• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4761 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۵ مهر

تداوم فروش فاجعه‌بار فيلم نولان

گروه هنر و ادبيات

آغاز رقابت مستندسازان ايراني در زاگرب

شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند «زاگرب» (ZagrebDox) روز 13 مهر افتتاح شد و تا ۱۱ اكتبر (۲۰ مهر) ادامه خواهد داشت. به گزارش ايسنا، در اين دوره از جشنواره مستند زاگرب در مجموع ۱۱۲ فيلم مستند از فيلمسازان نقاط مختلف جهان در معرض ديد هيات داوران و مخاطبان قرار مي‌گيرد.دو مستندساز ايراني «خلاف عقربه‌هاي ساعت» ساخته جلال وفايي و «سايه بدون خورشيد» به كارگرداني مهرداد اسكويي در بخش رقابت بين‌المللي اين رويداد سينمايي حضور دارند. «سايه بدون خورشيد» روز گذشته و «خلاف عقربه‌هاي ساعت» چهارشنبه ساعت ۱۹ اكران عمومي مي‌شود. «خلاف عقربه‌هاي ساعت» پيش‌تر در جشنواره مستند idfa آمستردام كه معتبرترين رويداد مستند در سراسر جهان محسوب مي‌شود، موفق به دريافت تنديس بهترين مستند نيمه بلند جشنواره شد و مستند «سايه‌هاي بي‌خورشيد» از مهرداد اسكويي هم جايزه بهترين كارگرداني بخش رقابتي جشنواره مستند آمستردام را به خانه برد. ساخت «خلاف عقربه‌هاي ساعت» ۸ سال به طول انجاميده و روايتگر زندگي يك خانواده ايراني است كه همواره تحت تاثير رويداد‌هاي سياسي داخل كشور قرار گرفته‌اند. پخش بين‌المللي اين مستند را شركت Art House Cinema با مديريت مرجان عليزاده بر عهده دارد. «سايه‌هاي بي‌خورشيد» نيز درباره محل نگهداري نوجوانان بزهكار است و روي دختران و زناني تمركز مي‌كند كه به سبب قتل يا معاونت در قتل يكي از مردان خانواده يا خويشاوندان سوءاستفاده‌گر خود به كانون اصلاح و تربيت فرستاده شده‌اند. كمپاني دريم لب فيلمز به مديريت نسرين ميرشب پخش بين‌المللي اين مستند را بر عهده دارد.
گيشه  فاجعه تنت  در  امريكا
با وجود اينكه فروش «تنت» جديدترين فيلم كريستوفر نولان از ۳۰۰ ميليون دلار عبور كرد، اما فروش در داخل امريكا در حد فاجعه بوده است. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، با وجود فروش بسيار پايين فيلم «تنت» در بازار داخلي امريكا فيلم «شعبده‌بازي» (هاكوس پاكوس) ديزني كه يك فيلم كمدي به كارگرداني كني اورتگا با بازي بت ميدلر است و سال ۱۹۹۳ كه اكران شد فروش چشمگيري داشت، در سيستم اكران آنلاين حسابي درخشيد و تقريبا فروشي برابر با «تنت» در امريكا را ثبت كرد. اين فيلم موفق شد «جهش‌يافتگان جديد»را هم پشت سر بگذارد. در هفته‌اي كه گذشت «هاكوس پاكوس» كه براي هالووين دوباره اكران شده فروشي ۱.۹ ميليون دلاري را از نمايش در ۲۵۷۰ سالن سينما كسب كرد و «تنت» ۲.۷ ميليون دلار از نمايش در ۲۷۲۲ سالن سينما كسب كرد و مجموع فروش اين فيلم در داخل امريكا را به ۴۵.۱ ميليون دلار رساند. «جهش‌يافتگان جديد» نيز يك ميليون دلار از اكران در ۲۱۵۴ سالن سينما فروخت و مجموع فروشش در امريكا را به ۲۰.۹ ميليون دلار رساند. با همه اقبالي كه انتظار مي‌رفت از «تنت» صورت بگيرد به نظر مي‌رسد تماشاگران امريكا در حالي كه ميزان شيوع كرونا در داخل كشور بسيار بالاست، براي بازگشت به سينماها مردد هستند. در عين حال بسته بودن سينماي بازارهاي بزرگ فيلم يعني نيويورك و لس‌آنجلس نيز همچنان مزيد بر علت هستند. «تنت» در ديگر كشورهاي جهان بسيار بهتر ظاهر شده و اين آخر هفته با اكران در ۵۹ بازار منطقه‌اي در مجموع ۱۴.۲ ميليون دلار فروش كرد. اين فروش مجموع فروش بين‌المللي فيلم را به ۲۶۲ ميليون دلار رساند تا در مجموع فروشش در سطح جهان به ۳۰۷ ميليون دلار برسد. در شرايط عادي اين رقم فروش براي فيلمي كه با  هزينه ۲۰۰ ميليون دلاري ساخته شده يك فاجعه محسوب مي‌شود اما در دوران پاندمي بايد با اغماض بيشتري به  اين آمار نگاه  كرد.
كرونا  تام كروز را  متوقف  نكرد
گويا كرونا نيز نمي‌تواند مانع كارهاي خطرناك تام كروز و توقف فيلمبرداري پروژه در دست ساخت وي شود. كريستوفر مك‌كوري، كارگردان فيلم «ماموريت غيرممكن» از ادامه فيلمبرداري قسمت هفتم اين فيلم در نروژ خبر داد. وي همچنين از مقامات سينمايي نروژ و موزه راه‌آهن اين كشور تشكر و همچنين از كوهستان‌هاي اين كشور ياد كرده و از مردم مهمان‌نواز و گرمي آنها در حمايت از اين فيلم قدرداني كرده است.
اين كارگردان در هفته اخير تصاويري از مناظر زيباي طبيعي نروژ در صفحات مجازي خود منتشر كرده بود.
فيلمبرداري «ماموريت غيرممكن ۷» به دليل شيوع كرونا در ماه فوريه متوقف شد اما با توجه به دستورالعمل‌هاي ويژه براي فاصله‌گيري اجتماعي سرانجام در سپتامبر از سر گرفته شد. با اين حال اين مقررات مانع از ادامه كارهاي خطرناك و شيرين‌كاري‌هاي فيلم توسط كروز نشده است. ماه پيش طرفداران وي تصويري را منتشر كردند كه اين بازيگر را در حالي كه يك موتورسيكلت را روي يك رمپ بزرگ مي‌راند تا در نهايت از بالاي صخره با چترنجات پرواز كند، نشان مي‌داد. اينها از جمله كارهاي خطرناكي است كه كروز در مجموعه فيلم‌هاي «ماموريت غيرممكن» بدون استفاده از بدل انجام داده است. قرار بود «ماموريت غيرممكن ۷» ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ اكران شود و تاكنون تغييري در زمان اكران آن ايجاد نشده است.
بازيگر  سياهپوست  به  قتل  رسيد
توماس جفرسون بيرد، بازيگر چندين فيلم از فيلم‌هاي اسپايك لي در آتلانتا به قتل رسيد. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، پليس آتلانتا تاييد كرد كه توماس جفرسون بيرد در اين شهر كشته شده است. او ۷۰ ساله بود. شنبه پليس آتلانتا گزارشي مبني بر زخمي شدن فردي را دريافت كرد كه با وجود رسيدن نيروهاي اورژانس به محل او بر اثر جراحت ناشي از چندين گلوله به پشتش جان باخت. بازرسان پليس در حال كار روي اين پرونده هستند و اعلام كرده‌اند اطلاعات آنها هنوز در مرحله ابتدايي است و بايد تحقيقات جلو برود تا بتوان نتيجه‌اي گرفت.
بيرد بازيگر چند فيلم اسپايك لي بود كه «كلاكرز»، «سوار اتوبوس بشو»، «فريب‌خورده»، «شي- راك»، «دختر ۶»، «تابستان رِدهوك» و «خون شيرين مسيح» از جمله آنها هستند. وي در فيلم‌هاي ديگري هم بازي كرده بود كه «بهترين‌هاي بروكلين» ساخته آنتوني فوكوا، فيلم زندگينامه‌اي ري چارلز با عنوان «ري» با بازي جيمي فاكس و فيلم «منفجرش كن» به كارگرداني اف‌گري‌گري از جمله آنها هستند. اسپايك لي با درگذشت اين بازيگر در اينستاگرام ياد وي را گرامي داشت و نوشت: واقعا متاثرم كه بايد خبر قتل تراژيك برادر عزيزمان توماس جفرسون بيرد را كه شب پيش در آتلانتا رخ داد به اطلاع برسانم. تام رفيق من است. وي تصويري از اين بازيگر را در نقش شخصيت اورل بارنز در «كلاكرز» به اشتراك گذاشت و از فيلم‌هايي كه در آن با وي همكاري كرده بود، ياد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون