• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4740 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۲ شهريور

سينماگران ايراني در جشنواره زوريخ

تريلر كمدي وودي آلن منتشر شد

گروه هنر و ادبيات

 

شهاب حسيني در شبكه نمايش خانگي

«همرفيق» به زودي در نماوا منتشر خواهد شد. اتفاقي تازه بين دو سامانه نمايشي فيليمو و نماوا كه از اين به بعد قرار است بعضي برنامه‌ها به صورت اختصاصي به سامانه نمايشي خاصي اختصاص داده شود و همين خود باعث ايجاد رقابت و ارتقاي سطح كيفي محصولات ميان اين دو سامانه مي‌شود. بر اين اساس در خبري كه از سوي روابط عمومي نماوا منتشر شده به تازگي بستر پخش برنامه «همرفيق» به كارگرداني و اجراي شهاب حسيني مشخص و از پوستر اين برنامه هم رونمايي شد. ضبط اين برنامه كه نويسندگي آن را سروش صحت برعهده دارد، قرار است با حضور چهره‌هاي محبوب كشور از هفته اول مهر آغاز شود. «همرفيق» به تهيه‌كنندگي حسن خدادادي جديدترين برنامه‌اي است كه به صورت اختصاصي و صرفا از پلتفرم نماوا پخش مي‌شود. تاريخ دقيق پخش اين برنامه به زودي براي مخاطبان نماوا اطلاع‌رساني خواهد شد.

 

كمدي تازه وودي آلن رونمايي شد

جديدترين فيلم وودي آلن با عنوان «فستيوال ريفكين» براي نخستين بار با انتشار تريلر آن ديده شد. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، اولين تريلر كمدي جديد وودي آلن كه قرار است به عنوان فيلم افتتاحيه جشنواره فيلم سن‌سباستين ۱۸ سپتامبر (جمعه ۲۸ شهريور) براي نخستين بار ديده شود، منتشر شد. اين فيلم كه محصولي مشترك از مديا پرو استوديو از اسپانيا، گروير پروداكشنز متعلق به خود وودي آلن و وايلدسايد ايتالياست، با بازي جينا گرشون و والاس شاون ساخته شده است. به نظر مي‌رسد فستيوال سن سباستين بهترين مكان براي نمايش فيلمي باشد كه داستانش درباره يك زوج امريكايي است كه به همين جشنواره مي‌روند. در اين فيلم كه داستانش با صداي شوهر يعني والاس شاون روايت مي‌شود، اين زوج امريكايي به جشنواره فيلم سن‌سباستين مي‌روند و گرفتار زيبايي و زرق و برق اين فضا مي‌شوند. آلن پيش‌تر با فيلم «ويكي كريستينا بارسلونا» تصويري از كاتالونيا را ارايه كرده بود و اين دومين فيلم وي است كه در اسپانيا مي‌گذرد و او همواره گفته عاشق اين كشور است. اين فيلم به نوعي اداي احترامي به سينما و در وهله نخست يك فانتزي تمام عيار است. در «فستيوال ريفكين» سرگي لوپز، كريستوفر والتس، لوييس گارل و النا آنايا نيز بازي كرده‌اند. «فستيوال ريفكين» پس از «مليندا و مليندا» كه جشنواره فيلم سن سباستين را سال ۲۰۰۴ افتتاح كرد، دومين فيلم آلن است كه به عنوان فيلم افتتاحيه اين جشنواره انتخاب مي‌شود. در حالي كه اسپانيا و اروپا به حمايت از اين كارگردان برخاسته‌اند يك گروه چپ‌گراي باسكي در جولاي ۲۰۱۹ خواستار بايكوت اين فيلم شدند و با انتخاب اين فيلم به عنوان فيلم افتتاحيه مخالفت كردند.

بازيگر اسكاري در يك ميني‌سريال

به گزارش مهر جسيكا چستين بازيگر نامزد اسكار در يك ميني‌سريال براي شبكه پارامونت جلوي دوربين مي‌رود. پارامونت نتورك و اسپكتروم با همكاري هم سريالي تهيه مي‌كنند كه جسيكا چستين در آن در نقش تامي وينت اسطوره موسيقي كانتري امريكا بازي مي‌كند. اين سريال كه پس از ۹ ماه كش و قوس، اكنون با عنوان «جورج و تامي» در دست توليد قرار گرفته است، با تمركز بر زوج قدرتمند عرصه موسيقي محلي امريكا يعني وينت و جورج جونز كه با همكاري هم شماري از مهم‌ترين‌هاي موسيقي همه تاريخ را شكل دادند، ساخته مي‌شود. سريال «جورج و تامي» اقتباسي است و با اقتباس از كتاب «سه تاي ما: بزرگ شدن با تامي و جورج» نوشته دختر اين زوج جورجت جونز ساخته مي‌شود. ابي سيليوا نويسنده فيلمنامه سريال است. وينت كه به عنوان بانوي اول موسيقي كانتري امريكا شناخته مي‌شود سازنده و خواننده شماري از مشهورترين ترانه‌هاي امريكا و پرفروش‌ترين ترانه‌هاي سينگل يك خواننده زن است. او ۲۰ ترانه شماره يك در فهرست موسيقي دارد. ازدواج وي با جونز سوپراستار موسيقي كانتري در سال ۱۹۶۹ نيز اين خلاقيت را درخشان‌تر كرد. جسيكا چستين در آغاز فعاليت‌هايش در چندين برنامه تلويزيوني نقش‌آفريني كرده بود، اما در ۱۰ سال اخير تمركزش بر فيلم‌هاي سينمايي بوده است. او نامزدي اسكار را براي بهترين بازيگر زن براي «كمك» و بهترين بازيگر زن مكمل براي «۳۰ دقيقه نيمه شب» به دست آورد. «بازي مالي»، «فصل دو» و «دوشيزه اسلون» ديگر فيلم‌هاي اخير وي است.

 

نمايندگان سينماي ايران در جشنواره زوريخ

فيلم‌هاي داستاني «بندر بند» و «شيطان وجود ندارد» و دو مستند «مايا» و «سايه‌هاي بي‌خورشيد»، نمايندگان سينماي ايران در جشنواره زوريخ سوييس خواهند شد. به گزارش خبرآنلاين، شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم زوريخ در كشور سوييس، چهار فيلم داستاني و مستند ايراني را در برنامه نمايش خود قرار داد. فيلم «بندر بند» به كارگرداني منيژه حكمت كه پيش از اين به جشنواره فيلم تورنتو براي اولين نمايش جهاني‌اش دعوت شده است، در بخش نمايش‌هاي ويژه جشنواره فيلم زوريخ به روي پرده مي‌رود. مستند «مايا» ساخته‌ جمشيد مجددي هم نماينده سينماي ابران در بخش رقابتي مستند اين رويداد سينمايي است. در بخش «خطوط مرزي» جشنواره فيلم زوريخ ۲۰۲۰، مستند «سايه‌هاي بي‌خورشيد» به كارگرداني مهرداد اسكويي و فيلم «شيطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول اُف به نمايش گذاشته مي‌شوند. شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم زوريخ از تاريخ ۲۴ سپتامبر تا ۴ اكتبر (۳ تا ۱۳ مهرماه) در كشور سوييس برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون