• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4754 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۷ مهر

يك روز خوب براي فوتبال‌دوستان

شنبه هيجان‌انگيز و پرگل

رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي اروپا روز شنبه با برگزاري چندين ديدار در ليگ‌هاي معتبر اروپا ادامه پيدا كرد و در مهم‌ترين ديدارهاي هفته دوم لاليگا و سري آ تيم رئال‌مادريد براي نخستين بردش وارد زمين شد و اينتر كه هفته نخست به ميدان نرفته بود اولين رقابت خود را انجام داد. همچنين در انگليس دو تيم منچستر‌يونايتد و چلسي در هفته سوم مقابل رقباي خود قرار گرفتند. آنچه در بازي‌هاي روز شنبه به شكل موتيف تكرار شد كامبك بود. اتفاقي كه باعث شد جذابيت بازي‌ها دوچندان شود و حساسيت‌ها به اوج خود برسد. 

زيدان و نخستين برد
رئال در شرايطي در زمين بتيس به ميدان رفت كه بازي نخست خود را با تساوي به پايان رسانده بود. خيلي از كارشناسان با‌توجه به نمايش تيم زيدان در آغاز ليگ و بازي اين تيم مقابل منچسترسيتي در مرحله يك‌هشتم ليگ قهرمانان تاكيد داشتند كه كهكشاني‌ها نياز به خريد جديد دارند. با اين حال زيدان با همان بازيكنان فصل قبل به ميدان رفته و بعيد به نظر مي‌رسد دست به خريد جديدي بزند. از نكات جالب بازي بتيس و رئال‌مادريد حضور پلگريني روي نيمكت بتيس بود. كسي كه سابقه هدايت رئال را در كارنامه دارد. در اين بازي ابتدا رئال با گل فده والورده پيش افتاد اما ميزبان در دقايق ۳۶ و ۳۸ ،دو گل وارد دروازه كورتوا كرد تا به نوعي با كامبك در نيمه نخست به بازي برگشته باشد. با اين حال شاگردان زيدان در نيمه دوم با حملات همه‌جانبه و همكاري كمك‌داور ويديويي دو بار دروازه بتيس را گشودند تا در مجموع سه بر دو برنده بازي لقب بگيرند. گل تساوي رئال را مدافع بتيس به اشتباه درون دروازه خودشان قرار داد و گل سوم هم توسط راموس با يك ضربه چيپ از روي نقطه پنالتي به ثمر رسد. راموس به اين گل به ركورد گلزني در ۱۷ فصل متوالي دست يافت كه براي يك مدافع بي‌نظير است. بتيس با تصميمات كمك‌داور ويديويي يك اخراجي داد و يك پنالتي. رئال با اين برد چهار امتيازي شد ولي نشان داد هنوز در وضعيتي شكننده قرار دارد و اين وضعيت نمي‌تواند طولاني‌مدت ادامه پيدا كند. هرچند نبايد از بازي خوب شاگردان پلگريني نيز غافل شد. 

افعي‌ها در يك بازي ديوانه‌وار
اينتر نايب‌قهرمان فصل قبل سري آ هفته نخست به دليل حضور در فينال ليگ اروپا استراحت داشت و از هفته دوم و بازي مقابل فيورنتينا وارد رقابت‌ها شد. نراتزوري در نقل‌وانتقالات خريدهاي زيادي انجام داد كه البته به دليل اينكه اكثر خريدها بالاي ۳۰ سال هستند انتقاداتي را برانگيخته است. با اين وجود هواداران اينتر اميدوارند لااقل در ليگ بعد از سال‌ها قهرماني را جشن بگيرند. شروع بازي براي اينتر نااميدكننده بود. فيورنتينا دقيقه دو دروازه اينتر را گشود. تيم شهر فلورانس در ادامه و در اكثر دقايق نيمه اول تيم مسلط بازي بود و موقعيت‌هاي زيادي خلق كرد؛ موقعيت‌هايي كه به نظر مي‌رسد حاصل ناهماهنگي چيدمان جديد خط دفاعي اينتر بود. در اواخر نيمه اول مارتينز موفق شد بازي را به تساوي بكشاند. آتش بازي از آغاز نيمه دوم شروع شد. ابتدا بازيكن فيورنتينا به اشتباه دروازه خودي را باز كرد تا اينتر كامبك زده باشد. چند دقيقه بعد روي درخشش فوق‌العاده ريبري كه حسابي بازيكنان اينتر را اذيت كرد مهمان به دو گل ديگر رسيد تا سه بر دو جلو بيفتد و روي كامبك اينتر كامبك زده باشد. كونته هر چه ستاره داشت راهي زمين كرد و افعي‌ها موفق شدند در فاصله دقايق ۸۸ تا ۸۹ دو بار دروازه فيورنتينا را باز كنند تا كامبك در كامبك در كامبك را به ثبت برسانند. اينتر در پايان بازي چهار بر سه برنده شد. هرچند اين برد بسيار جذاب بود ولي اين چيزي از مشكلات خط دفاعي اينتر كم نمي‌كند. كونته به خوبي مي‌داند بازي كردن با اين وضعيت در خط دفاع هيچ شانسي به آنها براي رسيدن به جام نمي‌دهد. از نكات جالب بازي همان‌طوركه ذكر شد درخشش ريبري ۳۷ ساله بود كه دو پاس گل داد و تا زماني كه در بازي بود اجازه هجوم همه‌جانبه حريف را نداد. خيلي‌ها معتقدند تعويض او و كيه‌زا هنگامي كه فيورنتينا سه بر دو جلو بود به اينتر جرات داد با تمام قوا هجوم ببرد. 

جهانبخش و برايتون بدشانس
هفته سوم ليگ برتر انگليس با ديدار برايتون و منچستر آغاز شد. در حالي كه هواداران ايراني انتظار داشتند جهانبخش از ابتدا در تركيب ميزبان قرار بگيرد اما باز هم پاتر او را روي نيمكت نشاند. برايتون بازي را فوق‌العاده آغاز كرد و بعد از دو بار كوبيدن توپ به تيرك دروازه دخيا روي يك ضربه پنالتي به گل رسيد. منچستر كه اصلا تيم سرحالي نشان نمي‌داد موقعيت‌هاي زياد ديگري هم به حريف داد ولي يونايتد در دقايق ۴۳ با گل به خودي حريف و ۵۵ با گل رشفورد بازي را برگرداند. برايتون در نيمه دوم و بعد از عقب افتادن باز هم روي دروازه يونايتد بود و در دقيقه ۷۵ جهانبخش وارد زمين شد. اولين حركت جدي ستاره ايراني برايتون تبديل به موقعيت گل شد. پاس زيباي عليرضا هم‌تيمي‌اش را در موقعيت تك به تك قرار داد ولي توپ باز هم به تيرك خورد. در دقيقه ۹۵ و در شرايطي كه همه منتظر شنيدن سوت پايان بازي بودند جهانبخش باز هم اقدام به گلسازي كرد كه اين‌بار تلاشش موفق بود و مارچ سانتر زيباي جهانبخش را به گل تساوي تبديل كرد. به نظر مي‌رسيد بازي دو - دو تمام مي‌شود ولي در دقيقه ۱۰۰ داور يك پنالتي به نفع مهمان اعلام كرد و فرناندز توپ را به تور دروازه برايتون رساند تا در كمال بدشانسي جهانبخش و يارانش امتيازي از اين بازي نگيرند. مسابقه‌اي كه در آن بازيكنان برايتون پنج بار توپ را به تيرك دروازه دخيا كوبيدند و از اين حيث در تاريخ ليگ برتر ركورددار شدند. در ديگر ديدار مهم روز شنبه چلسي در زمين وست‌برومويچ تازه ليگ برتري شده قرار گرفت. لمپارد بعد از يك برد و يك شكست در دو هفته نخست به اين رقابت رسيده بود و مي‌خواست با يك برد پرگل براي بازي‌هاي بعدي آماده شود. پرخرج‌ترين تيم ليگ برتر اما هنوز ساعت بازي به دقيقه ۳۰ نرسيده بود از ميزبانش سه-صفر عقب بود! نتيجه‌اي باورنكردني كه قدرت تكلم را از لمپارد گرفت. بازي پراشتباه ستاره‌هاي گران‌قيمت چلسي به راحتي به بازيكنان حريف موقعيت گلزني مي‌داد. با اين حال در نيمه دوم چلسي توانست روند بازي را تغيير دهد. شيرهاي لندن در دقايق ۵۵ و ۷۰ توسط مونت و هادسون دو گل زدند تا در آستانه كامبك قرار بگيرند. اين اتفاق در دقيقه ۹۳ و با ضربه آبراهام رقم خورد تا در يك رقابت فوق ديدني دو تيم به تساوي پرگل سه - سه برسند؛ نتيجه‌اي كه اصلا براي چلسي و طرفدارانش اميدواركننده نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون