• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4767 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر

اردوگاه سرخ‌پوشان در تنگناي مالي

پنجعلي: وزارت ورزش ورود كند

علي ولي‌اللهي

صبح يكشنبه و در آغاز دور جديد تمرينات پرسپوليس براي بازي سوپرجام، حضور در ليگ برتر و فينال ليگ قهرمانان آسيا آغاز شد. با اين حال به جز ملي‌پوشان پرسپوليس كه در اردوي تيم ملي به سر مي‌بردند تنها 8 بازيكن از ساير بازيكنان اين تيم سر تمرين حاضر شدند؛ اتفاقي كه به ‌شدت يحيي گل‌محمدي سرمربي موفق سرخ‌پوشان را ناراحت كرد. داستان از اين قرار است كه بازيكنان اكثرا قديمي پرسپوليس به دليل دريافت نكردن باقيمانده مطالبات فصل گذشته‌شان همچنين آپشن‌هاي قرارداد تصميم گرفتند سر تمرين حاضر نشوند تا رسانه‌ها با تيتر «اعتصاب در اردوي پرسپوليس» اين ماجرا را پوشش دهند. 

ساعاتي بعد برخي رسانه‌ها عنوان كردند، بازيكنان پرسپوليس 95 درصد از مطالبات فصل گذشته‌شان را دريافت كرده‌اند و تنها به خاطر 5 درصد باقيمانده حاضر به تمرين نشدند. اين خبر هواداران پرسپوليس را آشفته كرد و آنها در شبكه‌هاي اجتماعي به بازيكنان تيم حمله كردند. پيام‌ها و پست‌هاي بسيار زيادي در صفحات مجازي سرخ‌ها ردوبدل شد كه نشان داد هواداران با همه انتقاداتي كه به مديريت مهدي رسول‌پناه در پرسپوليس دارند از اين حركت بازيكنان عصباني هستند و معتقدند در شرايطي كه هواداران براي دو، سه ميليون تومان پول تحت فشار هستند اما هيچگاه پشت تيم‌شان را خالي نمي‌كنند. بازيكناني كه ميلياردي پول گرفته‌اند هم نبايد به خاطر 5 تا 10 درصد باقيمانده مطالبات‌شان دست به اعتصاب بزنند. در همين شرايط گفت‌وگويي از گل‌محمدي منتشر شد كه نشان داد وضعيت اصلا مناسب نيست. گل‌محمدي در مورد مطالبات باقيمانده خودش و بازيكنان در حاشيه تمرين تيمش گفت:«براي چندمين بار است كه اين اتفاق مي‌افتد. قرار بود ديروز با بازيكنان تسويه حساب كنند اما متاسفانه يك وعده به وعده‌هاي ديگر اضافه شد و ديروز هيچ اتفاقي نيفتاد. به همين دليل بچه‌ها هم تمرين نيامدند. من نبايد جواب بدهم، تيم مديرعامل، هيات مديره و متولي دارد. بعد از فيناليست شدن و شروع ليگ بيستم يك نفر زحمت نداد كه يك خير مقدم بگويد و يك استقبالي داشته باشند. انگار اين تيم يتيم است و صاحب ندارد.»
اين وضعيت بد پرسپوليس برخي از پيشكسوتان باشگاه را هم عصباني كرد و ناصر محمدخاني در پستي اينستاگرامي حملات شديدي را روانه جبهه وزارت ورزش و سرپرست باشگاه كرد. همچنين محمد پنجعلي ديگر پيشكسوت سرخ‌ها در اين رابطه به «اعتماد» گفت:«اعتقاد دارم شرايط ما خيلي حساس است. راهيابي به فينال باشگاه‌هاي آسيا بسيار ارزشمند است و اين كار با حمايت همين مردم و زحمات تيم و كادر فني و تمام پيشكسوتان اتفاق افتاده است. ما در مقطعي هستيم كه بايد از اين شرايط بگذريم. حالا با سياست‌گذاري‌هايي كه انجام مي‌شود يا به هر طريق ديگري بايد تا جايي كه ممكن است نظر بچه‌ها تامين شود. اينها لازم است و بايد انجام شود.» در كنار تمام اين مشكلات بايد ابرمعضل بدهي برانكو و احتمال جدايي چند ستاره را هم اضافه كرد. اتفاقاتي كه طاقت هواداران پرسپوليس را طاق كرده. با اين وجود همزمان با اوج‌گيري اعتراضات هواداران به بازيكنان و «بي‌غيرت» خواندن آنها بسياري از هواداران ديگر پرسپوليس با طرح اين موضوع كه بازيكني كه دنبال حق و حقوقش هست بي‌غيرت نيست و اصلا ارتباطي بين اين دو وجود ندارد، جواب منتقدان را دادند. دسته اول با انتشار عكس‌هايي از برخي قديمي‌هاي تيم‌شان گفتند، كاش به زماني برگرديم كه بازيكنان اينقدر پولكي نبودند. محمد پنجعلي در اين رابطه گفت:«بحث اين چيزها نيست. من مي‌گويم حق و حقوقي است كه براي بچه‌ها بوده و اين قرارداد تعهدي است بين باشگاه و بازيكنان. نه فقط بچه‌ها حتي مربياني كه از قبل بودند. خيلي از مشكلات هم مي‌دانيم از مديريت‌هاي قبلي پيش آمده. براي برطرف كردن مشكلات هم به زمان نياز است.»
هواداران پرسپوليس گرچه سر اينكه بايد به بازيكنان اعتصاب‌كننده انتقاد شود يا خير به تفاهم نرسيدند اما سر يك مساله توافق كامل داشتند. اينكه وزارت ورزش تيم‌شان را به حال خودش رها كرده و تيمي كه 4 بار قهرمان ليگ شده و به فينال ليگ قهرمانان آسيا رسيده نبايد چنين وضعيتي داشته باشد. پنجعلي در رابطه با نقش وزارت ورزش در حل مشكلات باشگاه گفت: «من معتقدم وزارت ورزش وقتي مي‌بيند چنين مشكلاتي وجود دارد بايد ورود كند و به تيم كمك كند. چون چند وقت ديگر اين تيم بايد در فينال آسيا بازي كند. اين بازي خيلي مهم و ارزشمند است. بچه‌هاي تيم بايد همه تمركزشان روي تمرينات و بازي‌ها باشد نه دريافت مطالبات. البته من خودم باشگاه بودم و ديدم پيگيري زيادي در حال انجام است و اميدوارم هر چه سريع‌تر مشكلات حل شود. در غير اين صورت واقعا نياز است كه وزارت ورود كند و كمك كند به تيم.»
مشكلات مالي باشگاه پرسپوليس در چند وقت اخير دارد كار را به جاهاي باريك مي‌كشاند و يكي از اصلي‌ترين بحران‌هايي كه ايجاد كرده، خراب كردن رابطه بين بازيكنان و هواداران است. بدون قضاوت اخلاقي در مورد اينكه بازيكنان در شرايط فعلي حق دارند براي دريافت مطالبات‌شان اعتصاب كنند يا خير مي‌توان گفت همان‌طوركه پيشكسوتان باشگاه هم معتقدند نبايد از ابتدا اجازه داده مي‌شد كار به اينجا بكشد. به قول برخي هواداران پرسپوليس هر جاي دنيا بگويي تيمي در ايران هست كه 4 بار پياپي قهرمان ليگ شده و در همين 4 سال دو بار به فينال و يك بار به نيمه نهايي ليگ قهرمانان رسيده، مشكل مالي در پرداخت طلب مربيان و بازيكنان دارد به راحتي پناهندگي مي‌گيري! 
تا لحظه نگارش اين گزارش هنوز خبري از حل مشكلات مالي باشگاه پرسپوليس منتشر نشده و اين در حالي است كه بازيكنان همچنان روي خوش به باشگاه نشان نداده‌اند و در تمرين روز گذشته  نيز تنها ۱۱ نفر حاضر شدند. وكيل برانكو نيز گفته است، نامه ديگري به فيفا ارسال كرده تا اعلام كند در موعد مقرر پولي نگرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون