• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4744 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ شهريور

پيشرفت 98 درصدي احداث تصفيه‌خانه فاضلاب اژيه

تصفيه‌خانه فاضلاب اژيه با بيش از 98 درصد پيشرفت فيزيكي در بخش مكانيكال و سازه‌اي در آينده نزديك به بهره‌برداري مي‌رسد.
مدير آبفا جلگه با اشاره به پيشرفت 98 درصدي تصفيه‌خانه فاضلاب شهرستان اژيه گفت: بيش از ۱8 ميليارد تومان براي اجراي تاسيسات فاضلاب در اين شهرستان هزينه و اين رقم از اعتبارات عمراني و جاري تامين شده است. 
محمدعلي عباسي افزود: در سال ۹۶ اجراي شبكه جمع‌آوري و احداث تصفيه‌خانه فاضلاب در شهرستان اژيه در دستور كار قرار گرفت و هم‌اكنون ۲2 كيلومتر از شبكه فاضلاب شهر اژيه اجرا شده و تنها 8 كيلومتر ديگر باقي مانده تا اجراي شبكه فاضلاب اين شهر تكميل شود.
او اجراي تاسيسات فاضلاب در اين شهرستان را ضروري برشمرد و عنوان كرد: عمق آب‌هاي زيرزميني در شهر اژيه بسيار كم است به‌طوري كه با حفر كمتر از دو متر آب در دسترس است، چراكه جنس زمين در اين منطقه به گونه‌اي است كه آب جذب نمي‌شود و مردم مجبور هستند براي دفع فاضلاب حداقل هر ماه چاه‌هاي فاضلاب را تخليه كنند كه براي آنها بسيار هزينه‌بر است.
مدير آبفا جلگه ادامه داد: جلوگيري از آلودگي آب‌هاي زيرزميني و سطحي، ارتقاي بهداشت و سلامت عمومي مردم، جلوگيري از بوي نامطبوع و استفاده مجدد از آب از مزيت‌هاي اجراي كامل طرح‌هاي فاضلاب شهري است.
عباسي افزود: در مناطق كويري به ويژه در شهرستان اژيه كه در شرق استان قرار دارد، كمبود آب به ‌شدت احساس مي‌شود و يكي از زيرساخت‌هاي توسعه با توجه به صنعتي بودن استان بحث آب است و صنايع به ميزان معيني نياز به آب دارند كه در نتيجه قرار است پساب حاصل از تصفيه فاضلاب عمدتا به صنايع اختصاص يابد.
مدير آبفا جلگه اذعان داشت: اجراي پروژه‌هاي فاضلاب پرهزينه است و با اعتبارات دولتي شايد حدود ۳۰ تا ۴۰ سال طول بكشد تا طرح به‌طور كامل اجرا شود. اما با اين وجود طي دو سال اجراي تاسيسات فاضلاب در شهرستان اژيه با اعتبارات جاري و عمراني به منظور خدمات‌رساني بهتر به مردم عملياتي شد.
عباسي پيرامون روش تصفيه، در تصفيه‌خانه فاضلاب شهر اژيه توضيح داد: روش تصفيه در اين تصفيه‌خانه به صورت لجن فعال با حذف ازت و فسفر A2O است كه يكي از پيشرفته‌ترين روش‌هاي تصفيه در دنيا محسوب مي‌شود.
او ادامه داد: ظرفيت تصفيه ۷۲۰ مترمكعب در روز و پساب توليدي مطابق با استاندارد تعريف شده از سوي نهادهاي ذي‌صلاح است و با اجراي تاسيسات فاضلاب در اين شهرستان بيش از ۵ هزار نفر تحت پوشش شبكه فاضلاب قرار مي‌گيرند. گفتني است شهر اژيه در 75 كيلومتري شرق شهر اصفهان در بخش جلگه قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون