• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4754 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۷ مهر

خبر

افشاگري محمود صادقي درباره تحويل قرص‌ به مسوولان

نبايد مسوولان تافته‌هاي جدا بافته از مردم باشند

محمود صادقي معتقد است كه «نبايد مسوولان تافته‌هاي جدا بافته از مردم باشند، به نظر من در هيچ كشوري چنين اولويت‌‌بندي‌هايي وجود ندارد.» اين نماينده مجلس دهم در همين راستا، با اشاره به تحويل اولين محموله واكسن آنفولانزا به ميزان ۱۵۰۰ دوز به مجلس، اين موضوع را نه حاكي از توخالي بودن شعارهاي عدالت‌خواهانه نمايندگان مجلس يازدهم، بلكه فراتر از آن و نشانگر فاصله با مردم مي‌داند. صادقي ادامه داد: «در واقع مساله‌اي كه نهادينه شده و مختص اين مجلس هم نيست. نبايد مسوولان تافته‌هاي جدا بافته از مردم باشند، به نظر من در هيچ كشوري چنين اولويت‌‌بندي‌هايي وجود ندارد. جاي تعجب است كه نمايندگان مردم و به خصوص نمايندگاني كه شعارهاي عدالت‌خواهي‌شان گوش فلك را كر كرده است، به اين صورت بخواهند از مردم فاصله بگيرند.» به گزارش ايلنا، صادقي در همين راستا درباره موضوعي ديگر هم افشاگري كرد و از تحويل ۲۰ هزار قرص به صورت محرمانه به مقامات خبر داد: «در اواخر مجلس دهم ۲۰ هزارقرص فايپيراوير به صورت محرمانه از چين وارد شد و تعداد زيادي خرج درمان مقام‌ها شد». به عقيده او اين نشان مي‌دهد برخلاف شعارهايي كه ما مي‌دهيم متأسفانه امتيازات حاكمان در قواي مختلف، با مردم نزديك نيست.
به‌گفته اين نماينده مجلس دهم، قرار بوده اين قرص‌ها در اختيار بيمارستان‌ها براي كارآزمايي باليني قرار بگيرد و مجوز ساخت داده شود اما متاسفانه مشخص نشد كه سرنوشت آنها چه شد.

در حوزه هوافضا حداقل  بين 10 كشور برتر دنيا قرار داريم

سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مراسم افتتاحيه نمايشگاه دايمي توانمندي‌هاي راهبردي هوافضاي سپاه كه در پارك ملي هوافضا برگزار شد، با تاكيد بر اينكه امروز مجموعه هوافضا و پيشرفت‌هاي اين حوزه در جايگاه بسيار ممتازي در دنيا قرار دارد، گفت: «چنانچه امروز درباره موشك‌هاي زمين به زمين، موشك‌هاي كروز، هواپيماهاي بدون سرنشين و حوزه‌هاي فضايي، رادار و جنگال حرف مي‌زنيم، اين حوزه‌ها در تراز جهاني است و مي‌توانيم با قدرت بگوييم كه حداقل در بين 10 كشور برتر دنيا در اين زمينه هستيم.» به گزارش ايسنا، او در بخشي از صحبت‌هايش گفت: «در دوران شوروي پيشنهادات خوبي در زمينه موشك از جمله موشك‌هاي اسكاد و سكوهاي پرتاب داشتيم؛ ما همه شيفته‌ انعقاد قرارداد بوديم اما مقام معظم رهبري هربار مقاومت كردند؛ در آن روزها تحقيقات ما در حوزه موشكي در حال انجام بود و ما تبعيت كرديم؛ اگر آن روز آن خريدها انجام مي‌شد، امروز اين پيشرفت‌ها وجود نداشت. امروز موفق شده‌ايم كه در بسياري از حوزه‌ها به خودكفايي برسيم.» به گفته او، در گذشته دستيابي ما به بسياري از دستاوردها باورپذير نبود اما امروز اين موضوع باورپذير شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون