• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4738 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ شهريور

اتحاديه تهيه‌كنندگان سينما اعلام موجوديت كرد

نمايش فيلم مُكري در فرانسه

نمايش فيلم مُكري در فرانسه
كمپاني Damned Films حق نمايش فيلم «جنايت بي‌دقت» ساخته جديد شهرام مكري را براي اكران در فرانسه خريداري كرد. ورايتي گزارش داد كه اين توزيع‌كننده فرانسوي طي قراردادي با كمپاني دريم لب فيلمز پخش بين‌المللي فيلم «جنايت بي‌دقت» را كسب كرده و اين فيلم را در فرانسه و مناطق موناكو و آندورا اكران مي‌كند. «جنايت بي‌دقت» اولين نمايش جهاني خود را در بخش افق‌هاي جشنواره فيلم ونيز تجربه مي‌كند.  در خلاصه داستان اين فيلم كه پخش بين‌المللي آن را نسرين ميرشب برعهده دارد، آمده است: «فيلم مضموني مرتبط با سينما دارد و درباره تماشاگراني است كه قبل از شروع اكران فيلمي درباره آن حرف مي‌زنند و با شروع ماجراها بر پرده سينما، داستان‌ آنها و قصه فيلم با هم يكي مي‌شود.» شهرام مكري روز يكشنبه 16 شهريور ماه در ميزگرد توليد مشترك سينمايي در جشنواره فيلم ونيز، ايران را جذاب‌ترين كشور خاورميانه براي توليد مشترك فيلم‌هاي سينمايي دانست. مكري، قدمت سرزمين ايران و ادبيات غني آن 
كه مملو از داستان‌هاي افسانه‌اي و اسطوره‌اي است، طبيعت چهار فصل كه امكان توليد فيلم در شرايط آب ‌و هوايي مختلف فراهم مي‌كند، نيروي متخصص و ماهر سينمايي و سابقه صد و ده‌ ساله سينما در ايران، نيروي كار ارزان در عرصه سينما، علاقه‌مندي مردم ايران به سينما و همراهي آنها با گروه‌هاي فيلمسازي، بازار فيلم خوب و مناسب براي توليدات مشترك سينمايي، به‌كارگيري سرمايه دولتي و بخش خصوصي در توليد فيلم‌، سرعت بالاي توليد فيلم در ايران نسبت به كشورهاي اروپايي و امريكايي را از جمله ظرفيت‌ها و جذابيت‌هاي ايران براي توليدات مشترك سينمايي دانست. اما از سوي ديگر، كارگردان «جنايت بي‌دقت» تحريم‌هاي سياسي كه مانع از جابه‌جايي پول و سرمايه ميان بانك‌هاي ايران و ساير كشورها مي‌شود، محافظه‌كاري در بروكراسي اداري، عدم داد و ستد سينمايي و نبود تمايل براي توليد فيلم در ساير كشورها از سوي مديران سينماي ايران و شرايط پيچيده حاكم بر سينماي ايران به لحاظ محتوي  را از جمله موانع براي ساخت فيلم‌هاي مشترك ميان ايران و ساير كشورها توصيف كرد.   
تهيه‌كنندگان  زير چتري  واحد
اتحاديه صنف تهيه‌‌كنندگان سينماي ايران با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام موجوديت كرد . متن اطلاعيه به شرح زير است: «سينماي نوين ايران، در حالي وارد پنجمين دهه فعاليت خود مي‌‏شود كه به جهت حضور مراجع و متوليان متعددِ تصميم‏‌گيري و ميدان‌داري خسارت‌بار جريان‌‏هاي پيدا و پنهان و همچنين مديريت‌‏هاي فاقد پشتوانه‏‌هاي تخصصي و دلسوزي لازم در حوزه‏‌هاي مرتبط، با موانع بسياري مواجه بوده و هست. ‎تصميم‌‌‏سازي‌‏هاي سليقه‏‌اي و بي‌نصيب از شناخت‏‌هاي روزآمد و آينده‌‌نگر، مشكلات عديده‏‌اي را تاكنون براي سينماي ايران پديد آورده كه متاسفانه نه تنها به مرور از تعداد و تخريب آنها كاسته نشده، بلكه در روندي افزايشي همچنان در حال تكثير و تداوم هستند. ‎امروز ديگر نمي‌‏توان به اين واقعيت بي‌اعتنا بود كه برون‌رفت از شرايط موجود و ايجاد ساختاري نوين و كارآمد -كه شايسته شأن و اعتبار سينماي ملي ايران باشد- طرحي نو مي‌‏طلبد؛ طرحي نو كه به تحكيم، تقويت و حراست از داشته‏‌ها و مطالبه حقوق نداشته بينجامد و راه‏هاي ايجاد اختلال در امنيت سرمايه‌‏گذاري و فعاليت‏هاي توليدي تهيه‌‏‏كنندگان را مسدود كند. ‎لذا در مسير تحقق اهداف و توسعه پايدار سينماي ايران، با همگرايي و هم‌افزايي توانايي‏‌هاي شخصي و صنفي، صنوف تهيه‌كنندگي، به عنوان موجه‏‌ترين نهادهاي غيردولتي، غيرسياسي و صرفا صنفي، در آستانه روز ملي و مبارك سينماي ملي ايران، با اعلام موجوديت و فعاليت «اتحاديه صنف تهيه‏‏‌كنندگان سينماي ايران» كه در برگيرنده تمامي فعالان عرصه تهيه‌‌كنندگي در سينماست، قدم به ميدان گذاشته و با اميد به آينده‏اي پربارتر، جهت خدمت به بقا و ارتقاي سينماي سربلند ايران و منافع مشترك همه آحاد آن، اعلام آمادگي مي‌كند. ‎امروز كه دوستان نادان سينما، دست در دست دشمنان داناي آن، عرصه را از همه سو بر فعاليت‏هاي سالم و قانوني تهيه‏‌كنندگان واقعي و حرفه‏‌اي تنگ كرده و امكان بهره‏‌گيري از ظرفيت‏‌هاي فرهنگي، اقتصادي، قانوني و اجتماعي را دشوار ساخته‏‌اند، خرسنديم اعلام كنيم كه اين همگرايي و اتحاد، از مسيري واقع‌بينانه، مصلحت‌جويانه، خودجوش و اختياري عبور كرده و به نتيجه كنوني رسيده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون