• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4736 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ شهريور

خبر

«اسماعيل هنيه» با «سيدحسن نصرالله» ديدار كرد

رييس دفتر سياسي حماس در ادامه سفر خود به لبنان با دبيركل حزب‌الله ديدار كرد و در ديدار مذكور درباره تحولات سياسي و نظامي در فلسطين، لبنان و منطقه رايزني شد. بر اساس گزارش وبگاه «النشره» در اين ديدار كه هيات همراه هنيه از جمله معاون وي «صالح العاروري» نيز حضور داشتند تحولات سياسي و نظامي در فلسطين، لبنان و منطقه و خطرات موجود عليه مساله فلسطين از جمله «معامله قرن»، سازش رسمي عربي با رژيم صهيونيستي و مسووليت امت اسلام در اين زمينه مورد بررسي قرار گرفت و بر ثبات محور مقاومت و صلابت آن در مقابله با فشارها و تهديدها تاكيد شد. بر اساس بيانيه حزب‌الله، در اين ديدار بر « محكم بودن رابطه ميان حزب‌الله و حماس كه بر اساس ايمان، برادري، جهاد، سرنوشت مشترك، توسعه ساز و كارها همكاري و هماهنگي ميان طرفين بنا شده، تاكيد شد». اسماعيل هنيه در يازدهم شهريور براي اولين بار از سال ۱۹۹۳ وارد لبنان شد. وي پيش از اين با مقامات ديگري در اين كشور از جمله «نبيه بري» رييس پارلمان، «عباس ابراهيم» مديركل امنيت عمومي، «عبداللطيف دريان» مفتي اهل سنت لبنان نيز ديدار كرده بود. همچنين عصر پنجشنبه گذشته نشست دبيران كل گروه‌هاي فلسطيني در رام‌الله و بيروت به رياست «محمود عباس» رييس تشكيلات خودگردان فلسطين به صورت ويديو كنفرانس برگزار شد. هنيه در اين نشست تاكيد كرد كه گزينه كنوني ملت فلسطين و حاميان آن ايجاد ائتلاف منطقه‌اي مبتني بر مقاومت و به خصوص مقاومت نظامي در برابر تهديدهاي استراتژيكي است كه امريكا و رژيم صهيونيستي ايجاد كرده‌اند.

ترامپ خواستار اخراج خبرنگار فاكس نيوز شد

ترامپ از شبكه خبري فاكس نيوز خواسته تا خبرنگار امنيت ملي خود را اخراج كند چون اين خبرنگار اين ادعاها را تاييد كرد كه رييس‌جمهوري، ارتش امريكا را تحقير كرده است. به نوشته خبرگزاري فرانسه، رييس‌جمهوري امريكا پس از آنكه مجله آتلانتيك گزارش كرد وي تفنگداران نيروي دريايي امريكا كشته شده در جريان جنگ اول جهاني را افرادي «ترسو» و «بازنده» خوانده، به ‌شدت مورد انتقاد قرار گفت. اين در حالي است كه مقام‌ها گفته بودند علت عدم حضور ترامپ در گورستان نظامي امريكا در جريان سفر نوامبر ۲۰۱۸ در فرانسه بدي آب و هوا بوده است. جنيفر گريفين، خبرنگار فاكس نيوز گفته كه دو مقام سابق امريكايي تاييد كرده‌اند كه ترامپ اصلا نمي‌خواست به امريكايي‌هاي كشته شده در جريان جنگ اول جهاني كه در گورستاني در حومه پاريس دفن شده بودند، اداي احترام كند و بدي هوا اصلا مطرح نبود. يكي از اين مقام‌ها گفت كه ترامپ از واژه «بازنده» براي تحقير ارتش امريكا استفاده كرده است.

زاخارووا: برلين عمدا تحقيقات درباره ناوالني را به تاخير مي‌اندازد

سخنگوي وزارت خارجه روسيه روز يكشنبه گفت برلين كه از مسكو خواسته تا اقدامات فوري را براي انجام تحقيقات پرونده ناوالني انجام دهد، با عدم پاسخگويي به درخواست روسيه به عمد اين تحقيقات را به تاخير انداخته است. به گزارش خبرگزاري تاس، ماريا زاخارووا، سخنگوي وزارت خارجه روسيه گفت، وزارت دادگستري آلمان درخواستي را از سوي دفتر دادستاني كل روسيه در ۲۷ آگوست دريافت كرد كه در آن خواسته شده تا تحقيقاتي درباره پرونده الكسي ناوالني، منتقد كرملين هرچه سريع‌تر صورت بگيرد اما به اين درخواست هنوز پاسخي داده نشده است. دولت برلين با عدم ارسال پاسخ به عمد در انجام اين تحقيقات تاخير مي‌اندازد. وي افزود: اگر بيانيه‌هاي دولت برلين صادقانه باشد، بايد خودش را براي پاسخ به درخواست دفتر دادستان روسيه در كوتاه‌ترين زمان ممكن آماده كند. اما هيچ نشانه‌اي از اين مساله ديده نمي‌شود. دوم سپتامبر دولت آلمان مدعي شد كه نمونه‌ تست‌هاي انجام شده از ناوالني كه در برلين بستري است، نشان مي‌دهد كه وي با عامل سمي از كلاس نوويچوك مسموم شده است. ناوالني براي درمان به آلمان منتقل شده است.

واكنش فرانسه به بركناري «ميشل بارنيه» در مذاكرات برگزيت

 

يك سياستمدار فرانسوي به خبر كنار گذاشتن «ميشل بارنيه» مذاكره‌كننده ارشد اتحاديه اروپا در مذاكرات برگزيت واكنش نشان داد. «كلمنت بون»، نماينده امور خارجي اروپا در دولت فرانسه با انتشار پيامي در توييتر ضمن رد اين خبر كه روزنامه انگليسي ديلي تلگراف روز گذشته آن را اعلام كرد، نوشت: «آرامش خود را حفظ كنيد و از ميشل بارنيه حمايت كنيد.» اين سياستمدار فرانسوي همچنين با پيوست كردن اين خبر در ذيل پيام خود نوشت: «هيچ شكي نيست كه تلگراف به شوخي‌هاي انگليسي عادت كرده است؛ بديهي است كه [بايد] از ميشل بارنيه و تصميمات وي حمايت شود. #خبر جعلي.» روز شنبه روزنامه ديلي تلگراف با استناد به منابعي گزارش داد كه اتحاديه اروپا قصد دارد «ميشل بارنيه» مذاكره‌كننده ارشد خود براي مذاكرات برگزيت را كنار بگذارد و هدايت اين مذاكرات را به دست «اورسولا فن در لاين»، رييس‌ كميسيون اروپا بسپارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون