• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4766 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر

استاد تمام معناي موسيقي

كيوان ساكت

استاد لوريس چكناواريان هنرمند نازنيني است؛ بسيار مردمي، بسيار افتاده و در عين حال به تمام معنا در كار موسيقي استاد. استادي كه همه مردم و هنرمندان او را دوست دارند. چكناواريان تاكنون آثار زيادي را هم رهبري و هم خلق كرده كه بسياري از آنها شهره موسيقي هستند. با وجود گذشت هشتاد و دو سال از عمر اين استاد نازنين، هنوز طراوت و نشاط‌شان را از دست نداده‌اند و اين اعجاز موسيقي و عشق به هنر و مردم است. 
كارها و ساخته‌هاي زيباي استاد چكناواريان در بيشتر كشورهاي دنيا با اركسترهاي بزرگ و خوب دنيا بارها و بارها با رهبري خود ايشان نواخته شده است.‌ اي كاش روزگار به گونه‌اي بود كه در آستانه هشتاد و دومين بهار زندگي پر بار اين هنرمند ارجمند و گرامي مي‌توانستيم برنامه‌اي با اركستر سمفونيك براي ايشان و به رهبري ايشان يا يكي از رهبرهاي مشهور جهان داشته باشيم و ضمن گراميداشت اين هنرمند نازنين، مردم با زحمت‌ها و ارزش‌هاي هنري كارها و شخصيت اين انسان بزرگ آشنا شوند. 
چندي پيش صحبت‌هايي داشتيم كه بتوانيم شب موسيقي ايراني داشته باشيم. براي اين شب قرار بود اركستري با رهبري استاد چكناواريان داشته باشيم. حتي به خاطر اينكه ايشان سورپرايز شود با استاد اين موضوع مطرح نكرده بوديم تا كارهاي اركستر ابتدا انجام شود و سخن، بي‌پايه و اساس نباشد. اما دست روزگار و اتفاقات پياپي كه در ايران و جهان روي داد باعث شد اين كار تا امروز جامه عمل نپوشد‌. در اين چند ماهه هم كه درگير كرونا هستيم و اين كار به كنار گذاشته شده است تا پس از كرونا شايد بتوانيم كارهايي را انجام دهيم. زادروزت فرخنده استاد چكناواريان؛ ديرزي و عمرت پايدار.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون