• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4747 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ شهريور

خبر

دكتر خرازي تاكيد كرد

پاسخ قاطع ايران به هرگونه تجاوز امريكا وفق ماده 51 منشور ملل‌متحد

شوراي راهبردي آنلاين| رييس شوراي راهبردي روابط خارجي در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره ادعاي امريكا مبني بر بازگشت تحريم‌هاي شوراي امنيت از جمله تحريم تسليحاتي ايران گفت: اين ادعاي امريكا آنقدر بي‌مبنا و بي‌معناست كه حتي متحدان نزديك امريكا نيز آن را غيرمشروع مي‌دانندزيرا با خروج امريكا از برجام حقي براي آن رژيم در استفاده از بند ماشه در برجام يا قطعنامه 2231 قائل نيستند.

دكتر سيدكمال خرازي تصريح كرد: البته امريكا كه با سياست يكجانبه‌گرايي خود اهميتي براي نهادهاي بين‌المللي قائل نيست و با زورگويي تلاش دارد سياست‌هاي نامعقول خود را بر ديگران تحميل كند، به منظور اجراي خواست نامشروع خود در تمديد تحريم تسليحاتي ايران نيازي به تمسك به قطعنامه‌هاي شوراي امنيت ندارد، چنانكه الان هم از طريق تهديد ديگران به تحريم‌هاي ثانويه قصد دارد جلوي معاملات تسليحاتي ايران را بگيرد.

دكتر خرازي در پاسخ به اين سوال كه پاسخ ايران به اقدامات امريكا چه خواهد بود؟ گفت: ايران براساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد درباره حق ذاتي دفاع از خود مجاز است بي‌درنگ پاسخي قاطع به هرگونه اقدام تجاوزكارانه امريكا به بهانه بازگشت قطعنامه‌هاي لغو شده در قطعنامه 2231 بدهد. آنها مي‌دانند كه ايران در دفاع از حقوق خود مطلقا كوتاه نمي‌آيد و اين را بارها در عمل به اثبات رسانده است.

رييس شوراي راهبردي روابط خارجي در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي شما درباره انتخابات رياست‌جمهوري امريكا چيست؟ گفت: براي ايران فرق ندارد چه كسي در نوامبر انتخاب خواهد شد، براي ما سياست‌هاي امريكا ملاك عمل خواهد بود. البته دوره رياست ترامپ از اين جهت مهم بود كه ماهيت امريكا براي جهانيان به خوبي آشكار شد. امروز پوچ بودن شعارهاي فريبنده امريكايي‌ها و استفاده ابزاري آنها از نهادهاي بين‌المللي عليه ديگران براي همگان روشن شده است.

بهينه‌سازي مصرف انرژي نقش سازنده‌اي در آينده اقتصاد دارد

 

جلسه ديدار تعدادي از اعضاي هيات‌مديره فدراسيون صنعت نفت ايران با معاون اول رييس‌جمهور پيش از ظهر ديروز برگزار شد. به گزارش خبرگزاري برنا، اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري در اين جلسه پيشنهادات مطرح‌شده براي بهينه‌سازي مصرف انرژي را مثبت ارزيابي كرد و گفت: بهينه‌سازي مصرف انرژي از مهم‌ترين ضرورت‌هاي كشور است كه مي‌تواند نقش سازنده‌اي در بخش‌هاي مختلف اقتصادي و آينده اقتصاد كشور ايفا كند. معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه بهينه‌سازي مصرف انرژي مي‌تواند به صيانت از ذخاير و منابع انرژي كشور كمك كند، افزود: بهينه‌سازي مصرف انرژي ظرفيت بزرگي است كه در افزايش درآمدهاي ارزي كشور و ايجاد فرصت‌هاي شغلي آثار مثبت زيادي را به همراه خواهد داشت. جهانگيري با يادآوري اينكه خوشبختانه مصوبات خوبي در حوزه بهينه‌سازي مصرف انرژي وجود دارد، خاطرنشان كرد: اگر آيين‌نامه‌هاي اجرايي اين مصوبات نياز به اصلاح داشته باشد، دولت آمادگي دارد پيشنهادات بخش خصوصي را در اين خصوص مورد بررسي قرار دهد. او از اعضاي هيات‌مديره فدراسيون صنعت نفت ايران خواست اگر سازوكار يا پيشنهادات جديدي براي فعال كردن طرح‌هاي مرتبط با بهينه‌سازي مصرف انرژي دارند، اين پيشنهادات را به دولت ارايه دهند تا مورد بررسي قرار گيرد.

«ذوالفقار» به دشمنان فهماند كه خليج‌فارس جاي جولان نيست

فرمانده هوانيروز ارتش گفت: «اخيرا رزمايش ذوالفقار انجام شد كه خدا را شكر بازدارندگي فراواني براي همه دشمنان ايران داشت. اين رزمايش به دشمنان ما فهماند كه در ايران به ويژه در خليج فارس جاي جولان دادن نيست.» به گزارش ايسنا به نقل از ارتش، امير سرتيپ دوم خلبان يوسف قرباني فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران، طي سخناني در برنامه صبح بخير ايران از فعاليت‌هاي تاثيرگذار هوانيروز در دوران دفاع مقدس و حوادثي چون زلزله و سيل گفت. امير سرتيپ دوم قرباني درباره خودكفايي هوانيروز در دوران تحريم‌هاي خصمانه دشمن اظهار كرد: «ما 40 سال است كه از طرف دشمن تحريم‌هاي مختلفي از جمله تحريم نظامي را تجربه كرديم. سيستم بالگردها بسيار پيچيده است و تعمير و نگهداري سختي دارد. خوشبختانه امروز به جايگاهي رسيديم كه نه‌تنها براي توليد قطعات به كشوري نياز نداريم، بلكه مي‌توانيم به كشورهاي دوست كمك كنيم و قطعاتي را در اختيار آنها قرار دهيم. با كمك دانشگاه‌ها و شركت‌هاي دانش بنيان به اينجا رسيديم.» او درباره ديگر پيشرفت‌هاي هوانيروز بيان كرد: يكي از دغدغه‌هاي ما در سال‌هاي قبل، پروازِ شب بود. در دنيا فقط چند كشور مي‌توانند اين كار را انجام دهند. الان هوانيروز ارتش به جايگاهي رسيده است كه مي‌تواند در شب هم پرواز كند و در زمان لازم به كمك مردم برسد.» فرمانده هوانيروز با اشاره به فعاليت‌هاي اين نيرو در زمان وقوع بلاياي طبيعي گفت: هوانيروز براي مقابله با بلاهاي طبيعي از قبل برنامه‌ريزي كرده است. در دوران وقوع زلزله و سيل اخير، به اندازه دوران جنگ پرواز كرديم. ما در زمان زلزله بسياري از مصدومان و زخمي‌ها را نجات داديم. هوانيروز به عنوان يگان پيشرو در حوادث طبيعي بوده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون