• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4740 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۲ شهريور

يك درخواست مردمي از شوراي شهر تهران

گروه اجتماعي | ساكنين يكي از محله‌هاي تهران طي نامه‌اي از شوراي تهران خواستند تا به وضعيت نابسامان يكي از پلاك‌هاي ثبتي در خيابان شهيد مخبري تهران رسيدگي كنند. طبق نامه‌اي كه از طرف ساكنان خيابان شهيد مخبري به دست «اعتماد» رسيده است، يك پلاك ثبتي با تخلف از قانون آسايش اهالي اين خيابان را سلب و حقوق آنها را نقض كرده است. اهالي اين خيابان با نوشتن نامه‌اي و در اختيار قرار دادن آن به «اعتماد» از شوراي شهر خواسته‌اند تا به وضعيت اين منطقه رسيدگي كند. متن اين نامه به شرح زير است: 
شوراي شهر تهران
با سلام
احتراما، ما تعدادي از ساكنين در خيابان شهيد مخبري، خيابان برادران افخمي، كوچه شهيد جعفري، در منطقه ۵ تهران، نسبت به مجور ساخت و ساز در حال انجام در پلاك ثبتي ۱۱۸/۲۹۵۱۱۰ با شماره پرونده ۵۰۰۰۴۱۷۵ واقع شده مابين خيابان‌هاي مخبري و جعفري ابهامات قانوني داريم و خواهشمنديم به موارد زير توجه نماييد.
كف خيابان مخبري در محدوده اين پلاك ثبتي با كف كوچه جعفري در محدوده اين ملك حدودا ۷ تا ۸ متر اختلاف رقوم، به همين علت جهت جلوگيري از رانش خاك ديوار سنگي وزني به ارتفاع متوسط ۳/۵ متر اجرا شده بود و ساختمان‌هاي قبلي با فاصله حداقل ۲۰ متر از اين ديوار احداث شده بود (ملك كنار اين پلاك با همين شرايط است) و اين فضاي   ۲۰ متري در طول ملك فضاي سبز با چنار‌هاي قديمي وجود داشت. عمليات خاكبرداري در سطح كل زمين و به ارتفاع حدود ۱۰ متر پايين‌تر از كف خيابان مخبري و حدود 2.5 متر پايين‌تر از كف خيابان جعفري انجام شد، و احداث فونداسيون در كل سطح ملك، انجام شده و در حال حاضر سه طبقه در جنوب ساخته شده و در حال آرماتور‌بندي ستون‌هاي طبقه چهارم هستند. تا همين جا حدود 2.5 متر از ساختمان مجاور خود جلوتر است. طبق قانون بر وكف اين پلاك ثبتي از خيابان مخبري تعريف مي‌شود، و بايد محدثات آن در ۶۰ به‌علاوه ۲ اجرا مي‌شد و اگر ضرورت احداث پاركينگ، مجوز استفاده از صد درصد اشغال مي‌دهد، بايد طوري طرح تصويب مي‌شد كه به حريم، بر و كف خيابان شهيد جعفري تجاوز نمي‌شد،  در حال حاضر اين ملك هيچ گونه حفاظي هم در محدوده خيابان جعفري نصب نكرده و كاملا حريم ساكنين ملك‌هاي جنوبي آن نقض شده و آسايش آنها از بين رفته است. لذا خواهشمنديم اين موضوع را بررسي و رسيدگي فرماييد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون