• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4738 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ شهريور

13 صنف سينمايي ديگر هم بيانيه اعتراضي به صدا و سيما را امضا كردند

حالا شدند 26 صنف

با امضاي 13 صنف سينمايي ديگر پاي بيانيه اعتراضي به نظارت صدا و سيما  تعداد معترضين اين صنف به 26 صنف  رسيده است. در ادامه متن كامل بيانيه 13 صنف تازه پيوسته به جمع معترضان را مي‌خوانيد: 
ما اعضاي صنوف سينماي ايران كه حرفه و معيشت خود و خانواده‌هاي‌مان مستقيما وابسته به توليد محصولات فرهنگي تصويري است، اعتراض شديد خود را نسبت به انتقال مسووليت شبكه نمايش خانگي از سازمان سينمايي به صدا و سيما اعلام مي‌داريم.
ما همچنين براي كساني كه پنهان و آشكار تلاش مي‌كنند در سال جهش توليد اين صنعت نوپا را به نابودي بكشانند نيز اظهار تاسف مي‌كنيم.
فرصت‌هاي شغلي به وجود آمده از توليد محصولات شبكه نمايش خانگي و پلتفرم‌هاي «وي او دي » بالغ بر سه تا پنج هزار فرصت شغلي مستقيم و غير مستقيم در سال است كه سياست‌هاي غير پاسخگوي صدا و سيما بدون شك باعث فرار سرمايه از اين صنعت شده و ضرر معيشتي هنگفتي به اهالي سينما وارد خواهد كرد.  سپردن سرنوشت اين پديده نوپاي توليد و توزيع به سازماني كه خود رقيب آن است تصميمي اشتباه و غيرقابل جبران خواهد بود.  نبايد فراموش كرد كه اين شبكه نمايش خانگي و پلتفرم‌هاي «وي‌اودي» بودند كه در اين‌ ماه‌هاي سخت بيماري فراگير كرونا و بي‌رونقي سالن‌هاي سينما توانستند با اكران آنلاين كمك زيادي به سينماي ايران كنند و با توليد سريال‌ها و محصولات جديد در حال پيدا كردن مسير خود جهت هرچه حرفه‌اي‌تر شدن هستند. 
بديهي است كه همه توليدات در يك سطح و بري از كاستي و عيب نيستند، اما بدون شك و براساس تحليل‌هاي تجربي / حرفه‌اي، عرصه رقابت و نياز جامعه خود به خود استانداردها و كيفيت كارها را بالا خواهد برد.  در حالي كه مي‌توان پيش‌بيني كرد كه صدا وسيما با رقابت ناصحيح با اين پديده نو پا و شايد هم با قصد حذف رقيب، باعث از دست رفتن مخاطبين رسانه‌هاي داخلي شده و اين عرصه را نيز در اختيار شبكه‌هاي ماهواره‌اي قرار خواهد داد. ما اصناف سينمايي از مسوولان و دلسوزان اين عرصه مي‌خواهيم كه با جلوگيري از اين اشتباه تاريخي، مخاطبان شبكه‌هاي داخلي را به سوي رسانه‌هاي خارجي سوق ندهند و به ايجاد بي‌ثباتي و فرار سرمايه‌گذاري مشروع از اين حوزه فرهنگ و هنر دامن نزنند.
كانون آهنگسازان سينماي ايران
انجمن صنفي طراحان فيلم ايران
انجمن صنفي تهيه‌كنندگان سينماي مستند
انجمن صنفي فيلم كوتاه ايران
انجمن صنفي تبليغات سينما
انجمن صنفي منتقدان و نويسندگان آثار سينمايي
انجمن گويندگان و سرپرستان گفتار فيلم
انجمن صنفي موسسات پخش فيلم
انجمن طراحان و مجريان جلوه‌هاي بصري سينما
انجمن جلوه هاي ويژه سينما
انجمن صنفي طراحان فني و مجريان صحنه
انجمن صنفي بازيگران و بدلكاران سينما
انجمن كاركنان لابراتوار
صنوف قبلي امضا‌كننده بيانيه: 
انجمن صنفي كارگردانان سينما (كانون كارگردانان) 
انجمن صنفي تهيه‌كنندگان سينما (اكت) 
انجمن صنفي فيلمنامه‌نويسان سينما
انجمن صنفي بازيگران سينما
انجمن صنفي فيلمبرداران سينما
انجمن صنفي تدوين‌گران سينما
انجمن صنفي صدابرداران و صداگذاران سينما
انجمن صنفي كارگردانان مستند
انجمن مديران توليد سينما
انجمن صنفي چهره‌پردازان سينما
انجمن برنامه‌ريزان و دستياران كارگردان
انجمن صنفي دستياران فيلمبردار
انجمن صنفي مديران و دستياران تداركات سينما

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون