• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4782 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۵ آبان

ادامه از صفحه اول

برنامه‌هاي من براي هيات نظارت بر مطبوعات

اين اقدامات به صورت تيتر‌وار تقديم مي‌شود:

- ايجاد يك سامانه براي ارتباط با همه مديران مسوول و دريافت ديدگاه‌ها و حتي گفت‌وگو با آنان به دليل گستره توزيع وسيع نشريات در سطح كشور پهناور عزيزمان

- ارايه گزارش فصلي مكتوب از عملكرد هيات نظارت به مديران

- پيگيري فعال مسائل رسانه‌ها و دنبال‌كردن مسائل صرفا از زاويه صنفي فارغ از ديدگاه و برنامه سياسي هر رسانه

- ارتباط منظم و تقويت شده با رسانه‌هاي برخط اعم از خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري و مدنظر قرار گرفتن دغدغه‌هاي متفاوت صنفي آنان و حضور در جلسات

- تعامل فعال با تمامي اعضاي هيات نظارت در چارچوب قوانين و مقررات براي رشد و توسعه جامعه مطبوعاتي كشور

- برگزاري جلسات هم‌انديشي دوره‌اي بين مديران رسانه‌ها و اعضاي هيات نظارت بر مطبوعات حتي‌الامكان به صورت چرخشي با حضور در رسانه‌هايي كه ظرفيت فيزيكي اين جلسات را دارند.

- پيگيري ايجاد سازوكاري براي مديران رسانه‌ها و دفاع از خود در راستاي كاهش پرونده‌هاي قضايي و رفع ابهامات ايجاد شده براي هيات نظارت توسط خود مديران مسوول

- تلاش براي تسريع ساز و كار رسيدگي به درخواست‌هاي مجوز و تسهيل در اين زمينه

6- در دوره‌هاي اخير و البته در دوره گذشته، نحوه انتخاب نماينده مديران مسوول رسانه‌ها به گونه‌اي بوده كه شرايط لازم براي برگزاري يك رقابت عادلانه و منطقي از بين رفته بود و با وجود شرايط ناعادلانه و نابرابر، باتوجه به درخواست جمعي از مديران رسانه‌هاي كشور و در راستاي تفكيك نماينده دولت از بخش خصوصي در اين هيات و اصل بديهي گردش مسووليت‌ها، اينجانب وارد ميدان رقابت شده و انسجام قابل توجهي نيز بين مديران مسوول همه رسانه‌هاي مستقل براي دفاع از جايگاه نماينده خودشكل گرفت كه بار ديگر از يكايك آنان تقدير مي‌كنم. اين‌بار انتظار مي‌رود مجموعه دولت و وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامي فرصت، امكانات و شرايط را براي تمامي نامزدها به شكل عادلانه تقسيم كند و امكان انتخابات رقابتي فراهم شود. در پايان از همكاران واجد شرايط در انتخابات درخواست مي‌كنم با حضور در اين عرصه مهم، حركتي جمعي را كه با هم آغاز كرده‌ايم، به نقطه نهايي برسانند. از اصطلاح نقطه پاياني استفاده نمي‌كنم چرا كه از فرداي انتخابات، ارتباط تنگاتنگ ما براي آسيب‌شناسي وضع موجود و فعال‌كردن همه ظرفيت‌هايي كه اين هيات مي‌تواند براي بهبود شرايط رسانه‌هاي كشور ايجاد كند، تازه آغاز خواهد شد.درد مشترك رسانه‌ها، فارغ از هر خط‌كشي سياسي و جناحي، همدلي، همزباني و همراهي براي درمان زخم‌هاي پيكر اين جامعه فرهيخته و تاثيرگذار در ايران است.

تشنه اميد

وقتي خداوند چنين است شما چه مي‌گوييد؟ وقتي خداوند چنين است پس شما هم بايد اين‌گونه باشيد، بايد حتي اگر خلايق بدي كردند حتي با وجود اينكه قدرت بر مجازات داريد از بدي آنها درگذريد و آشكار و پنهان نيكي كنيد. اما سالياني‌ است كه نظام قضايي ما نه بر منهج عدل و عفو كه بر منهج مجازات است لذا هنگامي كه گامي در جهت تقويت رويكرد ترميمي به جاي رويكرد تنبيهي و تقويت اميد در جامعه برداشته مي‌شود بايد به پيشوازش رفت.

قانون روي دست قانون

پس يكي از مهم‌ترين كاركردهاي اين دستور كه سازمان دامپزشكي هم علاوه بر تعهد خود آن را اجرا كرده است، تهديد جدي براي بهداشت عمومي و شيوع گسترده بيماري‌هاي مشترك انسان و حيوانات در آينده نزديك است. از سوي ديگر قطعا تبعات اين اقدام از حيث عدم اعتماد عمومي به سازمان‌هاي مسوول در حفظ و نگهداري از اطلاعات حريم خصوصي مردم نيز تاثيرات نامطلوبي خواهد داشت. لذا اكنون حتي اگر اين اطلاعات افشا نشده و در اختيار دادستاني قرار نگرفته باشد، كم سليقگي در صدور يك دستور بدون مذاكره قبلي و هماهنگي با دستگاه‌هاي بالادستي باعث بي‌اعتمادي مردم به اين دستگاه‌ها و فاصله بيشتر آنان با نهادهاي رسمي كشور و در نهايت دولت خواهد شد. حال بايد ديد مدعي‌العموم در قبال چنين اقدامي با اين تبعات اعلام جرم خواهد كرد يا خير.

دعواي امريكايي، اشتمال ايراني

اشتمال ايراني‌ها در دوره بايدن مي‌تواند بر همين ريل باشد. كمااينكه نگاه صرفا نظامي مي‌تواند با تكيه بر رقابت دموكراتيك، ياران ايران را در لبنان و عراق و حتي يمن به سمت مبارزات پارلمانيستي كه از نظر اروپا و تيم بايدن اهميت دارد به عنوان راهبردي تازه ببرد و افراد خارج از دولت را به عنوان دولتمردان تازه خاورميانه معرفي كند.

اينها فرض مبتني بر پيروزي بايدن خواهد بود، چنانچه ديروز از ضرورت اتمام نوعي از حكمراني داخلي و مشاركت انبوه و كاهش قيود بي‌مبنا در سياست داخلي در صورت پيروزي ترامپ گفتيم. ايرانيان در اوضاع آنتروپي سياست داخلي و حرارت جناح‌هاي داخلي به هر وسيله‌اي حتي كاهش مشاركت زير 50 درصد به سر مي‌برند و وقت مجلسش به آن صرف مي‌شود تا نهاد نظامي به سمت توزيع مايحتاج برود. يك اشتمال حكمراني بر اساس روندي جديد نيازمندي ايرانيان است. دعواي امريكايي در ايران برنده‌اي نخواهد داشت مگر آنكه ما كسي ديگر بشويم كه چه ترامپ و چه بايدن، شرايط داخلي ما را فرصت احترام به يك عزم ملي ببينند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون