• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4770 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر

پيدا و پنهان

۱۲۶ هزار تن برگ سبز چاي امسال خريداري شد

حبيب جهانساز با بيان اينكه چين پاييزه از باغات چاي تا پايان مهر ماه ادامه دارد، گفت: از برگ‌هاي سبز خريداري شده ۶۰ هزار و ۴۱۰ تن از نوع درجه يك و ۶۶ هزار و ۲۱۸ تن درجه دو است.

او با بيان اينكه ارزش برگ سبز خريداري شده ۴۹۶ ميليارد تومان است، تصريح كرد: تاكنون حدود ۸۵ درصد مطالبات چايكاران معادل ۴۱۸ ميليارد تومان به حساب آنها واريز شده و مابقي نيز به زودي واريز خواهد شد.

كمبود و گراني نهاده دليل اصلي افزايش قيمت مرغ

حبيب اسدالله‌نژاد با اشاره به افزايش قيمت مرغ به كيلويي ۲۵ هزار تومان گفت: افزايش هزينه‌هاي توليد و كمبود نهاده‌هاي مورد نياز توليدكنندگان دليل اصلي اين مساله است. او درباره اينكه چه پيش‌بيني براي روزهاي آينده در اين زمينه داريد، افزود: اگر تامين نهاده‌ها تسريع شود و اين محصولات با سرعت بيشتر و قيمت كمتري به دست توليدكنندگان برسد و سهميه اختصاصي مرغداران افزايش يابد، مي‌توان به كاهش قيمت در بازار اميدوار بود در غير اين صورت شاهد افزايش مجدد نرخ خواهيم بود. اين فعال بخش خصوصي تصريح كرد: ظاهرا نرخ مصوب جديد مرغ هم در ستاد تنظيم بازار به تصويب رسيده و احتمالا تا آخر هفته جاري رسما ابلاغ مي‌شود.

سيگنال‌دهي سهام غير قانوني است

سياوش وكيلي با اشاره به اينكه سازمان بورس از منظر اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي، سهامداران را از حضور در كانال‌هاي تلگرامي سيگنال‌دهي خريد و فروش سهام نهي كرده است، گفت: فعاليت مراجع سيگنال خريد و فروش غيرقانوني بوده و اعتماد به اين گروه كه دنبال منافع شخصي هستند، منطقي نيست و تبعات منفي آن به عهده سهامداران است. او افزود: همان‌طوركه مردم در خريد مايحتاج به هر برندي اعتماد نمي‌كنند در بازار سهام هم فقط بايد از خدمات شركت‌هاي مشاوره سرمايه‌گذاري داراي مجوز از سازمان بورس و ثبت شده در سايت سازمان بورس و اوراق بهادار استفاده كنند كه با رعايت ملاحظاتي مشخص، سهامداران را براي خريد يا فروش راهنمايي مي‌كنند؛ بنابراين هيچ فرد حقوقي يا حقيقي حق سيگنال‌دهي خريد و فروش سهام را ندارد و مرتكب جرم مي‌شود.

وكيلي با اشاره به فعاليت سيگنال‌دهي گروه‌هاي خصوصي و VIP ادامه داد: گزارش تخلف اين گروه‌ها از منابع مختلف به سازمان بورس اعلام مي‌شود كه با همكاري پليس فتا پيگيري و فيلتر مي‌شود. سهامداراني كه در دام كلاهبرداراني گرفتار شده‌اند، مي‌توانند با مراجعه به پليس فتا و دادسراي جرايم رايانه‌اي پيگير اين موضوع باشند.

ارزش سهام عدالت افزايش يافت

يك مقام مسوول در بورس با تاكيد بر غيرقانوني بودن فعاليت كانال‌هاي خريد و فروش سيگنال گفت: سهامداران گرفتار در دام كلاهبرداران از طريق پليس فتا و دادسراي جرايم رايانه‌اي پيگير باشند. ارزش سهام عدالت نيز همسو با صعود نه چندان چشمگير شاخص كل بورس، افزايش كمي يافت و ارزش واقعي سهام عدالت ۴۹۲ هزار توماني به ۱۴ ميليون تومان و ارزش واقعي سهام عدالت ۵۰۰ هزار توماني به ۱۶ ميليون تومان نزديك شد. بر اين اساس و طبق آخرين به‌روزرساني گزارش دارايي كه مربوط به ۲۲ مهر ماه است، ارزش واقعي سهام عدالت با ارزش اوليه ۴۹۲ هزار تومان كمي بيشتر از ۱۳ميليون و ۸۹۰ هزار تومان است.

همچنين ارزش واقعي سهام عدالت با ارزش اوليه ۵۰۰ هزار توماني كمي بيشتر از ۱۵ ميليون و ۸۵۰ هزار تومان است.

جبران هزينه ايرلاين‌ها به جاي افزايش قيمت بليت هواپيما

رييس سازمان هواپيمايي كشوري از تعيين تكليف قيمت بليت هواپيما در روزهاي پيش ‌رو خبر داد و گفت: درصدديم در جلسه مشتركي كه با حضور وزير راه و شهرسازي برگزار مي‌شود، امكاناتي براي ايرلاين‌ها در نظر بگيريم كه هزينه‌هاي آنها تا زماني كه قيمت ارز پايين مي‌آيد، جبران شود.

تورج دهقاني ‌زنگنه اظهار كرد: در اين هفته جلسه‌اي با وزير راه و شهرسازي برگزار مي‌شود كه نتيجه مثبتي خواهد داشت. در اين جلسه شركت‌هاي هواپيمايي صحبت‌ها و نگراني‌هاي خود را با وزير در ميان مي‌گذارند و تصميم‌گيري مناسبي درباره قيمت بليت هواپيما گرفته خواهد شد.

او افزود: مسلما اجازه نمي‌دهيم به مردم در شرايط كنوني فشار بيايد و ما هم دغدغه مردم را داريم و به همين دليل امكاناتي براي ايرلاين‌هاي داخلي در نظر گرفته‌ايم تا آنها بتوانند مدتي تحمل كنند و قيمت بليت هواپيما را در شرايط التهابات ارزي افزايش ندهند. رييس سازمان هواپيمايي كشوري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه جلسه در چه روزي برگزار شده و چه امتيازاتي مي‌توانيد به ايرلاين‌ها بدهيد تا جلوي افزايش قيمت‌ها گرفته شود، گفت: تاريخ جلسه هنوز مشخص نيست و راه‌حل‌هاي بسياري براي جبران هزينه شركت‌هاي هواپيمايي وجود دارد كه همه اين مسائل بايد در جلسه مذكور مورد بررسي قرار گيرد تا به نتيجه مطلوبي برسيم اما مسلما در اين هفته تكليف قيمت بليت هواپيما مشخص مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون