• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4760 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۴ مهر

خبر

انتقاد از سكوت قاليباف و برگزارنشدن نشست خبري

يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بيش از 4 ماه از عمر خود را پشت سر گذاشته و در اين مدت حواشي بسياري را از ماجراي پرداختي‌هاي كلان و وام‌هاي 200 و 300 ميليون توماني به نمايندگان گرفته تا دناپلاس و واكسن آنفلوآنزا پشت سر گذاشته ولي محمدباقر قاليباف كه اين روزها به عنوان رييس مجلس مشغول فعاليت است به هيچ يك از اين حواشي‌ها واكنشي نشان نداده و ترجيح داده اظهارات خود را معطوف به دولت و اقداماتش كند. در همين راستا روز گذشته محمد مهاجري، فعال سياسي اعتدال‌گرا قاليباف را مخاطب قرار داد و با طعنه در توييتر خود نوشت:«4ماه واندي از رياست #قاليباف بر #مجلس گذشت و دريغ از يك مصاحبه با خبرنگاران. خب به لشكر مشاوران بگوييد اجازه سوال درباره 2 معاون بازداشتي، بدهي شهرداري، دناپلاس، وام‌هاي كلان به نمايندگان و سفرهاي انتخاباتي را ندهند. باز هم مي‌ترسيد از حضور در جمع رسانه‌ها؟! ماشاءالله به شجاعت ما اصولگراها.»

بازديد اعضاي شوراي نگهبان از نمايشگاه هوا فضاي سپاه

عباسعلي كدخدايي و هادي طحان‌نظيف، دو حقوقدان عضو شوراي نگهبان كه ازجمله حقوقدانان نزديك به دبير اين شورا به حساب مي‌آيند، ديروز از نمايشگاه هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بازديد كردند. براساس آنچه در پايگاه اطلاع‌رساني شوراي نگهبان منتشر شده در اين نمايشگاه «دستاوردهاي توليد شده توسط متخصصان» ايراني حاضر «در نيروي هوافضاي سپاه در حوزه‌هاي موشكي، پهپادي، پدافندي و فضايي» به معرض نمايش گذاشته شده است.

اعلام حضور مشروط عارف در انتخابات رياست ‌جمهوري

محمدرضا عارف، رييس فراكسيون اميد دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ازجمله چهره‌هايي است كه احتمال حضورش در انتخابات سيزدهمين دوره رياست‌جمهوري وجود دارد. او روز گذشته اين احتمالات را رد نكرد بلكه حضور خود را مشروط به اجماع اصلاح‌طلبان كرد و با اشاره به انتقادات مطروحه عليه خود گفت:«مي‌گويند بي‌عرضه است يا اهل انصراف و استعفاست اما رويكرد من اين است كه اگر فرد مناسب‌تر از خود پيدا كردم، كنار مي‌روم. راهبرد من براي انتخابات ۱۴۰۰ افزايش مشاركت و حضور جدي و تمام‌قد اصلاح‌طلبان است. براي تحقق اين راهبرد اگر نياز باشد، راحت مي‌آيم و اگر به فرد ديگري نياز باشد، نمي‌آيم زيرا اهل تك‌روي نبوده و مبناي من خرد جمعي است.» اين نماينده سابق مجلس همچنين در بخش ديگري از گفته‌هاي خود كه ايسنا آن را منتشر كرده، فعاليت 3 فراكسيون سياسي در مجلس دهم را آفتي نشات گرفته از علي لاريجاني خواند و تاكيد كرد:«جريان سوم انتخابات ۹۶ به التماس ما افتادند اما بعد از پيروزي روحاني كاملا روي خود را چرخاندند. اما ما در مجلس در تهيه طرح‌ها با اصولگرايان با حفظ ديدگاه سياسي خود تعامل كرده و پايداري و غيرپايداري هم نكرديم اما وقتي اختلاف‌ نظر سياسي پيش مي‌آمد هر كس راه خود را مي‌رفت. طرح حذف اعدام يا Fatf از نمونه همكاري با اصولگرايان بود.» عارف همچنين به بلاتكليفي شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان اشاره و خاطرنشان كرد:«سال آخر گفته مي‌شد عارف انحصارطلب است و شورا را ملك خود مي‌داند و من گفتم 3 دوره رييس شورا بوده‌ام و براي دور چهارم فرد ديگري بيايد. الان هم تكليف شوراي عالي معلوم نيست.»

ابتلاي 37 نماينده مجلس به كرونا

شيوع ويروس كرونا در ايران و آغاز سومين موج آن سبب شده تا آمار جانباختگان و مبتلايان به اين ويروس روز به روز در ايران بيشتر شده و ركوردهاي جديدي ثبت شود. در اين ميان و به رغم دوركاري نفرات اول و دوم جمهوري اسلامي و دوري آنان از برگزاري ديدارهاي عمومي بنا به توصيه ستاد ملي مقابله با كرونا، جلسات مجلس شوراي اسلامي در حال برگزاري است و همزمان تعداد مبتلايان به كرونا در پارلمان نيز در حال افزايش است. براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌هاي مختلف تا روز گذشته، يكشنبه 36 نماينده مجلس به كرونا مبتلا شده بودند كه با تاييد خبر ابتلا صديف بدري نماينده مردم اردبيل و عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، تعداد كرونايي‌هاي قوه مقننه به 37 عدد افزايش پيدا كرد و ركورد جديدي را به ثبت رساند. خبرگزاري فارس درباره آخرين وضعيت اين نماينده مجلس نوشته كه «حال عمومي اين نماينده مساعد بوده و در قرنطينه خانگي به سر مي‌برد.»

تغيير تركيب شوراي ائتلاف اصولگرايان در آينده نزديك

اصولگرايان در حال تلاش براي ايجاد اجماع دوباره ميان خود براي شركت در انتخابات رياست‌جمهوري هستند، اين جمله‌اي است كه روز گذشته مهدي چمران، نايب ‌رييس شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب كه از تشكل‌هاي تازه تاسيس اصولگرايان محسوب مي‌شود به خبرگزاري ايلنا گفته است. او درباره تصميمات اخذ شده درباره چگونگي حضور اين جريان سياسي در انتخابات گفته كه «در حال حاضر تصميمات زيادي در شورا گرفته و برنامه‌ريزي‌هاي مختلفي انجام مي‌شود. همچنين شورا موضوع اصلاح ساماندهي‌هاي قبلي را هم بررسي مي‌كند و برنامه‌هاي مفصلي دارد و با قدرت جلو مي‌رود. » اين عضو سابق شوراي شهر تهران همچنين خاطرنشان كرد:«تركيب شوراي ائتلاف تغيير خواهد كرد در حال حاضر شوراي اجرايي عهده‌دار پيشبرد كارهاست بعد از پايان اين مرحله، شوراي اجرايي مجمعي را تشكل خواهد داد و شوراي ائتلاف بايد از درون آن مجمع انتخاب شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون