• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4779 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ آبان

خبرخوان

پيشنهاد رييس اتاق ايران براي كنترل قاچاق خروجي

غلامحسين شافعي بيان كرد: با اجراي طرح‌هاي آزادسازي واردات در قبال صادرات و استفاده از ارز متقاضي با حمايت دولت و همكاري بانك مركزي موضوع صادرات قاچاق نيز كنترل مي‌شود. رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران افزود: صادرات قاچاق از مبادي رسمي و غيررسمي براي فرار از تعهدات ارزي ممنوعيت‌ها و محدوديت‌هاي صادراتي بوده است كه با همكاري بانك مركزي و آزادسازي واردات در مقابل صادرات و استفاده از ارز متقاضي، مي‌توان اميدوار بود اين موضوع كاهش يابد.
وي همچنين با تاكيد بر ضرورت مديريت واحد مرزي كشور تصريح كرد: تسهيل صادرات از مرزها و خروج سريع محموله‌ها بايد مدنظر قرار بگيرد، نبايد هيچ محموله‌اي در مرزهاي كشور معطل بماند. وي با بيان اينكه صادرات كار آساني نيست، گفت: رقباي بين‌المللي سرسختانه كار مي‌كنند، صادرات به خصوص در اين شرايط كشور كار بسيار سختي است و صادركنندگان نيازمند تعامل و پشتيباني‌هاي دولت و بانك مركزي هستند. رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران تصريح كرد: با ايجاد باور همگاني و نگاه سالم دست در دست هم دهيم و صادرات را افزايش بدهيم.


افزايش ۲۷ درصدي هزينه هتل‌ها و رستوران‌ها

در جريان شيوع ويروس كرونا و آسيب ديدن برخي مشاغل هتل‌ها و رستوران‌ها از جمله بخش‌هايي بودند كه تحت‌تاثير وضعيت موجود قرار گرفتند. اخيرا رييس جامعه هتلداران از تعطيلي ۳۰ درصدي هتل‌ها و بيكاري دو سوم شاغلان اين بخش خبر داده و گفته كه به هر حال در اين شرايط هتل‌ها ماه‌هاست كه مسافر ندارند و ميانگين اقامت در كل كشور به زير ۲۰ درصد رسيده است. البته در اين مدت وضعيت رستوران‌ها هم دست كمي از هتل‌ها نداشته و از وضعيت موجود متاثر شده‌اند. اين در حالي است كه بررسي وضعيت تورم در ماه‌هاي اخير نشان از افزايش هزينه در بخش هتل و رستوران براي مردم دارد. گزارشي كه مركز آمار از تورم مهرماه منتشر كرد، نشان داد كه به‌طور متوسط ۴۱.۱ درصد هزينه مردم براي تامين كالا و خدمات نسبت به مهرماه پارسال افزايش داشته است. در اين بين خدمات هتل و رستوران‌داري گروهي بود كه افزايش ۲۷.۵ درصدي هزينه دارد. همچنين هزينه هتل و رستوران‌ها در مهرماه نسبت به شهريورماه ۶.۱درصد افزايش داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون