• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4749 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱ مهر

فرماندهان ديروز و امروز سپاه به تهديدات ترامپ و امريكا واكنش نشان دادند

امريكا همچنان نمي‌تواند هيچ غلطي بكند

«امريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند» را اولين ‌بار بنيانگذار جمهوري اسلامي ۱۶ آبان‌ ماه 58 و پس از تسخير سفارت امريكا گفت. حالا ۴۰ سال و ۱۰ماه و ۱۵روز پس از آن سخنراني تاريخي امام خميني در شهر قم، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران بار ديگر تاكيد كرده كه «امريكا همچون گذشته هيچ غلطي نمي‌تواند بكند.» سردار اميرعلي حاجي‌زاده ديروز در حاشيه آيين تجليل و تكريم از يك ميليون پيشكسوت دفاع مقدس در پاسخ به پرسشي درباره برنامه ايران در واكنش به تحريم‌هاي تسليحاتي امريكا گفت:«برنامه جمهوري اسلامي ايران با گذشته هيچ فرقي نخواهد كرد زيرا ما خودكفا هستيم و اگر تحريم‌ها برداشته شود، راه صادرات باز مي‌شود. ولي در بحث تامين تسليحات مورد نياز كشور، خودكفا بوده و به خارج نياز نداريم.»  به گزارش ايرنا، او ‌نخستين مزيت برداشته شدن تحريم‌هاي تسليحاتي ايران را كسب پيروزي سياسي و دومين مورد را بازشدن دست ايران براي صادرات دانست و ادامه داد:«در واقع روي طرف امريكايي با اين كار كم مي‌شود.» به گفته فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران، ترامپ در گذشته و حال، مقابل جمهوري اسلامي ايران امتحان خود را پس داده و آنها اين سخنان بي‌معني را بارها بيان كردند. مانند گذشته كه امريكا اعلام كرده بود ۵۲ نقطه ايران را مي‌زند، امريكايي‌ها مانند گذشته نمي‌توانند هيچ غلطي انجام دهند. 
امريكاي پوسيده، امريكاي منزوي
در حاشيه اين مراسم، علاوه بر حاجي‌زاده، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هم نكاتي را درباره جنگ تحميلي و نتيجه آن مطرح كرد. سرلشكر حسين سلامي معتقد است كه ما توانستيم موازنه جنگ را معكوس كنيم؛ يعني دشمنان ما بسيار قوي بودند و ما هنوز قوي نبوديم اما نتيجه جنگ عكس موازنه اتفاق افتاد و اين نتيجه يك ركورد بسيار شگفت‌انگيز است. به گفته او، امريكا نمادهايش را از دست داده و حتي مردم امريكا اكنون مرگ بر امريكا مي‌گويند.  حتي مردم مجسمه‌هاي نمادين را در امريكا به زير مي‌كشند و پرچم امريكا را به آتش مي‌كشند. امريكا از درون پوسيده و در بيرون هم منزوي است‌. ملت ايران، عزيز هستند و هيچ نگران نباشند و با آرامش زندگي كنند.
واكنش‌ها به تهديدات ترامپ اما تنها به حاشيه آيين تجليل و تكريم از يك ميليون پيشكسوت دفاع مقدس ختم نشد. در آستانه هفته دفاع مقدس و در بحبوحه‌ تهديدات امريكا عليه ايران، معاون سياسي سپاه هم به پيام توييتري تهديدآميز پوشالي ترامپ مبني بر حمله به مواضع جمهوري اسلامي ايران واكنش نشان داد و گفت:«امريكايي‌‌ها بايد بدانند كه ماهيت اين انتقام سخت چيزي جز فروپاشي نظام سلطه و ظالم حاكم بر امريكا و ديگر مستكبرين همراه و همسوي او نخواهد بود.» سردار جواني هم مانند سردار سلامي معتقد است كه «شعارهاي مرگ بر امريكا امروز از درون امريكا به گوش مي‌رسد. اينكه مردم معترض پرچم امريكا را به آتش كشيدند، صحنه‌هايي است كه مرتب در ايالت‌هاي مختلف امريكا مشاهده مي‌شود و اين اعتراضات نشان مي‌دهد همان‌گونه كه طي دهه‌هاي گذشته ملت‌هاي مظلوم و تحت ستم در مقابل امريكا قيام كرده و به صحنه آمده‌اند و ايستادگي كرده‌اند امروز خود ملت امريكاست كه مقابل نظام سرمايه‌داري و نظام كاپيتاليسم قيام كرده است.» او برهمين اساس توصيه كرد كه بهتر است، كاخ‌نشينان امريكا و كساني كه رهبري نظام سرمايه‌داري در امريكا را برعهده دارند اين واقعيت را ببينند ، پيش از آنكه خسارت‌هاي سنگيني بر آنها وارد شود و ضربات محكمي از درون و بيرون امريكا بر پيكر در حال احتضار آنها وارد شود. به عقيده معاون سياسي سپاه، حاكمان امريكا بايد تغيير رويه دهند و تسليم واقعيت‌ها شوند و واقعيت صحنه تحولات جهان اين است كه امريكا در سراشيبي سقوط قرار گرفته است. سردار جواني همچنين با اشاره به مواضع اخير فرمانده كل سپاه درخصوص ارسال پيام جدي به سران كاخ سفيد درباره تهديدات و كري‌خواني‌هاي احمقانه ترامپ به «بصيرت» گفت: «همان طور كه فرمانده محترم كل سپاه پيام جدي داد؛ مقامات كاخ سفيد بدانند جمهوري اسلامي در انتقام سخت از آنها به خاطر شهادت سپهبد حاج قاسم سليماني جدي و قاطع است و ملت ايران از جلادان و ستمگران كاخ سفيد انتقام سختي خواهد گرفت.» 
 امريكا قطعا وارد جنگ با ايران نمي‌شود
با وجود تهديدات عملي نشده امريكا كه بارها مدعي حمله به ايران شده اما محسن رفيق‌دوست معتقد است، جنگي ميان ايران و امريكا درنخواهد گرفت. او كه در كارنامه‌اش رياست بر وزارتخانه سپاه طول سال‌هاي ۶۱ تا ۶۷ را داشته است، تاكيد دارد كه «قطعا درگيري اتفاق نمي‌افتد» و در توضيح چرايي اين موضوع به «خبرآنلاين» گفت: «به 2 دليل جنگ نمي‌شود يكي اعتقاد ما به فرمايش مقام معظم رهبري است كه ايشان فرمودند، جنگي اتفاق نمي‌افتد. دليل دوم اينكه دشمن مي‌داند اگر جنگي را شروع كند در اين جنگ بازنده است و با اولين موشك و گلوله كه به خاك ما برسد قبل از اينكه بتواند به خودش تكان بدهد تمام منافعش در منطقه از بين خواهد رفت و قطعا اين ديوانگي را نخواهد كرد.» به گفته رفيق‌دوست اگر(امريكايي‌ها) مي‌خواستند اين كار را بكنند تا به حال كرده بودند لذا اگر هم چنين اقدامي انجام دهند محكم‌تر از هميشه پاسخ‌شان را مي‌دهيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون