• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4776 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ آبان

ليگ برتر واليبال متمركز شد

نفرزاده: برخي تيم‌ها نظرات عجيب ‌و غريبي داشتند

گروه ورزش

 

بعد از كش ‌و قوس‌هاي فراوان در مورد ادامه برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر روز دوشنبه در جلسه‌اي كه با حضور نمايندگان تيم‌ها برگزار شد قرار بر اين شد كه ادامه رقابت‌ها به صورت متمركز و در شهر تهران ادامه پيدا كند. ليگ برتر واليبال در پايان هفته هفتم به دليل شيوع نسبتا گسترده بيماري كرونا بين بازيكنان موقتا تعطيل شده بود. در اين مدت اكثريت تيم‌ها از فدراسيون واليبال درخواست داشتند ادامه رقابت‌ها به صورت متمركز برگزار شود اما فدراسيون تصميم‌گيري در اين رابطه را به تعويق مي‌انداخت. با اين حال در جلسه روز دوشنبه نحوه برگزاري مسابقات به صورت متمركز به تاييد خانواده واليبال رسيد. 

فرهاد نفرزاده، سرمربي تيم واليبال خاتم اردكان يزد در مورد برگزاري اين جلسه به «اعتماد» گفت: «تمام تيم‌هاي شركت‌كننده در جلسه حضور داشتند و درواقع نظرات‌شان را درخصوص ادامه برگزاري مسابقات در ادامه برنامه باقي‌مانده دور رفت مسابقات هر كدام به تفكيك و به دفعات و به مدت طولاني مطرح كردند. همچنين با توجه به اختلاف‌نظر بسيار زيادي كه بين افراد شركت‌كننده وجود داشت درنهايت مسوولان محترم فدراسيون واليبال مجبور شدند كه اكثريت نظرات را در واقع به راي‌گيري بگذارند و درنهايت باتوجه به آراي اعضا در واقع اين فرمول مورد پذيرش همگان قرار گرفت.» نفرزاده در پاسخ به اين سوال كه موضع تيم شما (خاتم اردكان يزد) در اين رابطه چه بود گفت: «ما با نظر فدراسيون موافق هستيم.»
همان‌طور كه ذكر شد از اصلي‌ترين دلايل برگزاري متمركز ليگ مهار شيوع كرونا بين تيم‌ها بوده است. فدراسيون واليبال براي حل اين موضوع علاوه بر تجميع مسابقات، قرار شد آزمايشگاهي را به صورت مرجع معرفي كند تا همه تيم‌ها در آن آزمايشگاه تست بدهند و نتايج يكپارچه باشد. اين مساله قرار است با ستاد ملي مقابله با كرونا نيز در ميان گذاشته شود. همچنين شنيده مي‌شود فدراسيون در رابطه با تصميم قبلي‌اش مبني بر اينكه اگر ۲۵درصد از اعضاي يك تيم كرونايي شدند مسابقه آن تيم لغو شد نيز تجديدنظر خواهند كرد و درصد را بالاتر خواهند برد. تمام اين تصميمات نشان مي‌دهد دغدغه اصلي واليبال در اين روزها همزيستي با بيماري و كنترل آن است. گرچه برخي مربيان و اهالي واليبال معتقدند واليبال پيش از اين هم توانسته بود با كرونا كنار بيايد. نفرزاده در اين خصوص گفت: «از نظر بيماري هيچ مشكلي تا انتهاي مسابقات در ليگ به وجود نخواهد آمد. يعني مشكلي كه خيلي بزرگ باشد و بخواهد تاثيرگذار باشد نخواهيم داشت. چون واليبال امواج بلند كرونا را كه بحران‌ساز بوده پشت‌سر گذاشته است.»
از ديگر از دغدغه‌هاي برخي تيم‌ها از دست دادن شرايط ميزباني‌شان در ليگ به حساب مي‌آمد. برخي كارشناسان نيز معتقد بودند متمركز برگزار شدن ليگ ممكن است از كيفيت رقابت‌ها بكاهد. با اين حال سرمربي تيم واليبال خاتم اردكان يزد معتقد است وقتي تماشاچي در مسابقات وجود ندارد طبيعتا بحث ميزباني هم منتفي است. او در اين رابطه گفت: «با توجه به اينكه ديگر تماشاچي در مسابقات وجود ندارد و همچنين اينكه برخي تيم‌ها نظرات عجيب و غريبي در مورد ادامه ليگ داشتند به نظرم تصميمي كه گرفته شده عادلانه‌ترين شرايط براي ادامه مسابقات است.»
به هر حال آنچه مشخص شده اين است كه خبري از تعطيلي واليبال نخواهد بود و مسابقات تا پايان نيم‌فصل اول به صورت متمركز برگزار در سه هفته برگزار خواهد شد و بين هر هفته تيم‌ها ۱۵ روز استراحت خواهند داشت. همچنين مقرر شد دور برگشت مرحله مقدماتي نيز به صورت متمركز و همانند ليگ ملت‌ها در پنج هفته برگزار شود. مساله ديگري كه روز دوشنبه مورد توافق تيم‌ها قرار گرفت استفاده از فرمول ليگ ملت‌هاي واليبال براي تعيين تيم‌هاي صعود كننده به دور پلي‌آف بود. به اين شكل كه در پايان ۸ تيم به پلي‌آف صعود كنند. در مرحله پلي‌آف تيم اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم روبه‌رو خواهد شد. 
اما اينكه چنين ليگي با همه اتفاقاتي كه در آن رخ داده چقدر مي‌تواند در سال منتهي به رقابت‌هاي المپيك به واليبال كشور كمك كند مساله‌اي است كه بايد منتظر ماند و ديد. هر چند فرهاد نفرزاده معتقد است ليگ بسيار پوياست و نفرات خوبي را به تيم ملي معرفي خواهد كرد. او در مورد برآيند كلي ليگ گفت: «به نظرم ما شاهد برگزاري يك ليگ بسيار خوب و با كيفيت و عالي هستيم و مطمئن باشيد از دل اين ليگ بازيكنان بسيار خوبي براي آينده واليبال ايران تربيت و استخراج خواهد شد.» 
محمدرضا داورزني، رييس فدراسيون واليبال نيز در پايان جلسه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «شايد 14 تيمي كه در ليگ برتر هستند، 14 نظر مختلف داشته باشند، اما اينكه همه به خرد جمعي احترام مي‌گذاريد، قابل توجه و احترام است. همه ما مسوول هستيم كه شرايط را به‌گونه‌اي كنترل كنيم كه آسيب‌هاي كرونا به حداقل برسد. در حال حاضر شرايط جنگي در مبارزه با كرونا در كشور اعلام شده و از طرفي كرونا با تمام دنيا اعلام جنگ كرده است. شايد راحت‌ترين راه تعطيل كردن مسابقات بود ولي طبيعتا آفات و ضرر اين كار به مراتب بيشتر از برگزاري مسابقات است.» رييس فدراسيون واليبال با ابراز اميدواري درخصوص اينكه در پايان ليگ برتر، بازيكنان مورد نياز تيم ملي آماده حضور در ليگ ملت‌ها و المپيك باشند، افزود: «تلاش ما اين است كه با نظر باشگاه‌ها، تصميمي بگيرد كه به اهداف فدراسيون و تيم‌هاي ليگ برتري دست يابيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون