رقم نويدبخشي بود. بخش اعظمي از فروش «Unhinged» در دالاس، هيوستون، شيكاگو، آتلانتا و اورلاندو رقم خورد و سولستيس مي‌خواهد تا آخر هفته آينده نمايش فيلم را به بيش از ۲۳۰۰ سينما در امريكاي شمالي گسترش بدهد.

تنديس جشنواره انيميشن هيروشيما

به ايران رسيد

«گرگم و گله مي‌برم» به كارگرداني اميرهوشنگ معين، تنديس و جايزه هجدهمين جشنواره انيميشن هيروشيما ۲۰۲۰ را از آن خود كرد. به گزارش مهر و به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، پويانمايي كوتاه «گرگم و گله مي‌برم» كه به بخش مسابقه رسمي هجدهمين جشنواره انيميشن هيروشيما ۲۰۲۰ راه پيدا كرده بود، تنديس جشنواره و جايزه نقدي يك ميليون ين ژاپن را به دست آورد. انيميشن «گرگم و گله مي‌برم» كه از توليدات سال ۱۳۹۶ كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است، تاكنون ۱۴ جايزه بين‌المللي را از آن خود كرده و بيش از ۳۰ حضور بين‌المللي نيز داشته است. اين پويانمايي هشت دقيقه‌اي برگرفته از داستاني با همين‌ نام نوشته افسانه‌ شعبان‌نژاد از انتشارات كانون پرورش فكري است كه با تكنيك انيميشن ديجيتال در امور سينمايي كانون توليد شده است. جشنواره دوسالانه انيميشن هيروشيما يكي از مهم‌ترين جشنواره‌هاي انيميشن جهان و مورد تاييد جايزه آكادمي اسكار براي فيلم‌هاي كوتاه است كه امسال از ۳۰ مرداد تا ۳ شهريور ۱۳۹۹ برابر با ۲۰ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۰ بدون حضور مخاطبان در شهر هيروشيما ژاپن برگزار شد.

برترين تكنوازان تنبور معرفي شدند

نخستين جشنواره ملي تكنوازان تنبور كه به صورت مجازي و در چهار رده سنتي برگزار شده بود با معرفي برگزيدگان نهايي به كار خود پايان داد. به گزارش ايسنا، برنامه‌ريزي اين جشنواره از فروردين ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و از ني الف (۱۲ تا ۱۷ سال)، ب (۱۸ تا ۲۲ سال)، ج (۲۳ تا ۲۹ سال) و بخش ويژه (رده سني زير ۱۲ سال) دعوت شد تا تكنوازي‌هاي خود را بر اساس موسيقي تنبور (مقامي، بداهه نوازي) ارسال كنند. از مجموع ۱۱۷ اثر ارسال شده به دبيرخانه جشنواره، ۵۹ اثر در مرحله بازبيني مورد پذيرش قرار گرفت و روز ۱۸ مردادماه اعلام شد از مجموع ۵۹ اثر پذيرفته شده در مرحله بازبيني ۱۹ اثر به شرح ذيل در سه رده سني حايز رتبه برگزيده شدند: بخش ويژه رده سني زير ۱۲ سال: ايوب عباسي، رها افضلي، دريا كاكايي، اميرحسين شاه محمدي. رده سني الف) رتبه اول: يوسف عباسي رتبه دوم مشترك: محمدرضا شاهي، آريان عزيزي رتبه سوم: اميرسام بهراميان. در اين رده هيات داوران كسري كاكايي و سيروان شعباني را شايسته تقدير دانستند. رده سني ب) رتبه اول: سپهر حسيني رتبه دوم مشترك: سيد وصال حسيني، عليرضا حيدري رتبه سوم مشترك: جهاندار ملكي، خاطره باطني. در اين رده هيات داوران روزبه مهرابي و ماهان سيفي را شايسته تقدير دانستند. رده سني ج) رتبه اول: شكيب تيموري رتبه دوم مشترك: سيد سياوش شاه ابراهيمي، ميثم خزايي رتبه سوم مشترك: سيدعلي شاه ابراهيمي، ميلاد نظري، نويد كمري. در اين رده هيات داوران سعيد پيرزاده و فرزين زهري را شايسته تقدير دانستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون