• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4749 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱ مهر

خبرخوان

بازگشت 1.5 ميليارد يورو ارز صادراتي در مردادماه

رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به تسريع در روند بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: بر اساس آمار از ۳۱ تيرماه تا ۳۱ مردادماه، بيش از يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون يورو ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادي كشور بازگشته است.«حميد زادبوم» تصريح كرد: سازمان توسعه تجارت ايران با تشكيل كارگروه اقدام ارزي و كميته پايش رفتار تجاري و با استفاده از ابزارهاي تشويقي خود و همچنين برگزاري جلسات متعدد با صادركنندگان در تهران و مراكز استان‌ها بازگشت ارز حاصل از صادرات را تسريع كرده است.زادبوم تصريح كرد: ۲۱ هزار و ۱۸۴ نفر در سال‌هاي ۹۷ و ۹۸ اقدام به صادرات كرده‌اند كه از اين تعداد تاكنون حدود ۱۰ درصد معادل ۲ هزار و ۵۶ نفر تعهدات خود را ايفا كرده و رقمي بالغ بر ۱۳ ميليارد يورو را به كشور بازگردانده‌اند؛ ۶۲۱ صادركننده متعهد غيرتوليدي و بقيه يعني يك هزار و ۴۳۵ صادركننده از واحدهاي توليدي هستند.

استعلام آنلاين كارت بازرگاني از 20 دستگاه مختلف

مدير سامانه اعتبارسنجي كارت‌هاي بازرگاني سامانه جامع تجارت با بيان اينكه اتاق بازرگاني از فرآيند صدور كارت‌هاي بازرگاني حذف نشده است، گفت: استعلام‌هاي كارت بازرگاني ذيل سامانه جامع تجارت به‌ صورت برخط از ۲۰ دستگاه انجام مي‌شود. بر اساس ماده 3 قانون مقررات صادرات و واردات وظيفه تاييد كارت‌هاي بازرگاني با وزارت صمت و صدور كارت بازرگاني به ‌عهده اتاق بازرگاني است. در فرآيند جديد نيز تنها ثبت درخواست‌هاي مرتبط با كارت بازرگاني بر اساس قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز به سامانه جامع تجارت منتقل شده و متقاضيان به ‌جاي جابه‌جايي بين درگاه‌هاي مختلف، تمام فرآيندهاي تجاري خود را ذيل سامانه جامع تجارت به عنوان پنجره واحد تجاري كشور انجام مي‌دهند. مهدي فسنقري، مدير سامانه اعتبارسنجي وزارت صمت گفت: بررسي مصاديقي در خصوص تخلفاتي كه با كارت‌هاي بازرگاني انجام شده قابل توجه است. چندي قبل در رسانه‌ها مطرح شد كه به‌واسطه كارت بازرگاني متعلق به يك خانم مسن در يكي از روستاهاي كشور 700 خودروي لوكس (پورشه) وارد شده است نكته جالب توجه اينكه اصلا اين فرد مدرك تحصيلي نداشت و در صورتي كه استعلام‌هاي واقعي انجام مي‌شد اساسا طي اين فرآيند نمي‌توانست كارت بازرگاني دريافت كند.

۶۰ درصد عوارض الكترونيكي آزادراه‌هاي دولتي پرداخت نشد

معاون فني و اجرايي سازمان راهداري و حمل ‌و نقل جاده‌اي گفت: فقط ۴۰ درصد عوارض الكترونيكي آزادراه‌هاي دولتي توسط مردم پرداخت شده است كه اين موضوع روند نگهداري و بهسازي مسيرهاي آزادراهي را با مشكل مواجه مي‌كند.خداداد مقبلي گفت: در حالي كه ايمن‌سازي و بهسازي هر كيلومتر مسير آزادراهي با توجه به تورم فعلي بين ۳ تا ۵ ميليارد تومان هزينه دارد و نسبت به نوع مسير و قيمت ارز متغير است با مشكل دريافت عوارض الكترونيكي آزادراهي روبرو هستيم.وي ادامه داد: الكترونيكي شدن عوارض آزادراهي طرحي بود كه دولت تدبير و اميد همه تلاش خود را براي اجراي درست آن داشت و نهايتا توانستيم از ابتداي سال گذشته چهار آزادراه دولتي را به اخذ عوارض الكترونيكي مجهز كنيم تا هم صف خودروها در عوارضي شهرها كاهش يابد و هم برنامه هوشمند‌سازي مسير آزادراهي كشور محقق شود و هم برنامه اصلي براي صرفه‌جويي در مصرف سوخت با كاهش زمان سفر به انجام برسد.

پرداخت ۷۰ درصد وام كرونايي رانندگان بين‌شهري

مديركل حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از پرداخت حدود ۷۰ درصد تسهيلات كرونايي به رانندگان بين‌شهري خبر داد و گفت: گر چه قدري طولاني شد اما اميدواريم هر چه سريع‌تر بقيه رانندگان هم بتوانند آن را دريافت كنند. وي افزود: از بين ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر راننده، همه مشمول دريافت آن را به دلايل مختلفي مانند داشتن بدهي‌هاي بانكي و غيره نداشتند و حدود ۱۰۰ هزار نفر واجد شرايط شدند كه تاكنون حدود ۷۰ درصد توانسته‌اند اين تسهيلات بانكي را دريافت كنند. گفتني است ستاد مقابله با كرونا در خرداد ماه تسهيلاتي براي جبران خسارت ناشي از شيوع ويروس كرونا براي بسياري از مشاغل را تصويب كرد. سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اعلام كرد كه حدود ۷۰۰ ميليارد تومان تسهيلات براي بيش از ۱۱۳ هزار راننده اتوبوس، ميني‌بوس و تاكسي‌هاي پلاك عمومي بين‌شهري در نظر گرفته شده است كه با سود ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و تنفس چهار ماهه در نظر گرفته شده و قرار بود تا تير ماه به آنها پرداخت شود و اقساط حدود ۲۸۰ هزار توماني آن نيز از مهر ماه امسال از رانندگان دريافت شود.

فعلا خبري از بازگشايي صنوف پرخطر نيست

رييس اتاق اصناف تهران اعلام كرد كه ستاد ملي كرونا در جلسه اخير خود با بازگشايي صنوف پرخطر مخالفت كرده است. قاسم نوده فراهاني، از برگزاري جلسه‌ ستاد ملي كرونا با موضوع بازگشايي صنوف تعطيل خبر داد و گفت: ستاد ملي كرونا فعلا با بازگشايي صنوف پرخطر مخالفت كرده است و هيچ‌كدام باز نمي‌شوند. وي تالارهاي پذيرايي، قهوه‌خانه‌ها، آرايشگاه‌هاي زنانه، استخرها و ورزشگاه‌ها را ازجمله صنوف پرخطر عنوان و اظهار كرد: بيش از هشت ماه است از تعطيلي اين صنوف مي‌گذرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون