• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4748 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۱ شهريور

خبر

انتقاد از عدم مرمت ميدان حسن‌آباد بعد از گذشت ۱۳ ماه

گروه اجتماعي| عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران در مورد چرايي عدم مرمت ميدان حسن‌آباد بعد از گذشت ۱۳ ماه از آتش‌سوزي، خواستار ارايه توضيحاتي از سوي شهردار تهران شد.

به گزارش ايسنا، زهرا نژادبهرام در تذكر پيش از دستور خود در جلسه صبح ديروز شوراي شهر با بيان اينكه از آتش‌سوزي ميدان حسن‌آباد ۱۳ ماه مي‌گذرد و هنوز اقدامي براي مرمت آن انجام نشده است، گفت: متاسفانه با اينكه در همان زمان همه حتي رييس‌جمهوري بر ضرورت مرمت هرچه سريع‌تر اين بنا تاكيد كردند اما اقدامي صورت نگرفته است.

او با بيان اينكه اهميت اين ميدان بر كسي پوشيده نيست و اين رهاشدگي در مرمت در حالي است كه رييس‌جمهوري هم بر مرمت آن تاكيد كرده‌اند، اظهار كرد: براي طراحي مجدد و نحوه مرمت مسابقه دانشجويي از سوي دانشگاه تهران انجام شد و حتي با وجود اينكه برنده هم مشخص شد اما هيچ اقدام جدي صورت نگرفته است.

نژادبهرام با تاكيد بر اينكه ظاهرا قرار نيست مرمتي صورت گيرد، گفت: شنيده شده كه گويا مالك ملك دچار حريق شده در ميدان حسن‌آباد، خصوصي است و تمايلي به تغيير كاربري ندارد و شهرداري هم مرمت را متوقف كرده است بنابراين از شهردار تهران مي‌خواهم در اسرع وقت در مورد علت عدم تحقق مرمت ميدان حسن‌آباد توضيحاتي ارايه دهد.

طراحي بافت شهري براي پادگان اروميه تاييد شد

گروه اجتماعي| با تصويب شوراي عالي شهرسازي، اراضي پادگان لشكر ۶۴ اروميه كه قرار بود در سال ۹۲ به بافت شهري افزوده شود، چند دستگاه ملي و محلي پس از ۷ سال مسوول تهيه طراحي ويژه اين اراضي خواهند شد.

به گزارش مهر، شوراي عالي شهرسازي و معماري در راستاي اجراي ماده ۳ قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و ساير اماكن نيروهاي مسلح به خارج از حريم شهرها مصوب اول شهريور ۸۸ مجلس شوراي اسلامي با الحاق پادگان ۷۴ هكتاري لشكر ۶۴ نيروي زميني ارتش واقع در اروميه در آبان ماه ۹۲ با موافقت رهبر معظم انقلاب و تصويب شوراي عالي شهرسازي و معماري به بافت شهري موافقت كرد.

نهايتا پس از ۶ سال در تاريخ ۵ اسفند سال گذشته با طراحي اراضي پادگان لشكر ۶۴ اروميه نيز موافقت كرد؛ قرار است پس از ۷ سال اين طرح بار ديگر در شهريور ۹۹ با رفع ايرادات وارده از سوي شوراي عالي شهرسازي و معماري به صحن شوراي عالي برگردد.

ماده ۳ قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و اماكن نيروهاي مسلح به خارج از حريم شهرها به شرح زير است:

به وزارت مسكن و شهرسازي، شهرداري‌ها و ساير دستگاه‌هاي اجرايي اجازه داده مي‌شود با هماهنگي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كشور، عرصه و اعيان پادگان‌ها و ساير اماكن موضوع اين قانون را به قيمت كارشناسي روز خريداري يا براي جابه‌جايي توافق كنند.

ارزش زمين به صورت تفكيك نشده سي‌و‌پنج درصد(۳۵%) ارزش كاربري مسكوني تفكيك شده و همجوار املاك موضوع خريداري يا توافق منظور خواهد شد.

طرح شهرسازي اراضي مذكور به منظور تامين سرانه كاربري‌هاي عمومي شهري مورد نياز منطقه حداقل چهل درصد(۴۰%) و نيز تامين منابع مالي مورد نياز براي انتقال مذكور در اراضي كمتر از 10 هكتار بايد به تصويب كميسيون ماده (۵) قانون تاسيس شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران مصوب ۲۲ مرداد ۱۳۵۱ و در اراضي با مساحت بيش از آن به تصويب شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران برسد.

بر اساس مصوبه ۵ اسفند ۹۸ شوراي عالي شهرسازي، دستگاه‌هاي متعدد ملي و استاني طي كارگروهي به رياست استاندار آذربايجان غربي موظف به طراحي فضاي شهري تا پايان شهريور امسال شده‌اند.

شوراي عالي شهرسازي و معماري و اداره مهندسي ارتش به عنوان نهادهاي ملي و ادارات كل راه و شهرسازي، نظام مهندسي ساختمان، دانشگاه اروميه، ميراث فرهنگي، ثبت اسناد، آب و فاضلاب و شهرداري اروميه به عنوان نهادهاي محلي اعضاي كارگروه طراحي فضاي شهري براي اين پادگان هستند. گفتني است، تعدادي از بناهاي تاريخي اروميه تا پيش از اين در محدوده پادگان لشكر ۶۴ نيروي زميني ارتش قرار داشته است.

 

درخواست ابتكار براي درج نام مادر روي كارت‌هاي ملي

گروه اجتماعي| معاونت امور زنان و خانواده رييس‌جمهوري، درج نام «مادر» در كنار نام «پدر» روي كارت‌هاي ملي را خواستار شد.

به گزارش ايسنا، معصومه ابتكار در صفحه‌ توييتري خود نوشت: «طي مكاتبه‌اي حدود دو هفته قبل از وزير كشور درخواست كردم همان طوركه در شناسنامه نام مادر كنار نام پدر آمده در كارت ملي هم از اين به بعد نام مادر درج شود تا هر ايراني به نام پدر و مادر، هر دو، شناخته شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون