• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4758 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۲ مهر

ويژه

افزايش 30 درصدي فروش گوگرد در پالايشگاه گاز ايلام

رييس امور پيمان‌هاي شركت پالايش گاز ايلام از افزايش 30 درصدي فروش گوگرد در سال جاري خبر داد و گفت: درآمد فروش گوگرد در 6 ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش چشمگيري داشته است. «رضا شيرخاني» افزود: گوگرد توليدي اين مجتمع با مصرف در صنايع داخلي، ضمن ايجاد ارزش افزوده از طريق توليد محصولات جانبي گوگردي، سبب اشتغال پايدار مي‌شود. وي اظهار داشت: مهم‌ترين مصرف‌كننده‌هاي گوگرد اين پالايشگاه، صنايع پتروشيمي، اسيدسازها، مراكز تحقيقاتي و توليدكنندگان كودهاي كشاورزي هستند. وي تصريح كرد: توليد گوگرد در 6 ماهه اول امسال از لحاظ ارزش حدود ۳۰ درصد و از لحاظ وزني قريب ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته كه اين مهم با تلاش همكاران در بخش‌هاي مختلف اين پالايشگاه محقق شده است. رييس امور پيمان‌هاي شركت پالايش گاز ايلام خاطرنشان كرد: در حال حاضر اين محصول عمدتا به صورت نقد به فروش مي‌رود و برنامه فروش اقساطي مدت‌دار نيز با استفاده از ظرفيت قانون رفع موانع توليد به منظور حمايت از بخش خصوصي در دست بررسي و اقدام است.

پرداخت بيش از 133 ميليارد ريال تسهيلات توسط بانك رفاه

بانك رفاه كارگران در راستاي حمايت از توليد و اشتغالزايي، در چهار ماهه اول سال جاري بيش از 133 ميليارد ريال تسهيلات به مشاغل خانگي پرداخت كرد. در راستاي حمايت از توليد و تحقق شعار سال، اين بانك از فروردين تا پايان تير ماه سال جاري، بيش از 133 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال‌زايي در حوزه مشاغل خانگي به متقاضيان پرداخت كرده است. بر اساس اين گزارش، در تهران و ساير استان‌هاي كشور، متقاضيان مشاغل خانگي با معرفي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و با ارايه طرح‌هاي خود به بانك رفاه كارگران در رسته‌هاي ميراث فرهنگي، گردشگري، خدمات، صنايع‌دستي، صنايع تبديلي و تكميلي توانستند در بازه زماني مذكور، بيش از 133 ميليارد ريال تسهيلات دريافت كنند.

قدرداني صندوق نوآوري و شكوفايي از بانك آينده

شامگاه چهارشنبه نهم مهرماه، با حضور دكتر واعظي، رييس دفتر و دكتر ستاري، معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور، در گردهمايي تبيين نقش شبكه بانكي در نظام تامين مالي نوآوري كشور، از بانك آينده به عنوان بانك برتر قدرداني شد. در اين گردهمايي كه در محل ساختمان صندوق نوآوري و شكوفايي برگزار شد، دكتر مرادي و مجاهدي اعضاي هيات‌مديره بانك آينده و خانم دكتر فخريان، رييس اداره اعتبارات خرد و متوسط حضور داشتند. معاونت محترم علمي و فناوري رياست‌جمهوري و صندوق نوآوري و شكوفايي به پاس خدمات شايسته بانك آينده در امر تامين مالي شركت‌هاي دانش‌بنيان و كوشش مجدانه و ارزشمند در توسعه نظام تامين مالي نوآورانه و دانش‌محور، با اهداي لوح سپاس، از اين بانك تقدير كرد. در بخشي از اين لوح سپاس كه با امضاي دكتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور و دكتر علي وحدت رييس هيات عامل صندوق نوآوري و شكوفايي است، خطاب به دكتر فطانت مديرعامل بانك آينده ذكر شده است: «اميد است با اتكال به ايزد متعال و جد و جهد جناب‌عالي و مجموعه مديران و كاركنان گرانقدر بانك آينده در فراهم‌سازي ابزارها و راهكارهاي خلاقانه و كارآمد در حمايت از كاربردي‌ كردن دانش و تجاري‌سازي نوآوري‌ها، شاهد جهش در اقتصاد دانش‌بنيان و تحقق اهداف عاليه و اقتصاد مقاومتي در توسعه پايدار اقتصادي كشور عزيزمان باشيم».

كاهش 50 درصدي آب بدون درآمد در شهر خوانسار

مدير آبفا خوانسار گفت: در سال 96 ميزان آب بدون درآمد در شهر خوانسار حدود 60 درصد بوده كه اين رقم در پايان سال 98 به 29 درصد رسيده و درصدد هستيم ميزان آب بدون درآمد را تا پايان سال 99 به حدود 25 درصد در اين شهرستان كاهش دهيم. مهدي جهانگيري با بيان اينكه در سال 93 از سوي شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور شهرستان خوانسار به عنوان پايلوت كشوري براي كاهش ميزان آب بدون درآمد انتخاب شد، افزود: به دنبال اجراي اين طرح مقرر گرديد گروهي از كشور ژاپن مطالعات كاهش آب بدون درآمد اين شهرستان را در دستور كار قرار دهند كه به دليل اعمال تحريم‌ها اين طرح اجرايي نگرديد، لذا مقرر شد با استفاده از ظرفيت و پتانسيل‌هاي سخت‌افزاري، نرم‌افزاري و مغزافزاري داخلي اين طرح عملياتي گردد.

بانك تجارت حامي استارت‌آپ‌ها براي شكوفايي و جهش توليد

بانك تجارت به عنوان يكي از بانك‌هاي بزرگ تجاري با شبكه گسترده شعب در سراسر كشور امروزه به عنوان يكي از حاميان اصلي شركت‌هاي دانش بنيان به شمار مي‌رود. با نگاهي به آمار همكاري اين بانك با صندوق نوآوري و شكوفايي به عنوان نهاد پشتيبان اين شركت‌ها، شاهد عملكرد درخشان بانك تجارت هستيم به گونه‌اي كه اين بانك در سال جاري با فاصله بسيار زيادي به عنوان بانك نخست صدور انواع ضمانتنامه براي شركت‌هاي معرفي شده از سوي صندوق نوآوري و شكوفايي به شمار مي‌رود و اثرات اين خدمات در رونق كسب و كار اين شركت‌ها مشهود است. امروزه استارت ‌آپ‌ها نقش بي‌بديلي در رشد و توسعه جوامع ايفا مي‌كنند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون