• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4766 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر

خبرخوان

مخالفت با  رهاسازي  قيمت بليت هواپيما

رييس سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اينكه با رهاسازي قيمت بليت هواپيما مخالف هستيم، گفت: در جلسه‌اي كه بين همه ذي‌نفعان در اين حوزه برگزار مي‌شود تكليف نرخ بليت هواپيما مشخص مي‌شود اما بايد به اين نكته توجه كنيم كه به مردم اجحاف نشود. 
تورج دهقاني زنگنه اظهار كرد: با ابلاغ دستورالعمل ستاد ملي مبارزه با كرونا و الزام سازمان هواپيمايي كشوري به شركت‌هاي هواپيمايي جهت رعايت دستورالعمل مربوطه و كاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدي ظرفيت پذيرش مسافر در پروازها از اول آبان ماه و همچنين افزايش نرخ ارز كه موجب افزايش شديد هزينه‌هاي شركت‌هاي هواپيمايي شده است، انجمن شركت‌هاي هواپيمايي اقدام به افزايش قيمت بليت پروازهاي داخلي از اول آبان ماه سال جاري كرد. با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه مبني بر آزادسازي نرخ بليت، سازمان هواپيمايي كشوري قانونا اجازه ورود به بحث نرخ‌گذاري بليت را ندارد. ليكن به دليل افزايش بيش از اندازه قيمت بليت، سازمان به اين مساله وارد و با دستور وزير راه و شهرسازي مصوبه افزايش قيمت بليت انجمن لغو شد.


تشديد بازرسي از اصناف براي اجراي  جريمه‌هاي كرونا

اتاق اصناف ايران طي اطلاعيه‌اي در راستاي مصوبات اخير ستاد ملي مبارزه با كرونا، از تشديد بازرسي‌ها از سوي اتاق‌هاي اصناف و اتحاديه‌ها خبر داد و جريمه اصناف متخلف را تشريح كرد. در اين اطلاعيه خطاب به اصناف كشور به تداوم شرايط سخت بيماري كوويد ۱۹ و افزايش آمار ابتلاي ناشي از وقوع موج جديد انتشار بيماري اشاره و اعلام شده كه در راستاي اجراي مصوبات اخير ستاد ملي مبارزه با بيماري كرونا، از اصناف كل كشور انتظار مي‌رود همچون هشت ماه گذشته، با رعايت بيشتر و كامل‌تر پروتكل‌هاي بهداشتي علي‌الخصوص استفاده از ماسك، تذكر به رعايت فاصله اجتماعي، ضدعفوني مستمر محيط و همچنين عدم پذيرش و ارايه خدمات به مراجعه‌كنندگان فاقد ماسك در واحدهاي صنفي خود در جهت همراهي بيشتر با كادر بهداشت و درمان كشور گام بردارند.


تعطيلي ۴۰۰ واحد توليد قطعات خودرو

آرش محبي‌نژاد دبير انجمن صنايع همگن قطعه‌سازي گفت: تعداد كل قطعه‌سازان در كشور حدود ۲ هزار واحد است كه ۸۰۰ واحد آنها شامل زيرپله‌اي‌ها و واحدهاي بدون شناسنامه كوچك مي‌شود. وي ادامه داد: از تعداد كل ۱۲۰۰ واحد قطعه‌ساز داراي شناسنامه تقريبا ۷۰۰ واحد با خودروسازان ارتباط مستقيم دارند و متاسفانه حدود ۴۰۰ واحد قطعه‌ساز در حالت نيمه‌تعطيل يا تعطيل به سر مي‌برند، روي هم رفته در حال حاضر از نصف توان قطعه‌سازي در كشور استفاده مي‌شود. محبي‌نژاد تصريح كرد: با اينكه فقط نيمي از توان توليدي قطعه‌سازان كشور فعال است، تمام توليدات قطعه در كشور به راحتي به فروش مي‌رسد. وي همچنين با اشاره به حضور ۵۵۰ هزار نفر كارگر در صنف قطعه‌سازي افزود: بيش از ۱۵۰ هزار نفر از اين تعداد در حالت تعليق به سر مي‌برند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون