• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4744 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ شهريور

وحيد يامين‌پور در پي شكايت صداوسيما انتقاداتي تندوتيز به اين سازمان وارد كرد

دوستان ديروز، منتقدان امروز

احتمالا امروز بيش از هر زمان ديگري دوست داشت تا در انتخابات مجلس يازدهم به ‌جاي نفر سي و يكم، نفر سي‌ام مي‌شد تا بتواند انتقادات تند و تيزش از صدا و سيما را به‌ جاي نوشتن در حساب كاربري‌اش در توييتر در صحن مجلس فرياد كند. بخت اما يارش نبوده و حالا مجبور است به نوشتن دو توييت و گرفتن نهايتا چندين لايك كه عمدتا هم از سوي طرفداران و يارانش به او تعلق مي‌گيرد، بسنده كند. وحيد يامين‌پور، مجري سابق صداوسيما و از جمله سياسيون نزديك به پايداري‌ها در رشته‌توييت انتقادي، رييس صدا و سيما را «بي‌كفايت‌ترين رييس تاريخ تلويزيون» خوانده و مدعي شده كه صداوسيما نهي از منكر او را با شكايت خفه كرده تا «بي‌كفايتي»اش افشا نشود. 
پرسش اما اينجاست كه چه اتفاقي باعث شده وحيد يامين‌پور كه تا همين ديروز يكي از پايه ثابت‌هاي صداوسيماي جمهوري اسلامي بود، حالا به يكي از تندترين منتقدان اين سازمان تبديل شده است؟! اين جوان اصولگرا از سال ۸۱ راهش را به صداوسيما باز كرد و از آن زمان تاكنون در سمت‌هاي مختلفي و به اشكال متنوعي در اين سازمان مشغول به كار بوده است؛ روزي مجري برنامه‌اي بوده، مدتي مشاور مدير شبكه سه بوده، بارها به عنوان مهمان به برنامه‌ها دعوت شده و در يك جمله، او همواره موفق شده از تريبون صدا و سيما براي بيان نظراتش استفاده كند. اتفاقي كه براي هركسي ممكن نيست و هر مجري و فعال سياسي ديگري نمي‌تواند چون او در صدا و سيما حاضر شده و از تريبون رسانه ملي براي بيان نظراتش و ارايه تحليل‌هاي سياسي و حتي نقد سازنده استفاده كند. همين موضوع باعث شده كه در طول سال‌هاي گذشته انتقاداتي جدي متوجه صداوسيما شود. تمام طول اين مدت اما هيچ‌گاه ديده نشده كه يامين‌پور به اين موضوع كه رسانه ملي عملا به رسانه جناحي تبديل شده و كار تا آنجا پيش رفته كه حتي در پوشش برنامه‌هاي رييس‌جمهوري و وزرايش هم خساست به خرج مي‌دهد، اعتراضي كند.
حالا اما ورق برگشته است، دوستان جاني ديروز دشمن شده‌اند و علت آن هم شكايت صداوسيما از وحيد يامين‌پور و تعطيلي برنامه جهان‌آراست. همين باعث شده يامين‌پور كه تا ديروز و زماني كه تريبون سيماي ملي را در اختيار داشت، انتقاد از عملكرد آن را به ديگران بسپارد، حالا به منتقد جدي صدا و سيما تبديل شود. ماجرا از ۲۵ مردادماه شروع شد؛ زماني كه اين فعال رسانه‌اي در توييترش مدعي شد كه روابط عمومي صدا و سيما براي تخريب او به برخي كانال‌هاي تلگرامي پول پرداخت كرده است. يامين‌پور با طرح اين ادعاي عجيب در حساب توييترش نوشت: «متاسفانه ما هم مطلع شديم روابط عمومي صداوسيما به چند صفحه زرد و مبتذل اينستاگرام و برخي كانال‌ها پول پرداخت كرده براي تخريب منتقدان. يكي از كانال‌ها با شكايت ما ضمن عذرخواهي افشا كرد كه رسما پول گرفته براي انتشار اخبار كذب عليه جهان‌آرا و ثريا». ادعايي كه به نظر مي‌رسد صداوسيما تصميم گرفته به‌ جاي توييتر در دادگاه به آن پاسخ دهد و نتيجه هم شده شكايت از يامين‌پور و تعطيلي برنامه جهان‌آرا. موضوعي كه خشم يامين‌پور را درپي داشته و در نتيجه او روز گذشته انتقاداتي جدي به صداوسيما، رياست اين سازمان و عملكرد آنها در برابر آنچه يامين‌پور امر به معروف خوانده، مطرح كرده است. 
اين فعال رسانه‌اي اصولگرا بر همين اساس نوشته است: «ماجراهاي اخير نشان داد نظام زبان حرف زدن ندارد. زبان نظام كه صداوسيماست، لكنت دارد. جز چند گزارش خبري، هيچ برنامه تحليلي جانداري وجود ندارد كه بر تحليل مردم كوچه و بازار و شبكه‌هاي اجتماعي تاثير بگذارد. علي‌عسكري بي‌كفايت‌ترين رييس تاريخ تلويزيون در حساس‌ترين مقطع تاريخ كشور است. امثال من كه بايد در دفاع از نظام فرياد بزنم، با شكايت صداوسيما امروز بايد به دادسرا بروم! پربيننده‌ترين برنامه سياسي تلويزيون را تعطيل كردند و وقيحانه از من شكايت كرده‌اند. نهي از منكر ما را با شكايت خفه مي‌كنند تا بي‌كفايتي‌شان افشا نشود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون