• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4779 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ آبان

خبر

غربالگري گسترده، پيشنهاد فرمانده قرارگاه عملياتي ستاد كرونا

فرمانده قرارگاه عملياتي ستاد ملي مقابله با كرونا با تاكيد بر اينكه غربالگري و تشخيص در سطح گسترده بايد در اولويت باشد، گفت: «همه دستگاه‌ها بايد در مقابله با اين بيماري برنامه و طرح و متولي داشته باشند تا بتوانيم نظارت مستمر بر برنامه‌ها داشته باشيم. » به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، عبدالرضا رحماني‌فضلي، عصر شنبه در نخستين جلسه قرارگاه عملياتي ستاد ملي مقابله با كرونا توضيح داد: «كار بايد زمان‌بندي شود و در زمان‌بندي كار تحويل شود تا بتوانيم نظارت مستمر بر برنامه‌ها داشته باشيم.» او ادامه داد: «تاكيد همه دوستان و وزير بهداشت اين است كه راه اينكه ما واقعا در اين مسير موفق‌تر از قبل شويم، اين است كه هم غربالگري و هم تشخيص را در سطح وسيع انجام دهيم. اگر اين بيماري در روزهاي اوليه تشخيص داده شود، مي‌توان با كارهاي پيشگيرانه سريع آن را مهار كرد.»


نامه مجمع نمايندگان استان تهران براي تعطيلي دوهفته‌اي

سيد نظام‌الدين موسوي، عضو مجمع نمايندگان استان تهران با اشاره به نامه اين مجمع به ستاد ملي مقابله با كرونا به منظور تعطيلي دو هفته‌اي استان تهران اظهار كرد: «در جلسه كميته بهداشت مجمع نمايندگان استان تهران به اين اجماع رسيديم تا نامه‌اي به ستاد ملي مبارزه با كرونا مبني بر تعطيلي دو هفته‌اي تهران ارسال كنيم.» به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او گفت: «بنابراين نامه‌اي از سوي نمايندگان تهران به ستاد مبارزه با كرونا ارسال كرديم كه البته هنوز با اين درخواست براي تعطيلي استان تهران پاسخي دريافت نكرده‌ايم.» موسوي بيان كرد: «در شرايط فعلي، ويروس كرونا بسيار پيشرفت كرده و براي قطع زنجيره آن لازم است مدت زماني تهران را تعطيل كنيم تا بتوانيم آمار مبتلايان و قربانيان را كنترل كنيم.» عضو مجمع نمايندگان استان تهران تأكيد كرد: «البته دولت تاكنون اقدامات بهداشتي و شيوه‌نامه‌ها را براي كنترل بيماري كرونا به كار گرفته است، اما به اعتقاد ما اين ميزان كافي نبوده و ما نمايندگان خواهان تعطيلي چند روزه تهران هستيم.»

حمايت ابتكار از فرماندار شهر قدس يك سال پس از واقعه

معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده در بخشي از مصاحبه تفصيلي كه با جماران داشته در پاسخ به اين پرسش كه «در جريان حوادث سال ۹۸، يك مورد خيلي جنجالي شد كه فرماندار شهر قدس دستور شليك داده بود. شما آن موقع اين موضوع را بررسي كرديد؟»، گفت: «جنجال‌آفريني‌ها، جمله و موقعيت را از واقعيت خارج مي‌كنند. اولا من پيش از آن بازديد كرده و اين خانم را ديده بودم. زن بسيار توانمند و با شخصيتي بود. در آن ماجرا عده‌اي مردم معترض و يك عده محدودي افراد مسلح تروريست بودند كه به اسلحه خانه و مركز دفاع شهري حمله كرده بودند. فرمانداري مركز دفاع شهري و فرماندار مسوول امنيت ميليون‌ها نفر است. سلاح‌هاي آن منطقه داشت دست تروريست‌ها مي‌افتاد. ايشان بايد مي‌خنديد و مصالحه مي‌كرد؟!» او همچنين ادامه داد: «بحث آنجا اين بود كه من بايد از حريم و امنيت مردم دفاع كنم. اصلا جملات ايشان چيزهاي ديگري بود. كاملا از آن چارچوب در آورده بودند و انگار كه ايشان گفته بود من دستور تيراندازي به معترضان و مردم را داده‌ام. هيچ‌وقت، هيچ كسي چنين مطلبي نمي‌گويد. شما بايد ببينيد درچه شرايط و وضعيتي ايشان دارد صحبت مي‌كند و در چه شرايطي از ايشان مصاحبه مي‌گيريد. شايد موقعيت بيان مطلب به اين شكل نبوده است.»


زنان براي كانديداتوري در ۱۴۰۰ دست به كار شوند

فاطمه راكعي، دبيركل جمعيت زنان نوانديش در مورد كانديداتوري زنان در انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: «در واقع زناني كه مي‌دانند كشش لازم و توانايي كافي براي حضور در اين سطح از كنش سياسي را دارند، بايد دست به كار شوند و خود را مهياي كانديداتوري در انتخابات سيزدهمين دوره رياست‌جمهوري كنند. البته ممكن است تعدادي از زنان مشمول رجل سياسي باشند، اما از شايستگي لازم براي شركت در اتفاق مهمي چون انتخابات رياست‌جمهوري برخوردار نباشند. اما حتما مي‌توان از زناني ياد كرد كه شايستگي‌شان به حدي است كه نسبت به خيلي از مرداني كه فرصت كانديداتوري داشتند، اصلح‌تر و شايسته‌تر هستند.» به گزارش اعتمادآنلاين، نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: «در واقع با نگاه به زناني كه در سطح معاونت رييس‌جمهوري، رييس ارگان‌هاي مهم و حتي كساني كه در نقش دبيركلي احزاب حضور فعالانه دارند، مي‌توان گفت جامعه زنان از آمادگي لازم براي جلب راي مردم در جهت رييس دولت شدن برخوردار است. البته با اين شرط كه سيستم زنان را در حد ثبت‌نام جدي نگيرد و در هنگام تعيين صلاحيت، فقط شاخص‌هاي لازم براي شركت در اين عرصه را لحاظ نكنند. نبايد اينطور باشد كه «زن» بودن موجب شود، حتي پرونده‌شان هم بررسي نشود.»


شوراي نگهبان بار ديگر طرح ماليات بر خانه‌هاي خالي را رد كرد

صديف بدري، عضو كميسيون عمران مجلس   از ايراد مجدد شوراي نگهبان به طرح ماليات بر خانه‌هاي خالي خبر داد و گفت: «شوراي نگهبان براي دومين بار به طرح اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي ايراد گرفت.» به گزارش خبرگزاري فارس، او گفت:  « قرار است اين طرح پس از رفع ايرادات در كميسيون اقتصادي به صحن مجلس ارسال شده و مجددا مورد بررسي وكلاي ملت قرار گيرد و پس از آن به شوراي نگهبان ارسال شود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون