• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4784 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ آبان

در پايان هفته نخست ليگ برتر

استقلال برد؛ ژنرال قدرت‌نمايي كرد

بازي‌هاي روز دوم هفته نخست ليگ برتر روز شنبه با برگزاري سه بازي ادامه پيدا كرد. از ساعت 15:50 شهر خودرو در مشهد ميزبان ماشين‌سازي تبريز بود، از ساعت 16:20 گل‌گهر در سيرجان از سپاهان اصفهان پذيرايي كرد و از ساعت 16:30 استقلال در آزادي مقابل مس رفسنجان تازه ليگ برتري شده قرار گرفت.
در ورزشگاه امام رضاي مشهد شهرخودرو در نخستين بازي ليگ با هدايت مهدي رحمتي شروعي عالي داشت و با ۳ گل حريفش را بدرقه كرد. براي اين تيم امين قاسمي‌نژاد دبل كرد و حسن جعفري در آخرين لحظات بازي گل سوم را به ثمر رساند تا آنها همراه با نساجي صدرنشين هفته نخست ليگ لقب بگيرند.
در سيرجان امير قلعه‌نويي در قامت سرمربي گل‌گهر مقابل شاگردان سابق خود در تيم سپاهان قرار گرفت. سپاهان كه زيرنظر محرم نويدكيا بازي‌هاي جالبي در ليگ قهرمانان آسيا به نمايش گذاشته بود خيلي زود توسط محمدرضا حسيني به گل رسيد. با اين حال گل‌گهر در خانه عقب‌نشيني نكرد و در نيمه نخست بازي توسط سعيد صادقي را به تساوي كشيده شد. در نيمه دوم ژنرال به وضوح قدرت خود را به رخ تيم سابقش كشيد و شاگردانش توانستند با زدن دو گل نسخه زردپوشان را بپيچند. دو گل ميزبان در نيمه دوم را گادوين منشا و يونس شاكري به ثمر رساندند. امير قلعه‌نويي با اين پيروزي به نوعي از تيم سابق خودش انتقام گرفت.
در آزادي اما بالاخره از استقلال مدل محمود فكري رونمايي شد. اين در شرايطي بود كه فكري به دليل دير پرداخت نشدن به موقع مطالبات شفر و بسته ماندن پنجره نقل ‌و انتقالات تا روز قبل از بازي نتوانست از بازيكنان جديدش استفاده كند. آبي‌ها كه مقابل يك تيم تازه وارد قرار گرفته بودند بازي را متعادل آغاز كردند. هر دو تيم در نيمه نخست صاحب موقعيت شدند اما دروازه‌ها بسته ماند. بهترين موقعيت نيمه نخست تك به تك ارسلان مطهري بود كه از دست رفت.
در نيمه دوم استقلال به قصد حملات بيشتر و استفاده از بازي مالكانه‌اش وارد زمين شد. فشار شاگردان محمود فكري از كناره‌ها و كارهاي تركيبي چند موقعيت نصفه و نيمه نصيب آنها كرد تا اينكه در دقيقه ۵۸ وريا غفوري در مقابل دروازه مس از اشتباه مدافعان حريف در دفع توپ نهايت استفاده را برد و اولين گل استقلال در ليگ بيستم را به ثمر رساند. در ادامه مس تلاش كرد بازي را به تساوي بكشاند اما روي يك ضدحمله سريع مهدي قائدي با يك پاس زيبا ارسلان مطهري را مقابل دروازه حريف در موقعيت گلزني قرار داد و اين بازيكن هم با شوتي روپا گل دوم تيمش را وارد دروازه حريف كرد. در اين صحنه حركت سه مدافع مس جالب توجه بود كه هر سه مطهري را رها كردند و روي پاي قائدي رفتند.
در ادامه استقلال كه به خواسته اصلي‌اش يعني ۳ امتياز رسيده بود و حاشيه امنيت خوبي هم داشت دست به كنترل بازي زد و مس هم هر چه تلاش كرد به جز يك موقعيت كه ضربه آكروباتيك آوخ از بالاي دروازه به بيرون رفت، نتوانست موقعيتي ايجاد كند تا در نهايت استقلال با محمود فكري يك شروع خوب را رقم بزند. آنچه در اتفاق عجيب بازي سوت زدن داور قبل از پايان يافتن اوقات اضافه بازي بود. در نيمه نخست ۲۰ و در نيمه دوم داور ۳۰ ثانيه زودتر از زماني كه خودش به عنوان وقت تلف شده در نظر گرفته بود، سوت زد.
اتفاقي كه در بازي پرسپوليس و سايپا هم رخ داد. معلوم نيست اين مساله اتفاقي بوده يا ساعت داوران با ساعت نمايشگر نتيجه هماهنگ نيست! همچنين در اين بازي نيز داور در هر دو نيمه از كول بريك استفاده كرد كه در نوع خودش جالب توجه بود.
به اين ترتيب در پايان هفته نخست ليگ برتر تنها مدعياني كه توانستند به پيروزي برسند تيم‌هاي استقلال و شهر خودرو بودند.
پرسپوليس و تراكتور و فولاد به تساوي رسيدند و سپاهان مغلوب شد. در پايان هفته نخست ليگ تيم‌هاي شهر خودرو و نساجي با سه امتياز و تفاضل مثبت سه صدرنشين ليگ شدند و تيم‌هاي ماشين‌سازي و آلومينيوم اراك در انتهاي جدول قرار گرفتند. جالب اينكه جدول گلزنان ليگ برتر در پايان هفته اول دو بازيكن دو گله دارد. داركو بيدوف از ذوب‌آهن و امين قاسمي‌نژاد از شهر خودرو. بازي تيم‌هاي صنعت نفت آبادان و پيكان تهران نيز به دليل بسته بودن پنجره نقل‌ و انتقالاتي صنعت نفت و داشتن تنها ۹ بازيكن در ليست لغو شد!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون