• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4780 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان

خبر

علما و بزرگان ورود كنند لاريجاني مي‌آيد

منصور حقيقت‌پور، نماينده دور نهم مجلس و مشاور علي لاريحاني در دهمين دوره مجلس، از زمزمه‌ها مبني بر حمايت حزب كارگزاران سازندگي از علي لاريجاني در انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت كه لاريجاني براي حضور در انتخابات اعلام آمادگي نكرده و فعلا هيچ برنامه‌اي ندارد. به گزارش انتخاب، او معتقد است كه لاريجاني به درد شرايط كنوني كشور و نظام ما مي‌خورد و با طرح اين پرسش كه آيا شرايط سياسي كشور هم براي آقاي لاريجاني آماده است، گفت كه هنوز چنين پالسي نگرفته‌اند. اين نماينده ادوار مجلس البته در ادامه تاكيد كرده كه درصورتي كه علما و بزرگان ورود كنند و از ايشان (علي لاريجاني) خواهش كنند كه به صحنه انتخابات بيايد، شرايط تغيير خواهد كرد.

واكنش وزارت نفت
به ادعاهاي 2 نماينده اصولگرا

 

ادعاها و هجمه‌هاي مجلس يازدهمي‌ها عليه دولت همچنان ادامه دارد. در همين راستا مالك شريعتي، نماينده مردم تهران در مجلس روز گذشته مدعي شد كه وضعيت ارزي كشور خوب و حتي از سال گذشته و از سال آخر دولت دهم بهتر است اما مشكل اين است كه دولت بخشي از ارزهاي خود را در حسابي خاص بلوكه كرده و وارد چرخه ارزي نمي‌كند. اين ادعاي مطرح شده ازسوي نماينده نزديك به عليرضا زاكاني كه از منتقدان سرسخت وزير نفت در مجلس به‌شمار مي‌رود، ادامه موضوعي است كه 2 روز پيش علي خضريان، نماينده عضو جبهه پايداري تهران در مجلس درباره ميزان فروش نفت توسط دولت مطرح كرده بود. او در مقام سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس يازدهم، گفته بود: «متوسط فروش نفت خام ايران و صادرات آن، دوبرابر سال گذشته است»؛ موضوعي كه يك روز پس از طرح آن از سوي خضريان، بار ديگر و به شكلي ديگر از سوي شريعتي مطرح شد تا بالاخره دولت را ناچار به واكنش كند. كسري نوري، مدير روابط عمومي وزارت نفت درواكنش به اين ادعا گفت كه وزارت نفت قبلا هم اعلام كرده كه اصلا درمورد صادرات، ميزان صادرات و درآمد هيچ اظهارنظري نمي‌كند. به گزارش پايگاه خبري تحليلي مدارا، او با بيان اينكه «موردي را كه اين نماينده مجلس مطرح كرده، بايد از بانك مركزي و دولت گرفت چون اين پول به ما ديگر ربطي پيدا نمي‌كند»، تمام اين اطلاعات را جزو «اطلاعات محرمانه كشور» دانست و ادامه داد: «ما قبلا هم اعلام كرديم كه ما اطلاعاتي در خصوص اين موضوع نمي‌دهيم چون ممكن است كه حساسيت‌هايي ايجاد كند و تمام راه‌هايي كه ما براي فروش داريم لو برود.» كسري نوري تاكيد كرد كه ما هيچ‌وقت نه ميزان صادرات را اعلام كرديم نه درآمد و مقصد را حالا اين آقايان اعلام مي‌كنند و به همين دليل بايد خودشان پاسخگو باشند.

ارسال ۸۸ لايحه دولت

به كميسيون‌هاي مجلس

يك عضو هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه لوايح ارسالي دولت به مجلس بنابر آيين‌نامه در دستوركار مجلس يازدهم قرار گرفته است. احمد اميرآبادي فراهاني با اشاره به تاكيد چند روز پيش رييس‌جمهور به مجلس براي رسيدگي به لوايح دولت اعلام كرد كه مجلس لوايح دولت را بنابر آيين‌نامه در دستوركار قرار داده است و جاي نگراني وجود ندارد .به گزارش ايسنا، نماينده قم در مجلس در نشست علني ديروز مجلس، گفت كه ۸۸ لايحه دولت كه از دوره قبل مجلس باقي‌مانده را به كميسيون‌هاي مربوط ارجاع داديم تا مورد بررسي قرار گيرد. او ادامه داد: «چند لايحه دولت را كه به صورت دوفوريتي بود در كنار حدود ۲۷ طرح مجلس كه مربوط به مشكلات روز مردم بود را نيز در دستور كار صحن قرار داديم و به صورت دوفوريتي به لوايح دولت رسيدگي كرديم.»

دولت درگير انتخابات نشده است

محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري در واكنش به انتشار برخي اخبار مبني بر ورود چند چهره دولتي براي كانديدا شدن در انتخابات رياست‌جمهوري و اينكه آيا اين مساله باعث‌ نمي‌شود تا دولتي‌ها بيشتر از آنكه دغدغه حل مشكلات اقتصادي مردم را داشته باشند خود را درگير مباحث انتخاباتي كنند، گفت: «ما درگير انتخابات نشديم بلكه ديگران سعي دارند ما را درگير انتخابات كنند.» به گزارش تسنيم، واعظي تاكيد كرد كه عده‌اي تلاش مي‌كنند تا انتظارات مردم را از دولت بالا ببرند درحالي كه همه تلاش دولت كاهش مشكلات مردم بوده و در اين زمينه نيز برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي صورت مي‌گيرد.

جايزه ميليوني براي افشاگران فساد

نايب‌رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس مي‌گويد در طرح حمايت از افشاگران فساد قرار است برخي پاداش‌ها و جوايز به افشاكننده تعلق بگيرد تا افراد براي افشاي فساد تشويق شوند. به گفته حسن نوروزي، مبلغي كه براي افشاگران فساد در نظر گرفته شده ميليوني است و مبلغ كمي نيست. به گزارش خبرگزاري برنا، او با بيان اينكه «طرح حمايت از افشاگران فساد از صحن مجلس به كميسيون حقوقي ارجاع داده شد و هنوز در صحن كميسيون مورد بحث و بررسي قرار نگرفته است، پس از بررسي پيرامون آن و اخذ مصوبه كميسيون، طرح به صحن علني مي‌آيد، گفت: «در اين طرح ديده شده است كه بر همين اساس، كساني كه خدمت و مفاسدي را كشف مي‌كنند و فضا را براي فاسدان ناامن مي‌كنند، وجوهي به آنها پرداخت شود. » اين عضو كميسيون حقوقي قضايي مجلس همچنين از تامين امنيت افشاكنندگان فساد اعم از تامين شغلي، خانوادگي، برخي پاداش‌ها و جوايز به افشاكننده به عنوان موارد تشويقي مطرح شده در اين طرح براي افشاكنندگان فساد ياد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون