• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4779 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ آبان

خبرخوان

جزييات كارمزد جديد خدمات بانكي

طبق اعلام بانك مركزي از آذر ماه نرخ كارمزد خدمات بانكي زياد مي‌شود كه جزييات آن براي ارايه خدمات مختلف اعلام شده است. بر اين اساس، كارمزد عمليات كارت به كارت به عنوان يكي از پركاربردترين خدمات بانكي از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان به ازاي هر يك ميليون تومان افزايش يافت و در صورت افزايش هر يك ميليون تومان در فرآيند كارت به كارت معادل ۲۴۰ تومان به اين مبلغ افزوده خواهد شد.  باتوجه به اينكه كارمزد خدمات بانكي هزينه‌هاي اسمي به منظور تنظيم و نگهداري حساب‌هاي مختلف و خدمات معاملات جزيي براي مشتريان خرده‌فروشي و تجاري است و براساس ميزان هزينه تمام شده خدمت بانكي محاسبه مي‌شوند؛ بررسي بخشنامه جديد بانك مركزي بيانگر اين است كه هزينه اعلام مانده كارت و در صورت حساب ۱۰ گردش آخر معادل ۲۴۰ تومان و اعلام مانده كارت از طريق خودپردازها به قيمت ۱۲۰ تومان خواهد بود. اين در حالي است كه پيش از اين اعلام مانده كارت از طريق خودپردازها معادل ۱۰۰ تومان بوده است. علاوه بر اين، كارمزد اعلام ۱۰ گردش آخر كارت شناسايي، صدور انواع كارت مغناطيسي و دريافت حضوري و غيرحضوري قبوض به ترتيب ۱۵۰، ۶۰۰۰، ۲۴۰۰ و ۱۲۰ تومان مي‌شود. همچنين، مشتريان بانك‌ها بايد از آذر ماه به ازاي صدور دسته چك به‌ازاي هر برگ معادل ۲۰۰ تومان كارمزد پرداخت كنند كه اين رقم به اضافه هزينه تمبر محاسبه شده و پيش از اين، كارمزد صدور دسته چك ۱۲۰ تومان بوده است. از سوي ديگر، ارايه صورت حساب سال جاري هر صفحه ۶۰۰ و براي سال‌هاي گذشته به ترتيب ۶۰۰ و ۷۲۰ تومان هزينه دارد كه اين ارقام پيش از اين، ۵۰۰ و ۶۰۰ تومان بوده‌اند. طبق اين گزارش، از آذر ماه بايد براي صدور رمز جديد كارت بانكي در شعبه ۱۰۰۰ تومان پرداخت كرد و نكته حائز اهميت در اين زمينه اين است كه پيش از اين بانك مركزي دستوري مبني بر دريافت خدمات الكترونيكي بانك چون پايا و ساتنا ابلاغ نكرده بود اما حالا طبق مصوبه‌اي كه از آذر ماه اجرا مي‌شود، كارمزد انتقال وجه بين‌بانكي پايا يك‌صدم مبلغ تراكنش با كف ۲۰۰ تومان و تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.


موج جديد افزايش قيمت لبنيات

سعيد سلطاني سروستاني، مديرعامل اتحاديه دامداران كشور با اشاره به اينكه توليد شير نسبت به ماه‌هاي گذشته تفاوت چنداني نداشته است، اظهار كرد: اگرچه در نمودار مقداري تغيير در توليد شير است، اما به‌طور كلي دامدار نمي‌تواند دام خود را بدون غذا بگذارد. او با اشاره به اينكه كاهش محسوسي در توليد شير رخ نداده است، افزود: تاكنون دامدار از طرق مختلف اقدام به تامين نهاده كرده است، اما به فصل كاهش توليد شير نزديك مي‌شويم كه اميدواريم با تامين به‌موقع نهاده نگذاريم مشكل خاصي رخ دهد. سلطاني توليد روزانه شير را ۳۳ هزار تن اعلام كرد و گفت: اگر بنا به هر دليلي علوفه به دام نرسد، امكان توليد شير وجود ندارد، تاكنون دامدار به هر قيمتي نهاده را تامين كرده است چرا كه دام همانند جوجه نيست كه بلافاصله بعد از بيرون آمدن از تخم آن را كشت، دامدار به دليل قيمت بالاي دام سرمايه خود را حفظ كرده است، اما با ادامه اين روند چاره‌اي ندارد جز اينكه دام‌هاي مولد را به كشتارگاه بدهد. مديرعامل اتحاديه دامداران حداقل قيمت تمام شده هر كيلو شيرخام را با احتساب تامين نهاده با نرخ مصوب، ۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام كرد و گفت: در حال حاضر كارخانه‌ها به‌طور متوسط با نرخ ۲ هزار و ۹۶۰ تومان شير دامدار را خريداري مي‌كنند كه اين نرخ شامل شير صنعتي، نيمه صنعتي و سنتي است.


 لزوم توسعه امكانات گردشگري براي تامين بودجه

ابوالفضل طيبي، مديرعامل شركت عمران، آب و خدمات كيش گفت: توسعه امكانات گردشگري و برنامه‌ريزي براي كسب درآمد از محل اين صنعت پربازده از اهميت بالايي برخوردار است به همين منظور به تازگي سه اسكله تفريحي جديد در منطقه آزاد كيش ساخته شده است. او افزود: در حال حاضر برخي ظرفيت‌هاي شهري در كيش موجود است كه بايد نگاه گردشگري به اين ظرفيت‌ها داشته باشيم. از جمله اين ظرفيت‌ها، سه موج‌شكن واقع در منطقه ماريناي كيش بود كه اين سه موج‌شكن در حال تبديل به سه اسكله تفريحي هستند تا جاذبه‌هاي جديدي براي گردشگران و شهروندان ايجاد شود و انگيزه‌هاي سفر به كيش افزايش يابد. طيبي اضافه كرد: اراضي ارزشمند اين جزيره همچون سواحل محل بهره‌برداري عموم مردم است بنابراين تلاش‌مان را معطوف به آزادسازي سواحلي كرديم كه بيش از 20 سال تحت اختيار و بهره‌برداري پروژه‌هاي بخش خصوصي بود. اجراي اين طرح باعث آزادسازي 38 هزار و 800 مترمربع از سواحل كيش شد كه اين اتفاق علاوه بر احقاق مطالبه عمومي، يعني فراهم شدن زمينه استفاده از اين اراضي براي احداث طرح‌هاي گردشگري كه افزايش درآمد و اشتغالزايي براي جزيره كيش به همراه دارد. او اضافه كرد: همزمان با اجراي اين طرح اقدامات شهري بسياري نيز در دست انجام بوده و هست. برخي ظرفيت‌هاي شهري در كيش موجود است اما بايد نگاه گردشگري به اين ظرفيت‌ها داشته باشيم از جمله اين ظرفيت‌ها سه موج‌شكن واقع در منطقه ماريناي كيش بود كه اين سه موج‌شكن در حال تبديل به سه اسكله تفريحي هستند تا جاذبه‌هاي جديدي براي گردشگران و شهروندان ايجاد شود وانگيزه‌هاي سفر به كيش افزايش يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون